Η τροπολογία για την on-line παρακολούθηση του μαθήματος επιστρέφεται ως απαράδεκτη!
Κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, η κυβέρνηση έφερε και ψήφισε στις 8 Μαΐου 2020 τροπολογία που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη, με τον βαρύγδουπο τίτλο «παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και ειδικές ρυθμίσεις για την άδεια ειδικού σκοπού και τις λοιπές διευκολύνσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού».
Κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, η κυβέρνηση έφερε και ψήφισε στις 8 Μαΐου 2020 τροπολογία που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη, με τον βαρύγδουπο τίτλο «παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και ειδικές ρυθμίσεις για την άδεια ειδικού σκοπού και τις λοιπές διευκολύνσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού».
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, ενώ γνωρίζουν την καθολική αντίθεση των εκπαιδευτικών και των σωματείων τους, όπως επίσης την αντίθεση των γονέων και μαθητών σε μια τέτοια λογική, ψήφισαν στα κλεφτά αυτή την απαράδεκτη ρύθμιση, σε μια τροπολογία, εκπρόθεσμη μάλιστα, που αφορά – άκουσον άκουσον - σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου!
Αυτή η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη).
Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, δεν μαγνητοσκοπείται αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Την ίδια στιγμή αφήνει ανήλικα παιδιά ανυπεράσπιστα μπροστά σε οποιονδήποτε «καλοθελητή»!
Αποδεικνύεται περίτρανα ότι η εχθρική στάση της κυβέρνησης, του Υπουργείου Παιδείας και της κας Κεραμέως δεν είναι μόνο προς τους εκπαιδευτικούς, αλλά πρώτα και κύρια είναι εχθρική στάση απέναντι στους ίδιους τους μαθητές, παρά το υποκριτικό ενδιαφέρον τους.
Η σχέση εμπιστοσύνης που με τόσο κόπο χτίζουμε καθημερινά οι εκπαιδευτικοί μέσα στις σχολικές αίθουσες παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πράξη είναι μοναδική. Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης. Πώς προστατεύονται για παράδειγμα οι μαθητές μας αν μια αφελής απάντηση ενός μαθητή γίνει viral και τον στιγματίσει σε όλη του ζωή; Η ίδια η συμπεριφορά και η στάση των μαθητών αλλάζει, τροποποιείται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια κάμερα!
Το υπουργείου Παιδείας που τάχα έδωσε ιδιαίτερη προβολή στο ότι έθεσε ψηλά στην ατζέντα του το φαινόμενο του bullying (σχολικού εκφοβισμού) και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για να αντιμετωπιστεί, είναι αυτό που ψήφισε την αντισυνταγματική τροπολογία που στην πράξη είναι από μόνη της σχολικός εκφοβισμός. Ας πάψει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να κάνουν bullying σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μία σύνθετη υπόθεση που δεν είναι ούτε για livestreaming, ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση. Το Υπουργείο Παιδείας χωρίς να λογαριάζει τίποτα μετατρέπει τα σχολικά μαθήματα σε «big brother». Οι εκπαιδευτικοί δεν εκθέτουμε ούτε τους μαθητές μας, ούτε εμάς τους ίδιους σε αυτόν τον κίνδυνο. Θα προστατεύσουμε τη διαδικασία της διδασκαλίας και δεν θα την αφήσουμε να γίνει τηλεοπτικό show.
Οι εκπαιδευτικοί, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, στις ειδικές εκπαιδευτικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν, σταθήκαμε με όλα τα μέσα δίπλα στους μαθητές μας χωρίς καμία απολύτως στήριξη από την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Γνωρίζουμε τον τρόπο να σταθούμε έμπρακτα και ουσιαστικά δίπλα σε όλους τους μαθητές μας και σε αυτές τις νέες συνθήκες.
Η στάση του Υπουργείου Παιδείας είναι εξαιρετικά επικίνδυνη! Η τροπολογία που ψηφίζεται υπερβαίνει κάθε όριο αφού κλείνει το μάτι σε όποιον μαθητή δεν θέλει να έρθει στο σχολείο, να παρακολουθεί το μάθημα από το σπίτι του! Δηλαδή, η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία να μην είναι υποχρεωτική για όλους!
Η τροπολογία αυτή ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ – ΠΡΕΠΕΙ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ!!
Με συλλογικές αποφάσεις των σωματείων μας και των Ομοσπονδιών (ΟΛΜΕ και ΔΟΕ), θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να μην εφαρμοστεί!
Η ΟΛΜΕ υπογραμμίζει ότι «Η αντισυνταγματική και έτσι κι αλλιώς ανεφάρμοστη τροπολογία, ελλείψει υποδομών, απόφαση της υπουργού δεν θα εφαρμοστεί από κανένα/καμία εκπαιδευτικό. Καλούμε τους συναδέλφους να μην υλοποιήσουν την απόφαση, που θεσμοθετήθηκε με την ψήφιση της τροπολογίας, σε περίπτωση που τους ζητηθεί να πράξουν κάτι τέτοιο. Καλύπτουμε πολιτικά, συνδικαλιστικά κάθε συνάδελφο ο οποίος θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα με την υλοποίηση της απόφασης».
Η Α΄ ΕΛΜΕ Πέλλας καλεί τις ΕΛΜΕ και τους ΣΕΠΕ, να καταδικάσουν τις απαράδεκτες ενέργειες του Υπουργείου, να απαντήσουν, να πάρουν αποφάσεις ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ!
Απαντάμε με μαζική συμμετοχή στις συγκεντρώσεις στις 13 Μαΐου ενάντια στο Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία που θα πραγματοποιηθούν σε όλη την χώρα.
Για το Δ.Σ της Α΄ ΕΛΜΕ Πέλλας
Η Αντιπρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Σεμερτζίδου Δέσποινα Τραπεζανίδης Γιώργος
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr