Ποιοι οι μεγάλοι χαμένοι – Τι εξετάζεται για άνεργους, χαμηλοσυνταξιούχους και ΑμΕΑ
Τέλη κυκλοφορίας: Αναβρασμός επικρατεί στο υπουργείο Οικονομικών, καθώς η διαδικασία για τον καθορισμό των φετινών τελών κυκλοφορίας έχει μπει στην τελική ευθεία - Δείτε πόσα θα πληρώσουν όσοι έχουν 1.000, 1.200, 1400, 1600 και 1.800 κυβικά - Πάνω από 400.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, οι οποίοι ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, θα πληρώσουν χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας 2018.
Το οικονομικό επιτελείο έχει θέσει στόχο είσπραξης τουλάχιστον 1,1 δισ. ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας 2018, αλλά παράλληλα κοιτά και για παροχή ελαφρύνσεων σε ορισμένες κατηγορίες ιδιοκτητών.
Οι αλλαγές που εξετάζονται αφορούν κυρίως τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2007 ή την 1η Ιανουαρίου 2008 για τα οποία το κόστος των ετήσιων τελών εξετάζεται να υπολογίζεται συνδυαστικά από τον κυβισμό του κινητήρα αλλά και τις εκπομπές ρύπων.
Κύριο σενάριο παραμένει μέχρι στιγμής η αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών με βάση τον κυβισμό, με σκοπό να υπολογίζονται ανά κλιμάκιο 100 κυβικών και όχι ανά 200 που είναι μέχρι σήμερα.
Για παράδειγμα στην κλίμακα 1.739-1.928 κ.ε. τα τέλη διαμορφώνονται στα 320 ευρώ, ενώ στην αμέσως επόμενη κλίμακα (1.929-2.357) φτάνουν τα 690 ευρώ. Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για παράδειγμα σε αυτές τις κατηγορίες εξετάζει να προσθέσει άλλα τρία κλιμάκια, ώστε συνολικά να υπάρχουν πέντε κατηγορίες τελών.
Ταυτόχρονα, εξετάζεται η αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους για τα οχήματα που έχουν πάρει πινακίδες κυκλοφορίας μετά την 31η Οκτωβρίου 2010. Αλλαγές εξετάζονται και στους συντελεστές υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους, προκειμένου να μην υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των τελών που επιβαρύνουν οχήματα που πήραν πινακίδες για πρώτη φορά με διαφορά μερικών μηνών ή μερικών εβδομάδων.
Επίσης ένα άλλο σενάριο είναι στις κατηγορίες 1.072 κ.ε έως 1.548 κ.ε να δημιουργηθούν 4 κλίμακες τελών από δύο που είναι σήμερα. Με αυτό τον τρόπο για παράδειγμα ανάμεσα στα 135 και 280 ευρώ που καταβάλλονται σήμερα (έτος ταξινόμησης 2006-2010) να δημιουργηθούν δύο ακόμα με 170 ευρώ και 220 ευρώ αντίστοιχα.
Στις κατηγορίες 2.358 κ.ε. και πάνω από 4.001 κ.ε. πιθανόν να προστεθούν άλλα τέσσερα κλιμάκια από τρία που είναι σήμερα ώστε να μην υπάρχουν μεγάλες επιβαρύνσεις στα οχήματα μεγάλου κυβισμού.
Τέλος, στα παλαιότερα αυτοκίνητα, δηλαδή εκείνα που έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από την 31η Δεκεμβρίου 2008 ή την 31η Δεκεμβρίου 2007, το οικονομικό επιτελείο σκέφτεται να διατηρήσει το σύστημα που ισχύει σήμερα. Δηλαδή να υπολογίζονται ανάλογα με τον κυβισμό τους, καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για τις εκπομπές ρύπων. Μάλιστα, ένα από τα σενάρια προβλέπει ακόμη και τη μείωση των τελών κυκλοφορίας σε οχήματα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω ώστε να μπει φρένο στο φαινόμενο που παρατηρείται κάθε Δεκέμβριο στις εφορίες με τη μαζική κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας.
Οι σημαντικές αλλαγές αφορούν τον τρόπο που υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας και θα περιλαμβάνουν:
-Μειώσεις στο κόστος για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από το 2005
-Μεγαλύτερες μειώσεις για τα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών πριν το 2005
-Αύξηση των κλιμακίων από 11 σε 18
-Αλλαγή τελών κυκλοφορίας ανά 100 κυβικά
-Εξομάλυνση διαφορών στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων πριν και μετά την 1η Νοεμβρίου 2010
Επί της ουσίας, αυτό που προσπαθεί να πετύχει το υπουργείo είναι η επιστροφή των πινακίδων στους περίπου 50.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με μεγάλο κυβισμό άνω των 2.000 κυβικών που τις απέσυραν. Έτσι θα μειωθούν σημαντικά τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουν οι ιδιοκτήτες αυτοί.
Παράλληλα με την αύξηση των κλιμακίων και την αλλαγή των τελών ανά 100 κυβικά θα εξομαλυνθούν οι διαφορές τελών μεταξύ των οχημάτων και δεν θα πληρώνουν τα ίδια τέλη εκείνοι που έχουν αυτοκίνητο 1.072 κυβικών με εκείνους που έχουν όχημα 1.357 κυβικών.
Ποιοι θα πληρώσουν λιγότερα
Περισσότεροι από 400.000 ιδιοκτήτες Ι.Χ. θα πληρώσουν λιγότερα τέλη κυκλοφορίας φέτος σύμφωνα με την εφημερίδα «Ειδήσεις». Πρόκειται για φορολογούμενους που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
Οι πολύτεκνοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα δουν τα τέλη κυκλοφορίας τους να μειώνονται από 10% έως και 30%, ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου τους αλλά και ενδεχομένως με εισοδηματικά κριτήρια.
Μειώσεις θα δουν και τα ΑμεΑ, με την έκπτωση να κυμαίνεται από 10% έως 30%. Οι ΑμεΑ ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν ήδη απαλλαγές από τα τέλη κυκλοφορίας, για ειδικές κατηγορίες αναπήρων. Αφορούν στην πλήρη απαλλαγή σε αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.650 κυβικά. Πιο αυστηρά είναι τα κριτήρια απαλλαγής από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα αναπήρων με κινητήρες 2 λίτρων.
Ανάλογες προτάσεις, μάλιστα, έχουν πέσει στο τραπέζι για άνεργους και χαμηλοσυνταξιούχους.
Οι ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων είναι πολύ πιθανό να δουν μικρές έως ανεπαίσθητες μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας 2018, ενώ, αντίθετα, μικρές αυξήσεις είναι πολύ πιθανό να δουν οι ιδιοκτήτες των καινούργιων αυτοκινήτων, με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας μετά την 1η Νοεμβρίου του 2010.
Τέλη κυκλοφορίας: Αναβρασμός επικρατεί στο υπουργείο Οικονομικών, καθώς η διαδικασία για τον καθορισμό των φετινών τελών κυκλοφορίας έχει μπει στην τελική ευθεία - Δείτε πόσα θα πληρώσουν όσοι έχουν 1.000, 1.200, 1400, 1600 και 1.800 κυβικά - Πάνω από 400.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, οι οποίοι ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, θα πληρώσουν χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας 2018.
Το οικονομικό επιτελείο έχει θέσει στόχο είσπραξης τουλάχιστον 1,1 δισ. ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας 2018, αλλά παράλληλα κοιτά και για παροχή ελαφρύνσεων σε ορισμένες κατηγορίες ιδιοκτητών.
Οι αλλαγές που εξετάζονται αφορούν κυρίως τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2007 ή την 1η Ιανουαρίου 2008 για τα οποία το κόστος των ετήσιων τελών εξετάζεται να υπολογίζεται συνδυαστικά από τον κυβισμό του κινητήρα αλλά και τις εκπομπές ρύπων.
Κύριο σενάριο παραμένει μέχρι στιγμής η αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών με βάση τον κυβισμό, με σκοπό να υπολογίζονται ανά κλιμάκιο 100 κυβικών και όχι ανά 200 που είναι μέχρι σήμερα.
Για παράδειγμα στην κλίμακα 1.739-1.928 κ.ε. τα τέλη διαμορφώνονται στα 320 ευρώ, ενώ στην αμέσως επόμενη κλίμακα (1.929-2.357) φτάνουν τα 690 ευρώ. Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για παράδειγμα σε αυτές τις κατηγορίες εξετάζει να προσθέσει άλλα τρία κλιμάκια, ώστε συνολικά να υπάρχουν πέντε κατηγορίες τελών.
Ταυτόχρονα, εξετάζεται η αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους για τα οχήματα που έχουν πάρει πινακίδες κυκλοφορίας μετά την 31η Οκτωβρίου 2010. Αλλαγές εξετάζονται και στους συντελεστές υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους, προκειμένου να μην υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των τελών που επιβαρύνουν οχήματα που πήραν πινακίδες για πρώτη φορά με διαφορά μερικών μηνών ή μερικών εβδομάδων.
Επίσης ένα άλλο σενάριο είναι στις κατηγορίες 1.072 κ.ε έως 1.548 κ.ε να δημιουργηθούν 4 κλίμακες τελών από δύο που είναι σήμερα. Με αυτό τον τρόπο για παράδειγμα ανάμεσα στα 135 και 280 ευρώ που καταβάλλονται σήμερα (έτος ταξινόμησης 2006-2010) να δημιουργηθούν δύο ακόμα με 170 ευρώ και 220 ευρώ αντίστοιχα.
Στις κατηγορίες 2.358 κ.ε. και πάνω από 4.001 κ.ε. πιθανόν να προστεθούν άλλα τέσσερα κλιμάκια από τρία που είναι σήμερα ώστε να μην υπάρχουν μεγάλες επιβαρύνσεις στα οχήματα μεγάλου κυβισμού.
Τέλος, στα παλαιότερα αυτοκίνητα, δηλαδή εκείνα που έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από την 31η Δεκεμβρίου 2008 ή την 31η Δεκεμβρίου 2007, το οικονομικό επιτελείο σκέφτεται να διατηρήσει το σύστημα που ισχύει σήμερα. Δηλαδή να υπολογίζονται ανάλογα με τον κυβισμό τους, καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για τις εκπομπές ρύπων. Μάλιστα, ένα από τα σενάρια προβλέπει ακόμη και τη μείωση των τελών κυκλοφορίας σε οχήματα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω ώστε να μπει φρένο στο φαινόμενο που παρατηρείται κάθε Δεκέμβριο στις εφορίες με τη μαζική κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας.
Οι σημαντικές αλλαγές αφορούν τον τρόπο που υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας και θα περιλαμβάνουν:
-Μειώσεις στο κόστος για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από το 2005
-Μεγαλύτερες μειώσεις για τα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών πριν το 2005
-Αύξηση των κλιμακίων από 11 σε 18
-Αλλαγή τελών κυκλοφορίας ανά 100 κυβικά
-Εξομάλυνση διαφορών στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων πριν και μετά την 1η Νοεμβρίου 2010
Επί της ουσίας, αυτό που προσπαθεί να πετύχει το υπουργείo είναι η επιστροφή των πινακίδων στους περίπου 50.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με μεγάλο κυβισμό άνω των 2.000 κυβικών που τις απέσυραν. Έτσι θα μειωθούν σημαντικά τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουν οι ιδιοκτήτες αυτοί.
Παράλληλα με την αύξηση των κλιμακίων και την αλλαγή των τελών ανά 100 κυβικά θα εξομαλυνθούν οι διαφορές τελών μεταξύ των οχημάτων και δεν θα πληρώνουν τα ίδια τέλη εκείνοι που έχουν αυτοκίνητο 1.072 κυβικών με εκείνους που έχουν όχημα 1.357 κυβικών.
Ποιοι θα πληρώσουν λιγότερα
Περισσότεροι από 400.000 ιδιοκτήτες Ι.Χ. θα πληρώσουν λιγότερα τέλη κυκλοφορίας φέτος σύμφωνα με την εφημερίδα «Ειδήσεις». Πρόκειται για φορολογούμενους που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
Οι πολύτεκνοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα δουν τα τέλη κυκλοφορίας τους να μειώνονται από 10% έως και 30%, ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου τους αλλά και ενδεχομένως με εισοδηματικά κριτήρια.
Μειώσεις θα δουν και τα ΑμεΑ, με την έκπτωση να κυμαίνεται από 10% έως 30%. Οι ΑμεΑ ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν ήδη απαλλαγές από τα τέλη κυκλοφορίας, για ειδικές κατηγορίες αναπήρων. Αφορούν στην πλήρη απαλλαγή σε αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.650 κυβικά. Πιο αυστηρά είναι τα κριτήρια απαλλαγής από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα αναπήρων με κινητήρες 2 λίτρων.
Ανάλογες προτάσεις, μάλιστα, έχουν πέσει στο τραπέζι για άνεργους και χαμηλοσυνταξιούχους.
Οι ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων είναι πολύ πιθανό να δουν μικρές έως ανεπαίσθητες μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας 2018, ενώ, αντίθετα, μικρές αυξήσεις είναι πολύ πιθανό να δουν οι ιδιοκτήτες των καινούργιων αυτοκινήτων, με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας μετά την 1η Νοεμβρίου του 2010.
Καινούργια παιδική χαρά
ΑπάντησηΔιαγραφή