ΠΑΡΟΥΤΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΣ – Η ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΟ 6ο ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Επικαιροποίηση του εγκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου πόλης της Αριδαίας του Δήμου Αλμωπίας» ΤΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 22 ΜΑΙΟΥ 2020
«Όσον αφορά το 6ο θέμα η τοποθέτηση της παράταξης μας έχει ως εξής : Συμφωνούμε πως πρέπει να τροποποιηθούν κάποιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις , οι οποίες θα αλλάξουν την εικόνα της πόλης μας προς το καλύτερο αλλά θεωρούμε πως θα πρέπει να προηγηθεί είτε συνεδρίαση της επιτροπής διαβούλευσης και κατόπιν της ποιότητας ζωής και σε κάθε περίπτωση να είναι ενήμερο το τοπικό συμβούλιο για όλες τις ενέργειες . Εναλλακτικά θα πρέπει να προκληθεί μια συνεδρίαση στο δήμο , στην οποία θα συμμετέχουν οι δημοτικοί σύμβουλοι , το τοπικό συμβούλιο , εκπρόσωποι του εμπορικού συλλόγου και των καταστημάτων και κάποιοι ειδικοί οι οποίοι θα αναλύσουν τις επιπτώσεις αυτών των αλλαγών και τον τρόπο που θα γίνετε στο εξής η κυκλοφορία ώστε να το κατανοήσουμε όλοι μας ευκολότερα.
Συνεπώς ψηφίζουμε το θέμα αλλά με την δέσμευση από τον Δήμαρχο πως πριν υλοποιηθεί η απόφαση , θα προχωρήσει στις παραπάνω ενέργειες .»
Η παραπάνω τοποθέτηση κατατέθηκε και καταγράφηκε ως η ψήφος των μελών του συνδυασμού Αλμωπία Ψηλά . Ακολούθησαν συζητήσεις με κάποια μέλη του συνδυασμού και κατεγράφησαν κάποιες παρατηρήσεις , το ιστορικό , τεχνικά ζητήματα και κάποιες προτάσεις , οι οποίες αποτυπώνονται παρακάτω . Σημαντική ήταν η συνεισφορά του μηχανικού και φίλου μου Παπαδόπουλου Δημήτριου.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΣΜΥΡΝΗΣ.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Η πεζοδρόμηση δρόμων προτάθηκε με την ΕΠΑ86 με δεδομένα της εποχής του 1986 και αντίστοιχους κυκλοφοριακούς φόρτους.
Η κατασκευή της Κύπρου έγινε το 2000 με την ενδιάμεση λωρίδα κυκλοφορίας αφού για ένα εξάμηνο ήταν ολοκληρωτικά πεζόδρομος και δεν λειτουργούσε καλά η κυκλοφορία των οχημάτων . Η πόλη μποτιλιαριζόταν εύκολα και συχνά. Η λωρίδα πλάτους 6,0 μ. έδωσε μερική λύση στο πρόβλημα.
Η Χρυσοστόμου Σμύρνης δεν υπήρξε ποτέ πεζόδρομος και διευκόλυνε σημαντικά την κίνηση της εξόδου των οχημάτων από την πόλη.
Η Ίων Δραγούμη έγινε πεζόδρομος το 2000 με μικρή έως μηδενική επίπτωση στην κυκλοφορία των οχημάτων.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ
Τα κυκλοφοριακά δεδομένα στην πόλη από το 1986 έως το 2020 έχουν αλλάξει πάρα πολύ. Ο κυκλοφοριακός φόρτος έχει σχεδόν τριπλασιασθεί και η ανάγκες για parking έχουν αυξηθεί .
Με την πεζοδρόμηση της Κύπρου και της Χρυσόστομου Σμύρνης , καθώς και με τον δρόμο στην βόρεια πλευρά της πλατειάς Σέτσκου , δημιουργούνται τα εξής προβλήματα:
Δυσχεραίνεται τα μέγιστα η είσοδος στην πόλη και η έξοδος από αυτή.
Αυξάνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος της λοχ. Πασιά και δεδομένου ότι υπάρχει στον δρόμο αυτόν διπλή στάθμευση θα είναι πολύ δύσκολη η προσπέλαση των αυτοκίνητων.
Καταργούνται 80 θέσεις στάθμευσης στους δρόμους που πεζοδρομούνται , οι οποίες δεν υπάρχουν διαθέσιμες στους γύρω δρόμους .
Η Πολυτεχνείου πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση για να διευκολυνθεί η έξοδος των οχημάτων από την πόλη. Αυξάνεται η κίνηση στην Αθ. Διάκου, και δεδομένου ότι στον δρόμο αυτόν παρατηρούνται διπλοπαρκαρίσματα , θα δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα κίνησης.
Στην Αγ. Νικάνδρου σήμερα παρατηρούνται διπλοπαρκαρίσματα και με την αυξημένη κίνηση της θα έχουμε μποτιλιάρισμα .
Το τμήμα από τα ΚΑΠΗ έως το κατάστημα του Τοξίδη μονίμως θα είναι μποτιλιαρισμένο , δεδομένου του κλεισίματος του δρόμου βορείως της πλατείας.
Δημιουργείται ανισότητα στις παροχές χώρου μεταξύ των καταστηματαρχών των οδών που πεζοδρομούνται και των καταστηματαρχών των υπολοίπων οδών στο κέντρο της πόλης.
Υπάρχει ανάγκη διαγραμμίσεων διαβάσεων πεζών με την νέα κατάσταση.
Δημιουργούνται θέματα με την κυκλοφορία των ΑΜΕΑ, εάν οι καταστηματάρχες αυξήσουν το μήκος των καταλυμένων πεζοδρόμιων .
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ
Κάθε αλλαγή αυτού του μεγέθους στην λειτουργιά της πόλης θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με διάλογο μεταξύ των κοινωνικών εταίρων (εμπορικός σύλλογος, τοπικά συμβούλια ,αγροτικοί συλλόγου, κοινωνίες πολιτών κλπ.) , της Δημοτικής Αρχής, των παρατάξεων της αντιπολίτευσης , των επιστημονικών φορέων της πόλης και κυρίως του συλλόγου των μηχανικών.
Πριν από κάθε ενεργεία θα πρέπει να γίνει εμπεριστατωμένη συγκοινωνιακή μελέτη κυκλοφορίας, που θα περιλαμβάνει :
1. Τον σημερινό κυκλοφοριακό φόρτο σε συνθήκες ομαλές αλλά και σε συνθήκες επιβάρυνσης , όπως μια καταιγίδα, μια διαδήλωση , μια αυξημένη κίνηση,
2. Τις κινήσεις και τις κατευθύνσεις της κυκλοφορίας.
3. Το μέγεθος των κυκλοφοριακών μονάδων
4 Τους χώρους στάθμευσης,
5. Την μετακίνηση των ΑΜΕΑ
6. Την κίνηση των μοτοποδηλάτων.
Κατόπιν να ακολουθεί διαβούλευση στο Δήμο μεταξύ των φορέων της πόλης , με γνώση τα νέα δεδομένα και να λαμβάνονται ανάλογες αποφάσεις από το δημοτικό συμβούλιο.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Η μελέτη συγκοινωνιακής κυκλοφορίας θα καταδείξει ορισμένες προτάσεις. Μερικές από αυτές μπορεί να είναι:
Η τοποθέτηση πλαστικών κολονών ύψους 0,60 μ στην οδό Αγ. Νικάνδρου με ταυτόχρονη δημιουργία διπλής κυκλοφοριακής δυνατότητας και χώρους στάθμευσης παραπλεύρως των λωρίδων κυκλοφορίας με μήκος 4,40 μ και πλάτος 2,30 μ με κλίση 60 μοιρών , από το ύψος της πλατείας Σετσκου έως τον ΟΤΕ περίπου 75 θέσεις.
Η κατασκευή υπογείου παρκινγκ στην πλατεία του ΙΚΑ (Ο.Τ. 117) και από πάνω παιδική χαρά, περίπου 35 θέσεις.(Ορίζεται στην ΕΠΑ 86)
Κατασκευή υπογείου παρκινγκ στην πλατεία Ίωνος Δραγούμη , μετά την λοχ. Πασιά , όπως αλώστε ορίζεται στην ΕΠΑ 86, καθώς και στο ύψος του εδάφους ,περίπου 100 θέσεις.
Η κυκλοφοριακή μελέτη θα καταδείξει τις κατευθύνσεις , τις μονοδρομήσεις, και αλλά στοιχειά που πιθανόν θα υπάρξουν.
Στη δημοκρατία λοιπόν δεν υπάρχουν αδιέξοδα …
«Όσον αφορά το 6ο θέμα η τοποθέτηση της παράταξης μας έχει ως εξής : Συμφωνούμε πως πρέπει να τροποποιηθούν κάποιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις , οι οποίες θα αλλάξουν την εικόνα της πόλης μας προς το καλύτερο αλλά θεωρούμε πως θα πρέπει να προηγηθεί είτε συνεδρίαση της επιτροπής διαβούλευσης και κατόπιν της ποιότητας ζωής και σε κάθε περίπτωση να είναι ενήμερο το τοπικό συμβούλιο για όλες τις ενέργειες . Εναλλακτικά θα πρέπει να προκληθεί μια συνεδρίαση στο δήμο , στην οποία θα συμμετέχουν οι δημοτικοί σύμβουλοι , το τοπικό συμβούλιο , εκπρόσωποι του εμπορικού συλλόγου και των καταστημάτων και κάποιοι ειδικοί οι οποίοι θα αναλύσουν τις επιπτώσεις αυτών των αλλαγών και τον τρόπο που θα γίνετε στο εξής η κυκλοφορία ώστε να το κατανοήσουμε όλοι μας ευκολότερα.
Συνεπώς ψηφίζουμε το θέμα αλλά με την δέσμευση από τον Δήμαρχο πως πριν υλοποιηθεί η απόφαση , θα προχωρήσει στις παραπάνω ενέργειες .»
Η παραπάνω τοποθέτηση κατατέθηκε και καταγράφηκε ως η ψήφος των μελών του συνδυασμού Αλμωπία Ψηλά . Ακολούθησαν συζητήσεις με κάποια μέλη του συνδυασμού και κατεγράφησαν κάποιες παρατηρήσεις , το ιστορικό , τεχνικά ζητήματα και κάποιες προτάσεις , οι οποίες αποτυπώνονται παρακάτω . Σημαντική ήταν η συνεισφορά του μηχανικού και φίλου μου Παπαδόπουλου Δημήτριου.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΣΜΥΡΝΗΣ.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Η πεζοδρόμηση δρόμων προτάθηκε με την ΕΠΑ86 με δεδομένα της εποχής του 1986 και αντίστοιχους κυκλοφοριακούς φόρτους.
Η κατασκευή της Κύπρου έγινε το 2000 με την ενδιάμεση λωρίδα κυκλοφορίας αφού για ένα εξάμηνο ήταν ολοκληρωτικά πεζόδρομος και δεν λειτουργούσε καλά η κυκλοφορία των οχημάτων . Η πόλη μποτιλιαριζόταν εύκολα και συχνά. Η λωρίδα πλάτους 6,0 μ. έδωσε μερική λύση στο πρόβλημα.
Η Χρυσοστόμου Σμύρνης δεν υπήρξε ποτέ πεζόδρομος και διευκόλυνε σημαντικά την κίνηση της εξόδου των οχημάτων από την πόλη.
Η Ίων Δραγούμη έγινε πεζόδρομος το 2000 με μικρή έως μηδενική επίπτωση στην κυκλοφορία των οχημάτων.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ
Τα κυκλοφοριακά δεδομένα στην πόλη από το 1986 έως το 2020 έχουν αλλάξει πάρα πολύ. Ο κυκλοφοριακός φόρτος έχει σχεδόν τριπλασιασθεί και η ανάγκες για parking έχουν αυξηθεί .
Με την πεζοδρόμηση της Κύπρου και της Χρυσόστομου Σμύρνης , καθώς και με τον δρόμο στην βόρεια πλευρά της πλατειάς Σέτσκου , δημιουργούνται τα εξής προβλήματα:
Δυσχεραίνεται τα μέγιστα η είσοδος στην πόλη και η έξοδος από αυτή.
Αυξάνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος της λοχ. Πασιά και δεδομένου ότι υπάρχει στον δρόμο αυτόν διπλή στάθμευση θα είναι πολύ δύσκολη η προσπέλαση των αυτοκίνητων.
Καταργούνται 80 θέσεις στάθμευσης στους δρόμους που πεζοδρομούνται , οι οποίες δεν υπάρχουν διαθέσιμες στους γύρω δρόμους .
Η Πολυτεχνείου πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση για να διευκολυνθεί η έξοδος των οχημάτων από την πόλη. Αυξάνεται η κίνηση στην Αθ. Διάκου, και δεδομένου ότι στον δρόμο αυτόν παρατηρούνται διπλοπαρκαρίσματα , θα δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα κίνησης.
Στην Αγ. Νικάνδρου σήμερα παρατηρούνται διπλοπαρκαρίσματα και με την αυξημένη κίνηση της θα έχουμε μποτιλιάρισμα .
Το τμήμα από τα ΚΑΠΗ έως το κατάστημα του Τοξίδη μονίμως θα είναι μποτιλιαρισμένο , δεδομένου του κλεισίματος του δρόμου βορείως της πλατείας.
Δημιουργείται ανισότητα στις παροχές χώρου μεταξύ των καταστηματαρχών των οδών που πεζοδρομούνται και των καταστηματαρχών των υπολοίπων οδών στο κέντρο της πόλης.
Υπάρχει ανάγκη διαγραμμίσεων διαβάσεων πεζών με την νέα κατάσταση.
Δημιουργούνται θέματα με την κυκλοφορία των ΑΜΕΑ, εάν οι καταστηματάρχες αυξήσουν το μήκος των καταλυμένων πεζοδρόμιων .
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ
Κάθε αλλαγή αυτού του μεγέθους στην λειτουργιά της πόλης θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με διάλογο μεταξύ των κοινωνικών εταίρων (εμπορικός σύλλογος, τοπικά συμβούλια ,αγροτικοί συλλόγου, κοινωνίες πολιτών κλπ.) , της Δημοτικής Αρχής, των παρατάξεων της αντιπολίτευσης , των επιστημονικών φορέων της πόλης και κυρίως του συλλόγου των μηχανικών.
Πριν από κάθε ενεργεία θα πρέπει να γίνει εμπεριστατωμένη συγκοινωνιακή μελέτη κυκλοφορίας, που θα περιλαμβάνει :
1. Τον σημερινό κυκλοφοριακό φόρτο σε συνθήκες ομαλές αλλά και σε συνθήκες επιβάρυνσης , όπως μια καταιγίδα, μια διαδήλωση , μια αυξημένη κίνηση,
2. Τις κινήσεις και τις κατευθύνσεις της κυκλοφορίας.
3. Το μέγεθος των κυκλοφοριακών μονάδων
4 Τους χώρους στάθμευσης,
5. Την μετακίνηση των ΑΜΕΑ
6. Την κίνηση των μοτοποδηλάτων.
Κατόπιν να ακολουθεί διαβούλευση στο Δήμο μεταξύ των φορέων της πόλης , με γνώση τα νέα δεδομένα και να λαμβάνονται ανάλογες αποφάσεις από το δημοτικό συμβούλιο.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Η μελέτη συγκοινωνιακής κυκλοφορίας θα καταδείξει ορισμένες προτάσεις. Μερικές από αυτές μπορεί να είναι:
Η τοποθέτηση πλαστικών κολονών ύψους 0,60 μ στην οδό Αγ. Νικάνδρου με ταυτόχρονη δημιουργία διπλής κυκλοφοριακής δυνατότητας και χώρους στάθμευσης παραπλεύρως των λωρίδων κυκλοφορίας με μήκος 4,40 μ και πλάτος 2,30 μ με κλίση 60 μοιρών , από το ύψος της πλατείας Σετσκου έως τον ΟΤΕ περίπου 75 θέσεις.
Η κατασκευή υπογείου παρκινγκ στην πλατεία του ΙΚΑ (Ο.Τ. 117) και από πάνω παιδική χαρά, περίπου 35 θέσεις.(Ορίζεται στην ΕΠΑ 86)
Κατασκευή υπογείου παρκινγκ στην πλατεία Ίωνος Δραγούμη , μετά την λοχ. Πασιά , όπως αλώστε ορίζεται στην ΕΠΑ 86, καθώς και στο ύψος του εδάφους ,περίπου 100 θέσεις.
Η κυκλοφοριακή μελέτη θα καταδείξει τις κατευθύνσεις , τις μονοδρομήσεις, και αλλά στοιχειά που πιθανόν θα υπάρξουν.
Στη δημοκρατία λοιπόν δεν υπάρχουν αδιέξοδα …
ΠΑΡΟΥΤΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑ ΨΗΛΑ
ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑ ΨΗΛΑ
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr