Γιορτάζουν οι Ένοπλες Δυνάμεις, σήμερα 21 Νοεμβρίου και χρόνια τους πολλά!
Όλοι να είναι καλά και να κάνουν την δουλειά που απαιτείται απέναντι σε δύσκολους καιρούς και με μια γείτονα Τουρκία που καθημερινά ανεβαίνει ένα ένα τα σκαλοπάτια της προκλητικότητας, δίνοντας κατ αυτό τον τρόπο όλα τα σημάδια για το που βαδίζει και τι μας αφορά. Την στιγμή που είναι ο εορτασμός των Ενόπλων Δυνάμεων, πολλά από τα στελέχη φρουρούν Θερμοπύλες, είτε στον Έβρο είτε στη νησιωτική Ελλάδα, είτε είναι πρεσβευτές της χώρας μας στο εξωτερικό σε κάποια αποστολή. Στις περισσότερες από αυτές τις περιπτώσεις, για να φτάσουν εκεί που πρέπει, έχουν καταναλωθεί πολλές εργατοώρες ώστε τα μέσα που χρησιμοποιούν να είναι αξιόμαχα και να μην προσφέρουν μόνο παρουσία.
Όλες οι κυβερνήσεις, όλοι οι πρωθυπουργοί, οι υπουργοί αναφερόμενοι στα στελέχη αυτά των Ενόπλων Δυνάμεων λένε πως είναι ο «πολλαπλασιαστής ισχύος», ως πότε όμως; Ότι και να κάνουν τα έμπειρα μυαλά και χέρια των στελεχών δεν πρόκειται να προχωρήσουν πολλά πράγματα αν οι κεντρικές αποφάσεις δεν είναι υπέρ της πραγματικής επαύξησης των Ενόπλων Δυνάμεων. Η περίπτωση των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ Όπως λένε επίσημα χείλη, όλο το πρόγραμμα για την αναβάθμιση των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ βρίσκεται στον αέρα.
Οι εταιρίες που ήθελαν να πάρουν την αναβάθμιση ήταν στην αρχή μόλις δυο και ιδιαίτερα ακριβές. Οι διαπραγματεύσεις δεν πήγαν καλά τότε, διότι όλοι είχαν μάθει πως όταν η Ελλάδα ήθελε να φτιάξει κάτι, τα χρήματα έφευγαν σαν πούπουλα στον δυνατό αέρα. Ήρθαν κι άλλες εταιρίες, με πιο προσιτές προσφορές και τότε οι πρώτες που είχαν φύγει απογοητευμένες -βλέποντας ότι η κάνουλα της ροής χρημάτων ήταν περιορισμένη- επανήλθαν και εκείνες με πιο συμφέρουσες προτάσεις.
Για να μην επαναλαμβάνουμε πολλά για το παρελθόν, φτάσαμε στο δια ταύτα και το αποτέλεσμα, όπως λένε οι ίδιες πηγές, είναι ότι περιμένουμε το νέο προϋπολογισμό μήπως οι νεότερες φρεγάτες του Στόλου περάσουν στην φάση του εκσυγχρονισμού μέσης ζωής, ένα πρόγραμμα που υποτίθεται πως θα έπρεπε ήδη να έχει τρέξει. Δεν θα είχε μπει η πρώτη φρεγάτα στο ναύσταθμο για να ξεκινήσει τις εργασίες, αλλά θα είχε προχωρήσει η διαδικασία, θα είχε –έστω- κλειδώσει με επίσημο τρόπο το ποιος θα είναι εκείνος που θ’ αναλάβει την αναβάθμιση και φυσικά πριν απ’ αυτά θα είχαν αποδεσμευθεί τα 150.000.000. Προφανώς στο ΥΠΟΙΚ δεν έχουν αντιληφθεί τα όσα συμβαίνουν στην ευρύτερη γειτονιά μας, που μόνο αγγέλους δεν έχουμε δίπλα μας. Προφανώς δεν έχουν κατανοήσει τους Συμμάχους μας που λένε και επαναλαμβάνουν τον ρόλο της Ελλάδας στην περιοχή και τα καθήκοντα που μέρα με τη μέρα πέφτουν στην πλάτη της. Ίσως πάλι οι πράξεις που κάνουν να κινούνται προς μια άλλη κατεύθυνση, εκείνη των μερισμάτων που τα είδαμε και προεκλογικά με το μοίρασμα ενός δις. Κι αν κάποιος ευελπιστεί στα νέα πλοία, αυτά καθυστερούν και βέβαια ο αριθμός δυο, των νέων μονάδων επιφανείας γνωρίζουν όλοι με τι ισοδυναμεί….
Η περίπτωση των Mirage… Ένα κεφάλαιο στην Πολεμική Αεροπορία που έχει πονέσει και πριν φύγει από την Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών ο Ναύαρχος ε.α. Κυριάκος Κυριακίδης, κατάφερε να τελειώσει ήταν το θέμα των Mirage 2000 με τους Γάλλους. Ωστόσο ο νέος νόμος- σύμβαση με τις Γαλλικές εταιρίες δεν έφτασε στην Βουλή, προηγούνται τα F-16 για τα οποία ετοιμάζεται και η ανάλογη φιέστα, τουλάχιστον από Αμερικανικής πλευράς. Πάντως πηγές από την Πολεμική Αεροπορία τόνιζαν πως ακόμη και να γίνει ένα θαύμα, να δουν στην Τανάγρα αύριο το πρωί πληθώρα ανταλλακτικών για να πετάξουν τα Δελταπτέρυγα του αεροπορικού στόλου, η διαθεσιμότητα καθαρά με βάση το τεχνικό προσωπικό, χρειάζεται μεγάλο χρονικό διάστημα. Μηχανικοί πολύ έμπειροι, που αυτοί προχώρησαν την τεχνική βιβλιογραφία των αεροσκαφών με τις αναφορές τους προς τους Γάλλους, αλλά μετρημένοι. Πάντως οι τελευταίες πληροφορίες στο θέμα των Mirage λένε ότι η κα. Παρλί επανέφερε θέμα αναβάθμισης του στόλου των Mirage κατά την τελευταία συνάντηση που είχε με το Νίκο Παναγιωτόπουλο στο Παρίσι.
Η Ελληνική πλευρά (και θέση του απερχόμενου Γενικού Διευθυντή Εξοπλισμών) που ακολούθησε ο κος. Παναγιωτόπουλος είναι πως τα βήματα πρέπει να γίνονται ένα – ένα. Τώρα έχουμε το νέο νόμο- σύμβαση για το Follow on Support, στη συνέχεια τα όπλα και τρίτο κομμάτι έρχεται η αναβάθμιση των Γαλλικών Μαχητικών κι αν συμφέρει την Πολεμική Αεροπορία. Τα στρατόπεδα και τα κότσια για μια πολιτική απόφαση Κι επειδή πολλές φορές έχουμε αναφερθεί στο υπουργείο οικονομικών και την άρνησή του- τουλάχιστον όπως λένε από το υπουργείο άμυνας- να κατανοήσει πως πρέπει να προχωρήσουν πολλά θέματα στην άμυνα, αν έρθουμε εντός των αμυντικών τειχών και ειδικά στον Στρατό Ξηράς θα δούμε πως παραμένει απλωμένος σε μέρη ανά την Ελλάδα που δεν έχει επιχειρησιακά καμία αξία. Από τα σχεδόν 1600 στρατόπεδα το λιγότερα 400, σύμφωνα με μελέτη που είχε κάνει το ΓΕΣ επί ημερών Αλκιβιάδη Στεφανή, θα έπρεπε να κλείσουν. Αυτό αμέσως μεταφράζεται και σ’ ένα «οικονομικό συμμάζεμα» λειτουργικών εξόδων, αλλά την ίδια στιγμή ποια κυβέρνηση είναι εκείνη που υπολογίζει τα λειτουργικά έξοδα μιας μονάδας μπροστά το πολιτικό κόστος.
Οι τοπικές κοινωνίες έχουν μάθει πολλά χρόνια τώρα να έχουν στρατόπεδα κι γύρω από αυτά να ζουν πολλές επιχειρήσεις. Οι εποχές έχουν αλλάξει όμως δεν έχει αλλάξει η πολιτική. Κι επειδή πιάσαμε για την ΠΑ και το ΠΝ θέματα εξοπλισμών, στον Στρατό Ξηράς εκείνο που λένε ανώτατοι Αξιωματικοί είναι ότι σε πρώτη φάση εκείνο που πρέπει να τρέξει επιτέλους είναι το Outsourcing για την Αεροπορία Στρατού καθώς είναι ο μόνος τρόπος να επανακάμψει. Τα Τεθωρακισμένα Οχήματα Μεταφοράς Προσωπικού είναι ένα ακόμη ζήτημα και θέμα δημοσιογραφικά αυτών των ημερών με τις «προσφορές» της Αμερικανικής βοήθειας, οι οποίες είναι προς συζήτηση. Και τέλος ο «πολλαπλασιαστής ισχύος» που είναι ο άνθρωπος, γερνάει και το προσωπικό, οφείλει η πολιτεία να το ανανεώσει.
Πηγή: ΡΕΠΟΡΤΑΖ HELLAS JOURNAL /hellasjournal.com
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr