ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Ο μοναδικός Γιάννης Παπαδόπουλος αποκλειστικά στην κάμερα του ialmopia.gr [ΒΙΝΤΕΟ]
Επιμέλεια - Συνέντευξη: Τάσος Καλαϊτζής
Δημοσιεύστε την αγγελία σας στο ialmopia.gr εντελώς δωρεάν
Αγορές-Πωλήσεις-Ενοικιάσεις-Εργασία
Η Μπογαλού - Διήγημα του Τσίναλη Κοσμά στη μνήμη της γιαγιάς Ασημώς που έζησε τα τραγικά γεγονότα της Προσφυγιάς του 1922
Διήγημα του Τσίναλη Κοσμά από την Άψαλο αλμωπίας...
Μενέλαος Λουντέμης: Αφιέρωμα στο μεγάλο λογοτέχνη
«Εθελοντής ενός δικαιότερου κόσμου, για το οποίο πρόσφερε τη ψυχή του»
Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2018
Αφιέρωμα: Η ιστορία του Pac-Man
Από τα δημοφιλέστερα ηλεκτρονικά παιγνίδια κι ένα από τα σύμβολα της λαϊκής κουλτούρας τη δεκαετία του ‘80. Οι πιο μεγάλοι σήμερα το γνώρισαν σε κάποια αίθουσα ψυχαγωγίας εκείνα τα χρόνια ως βιντεοπαιχνίδι τύπου arcade, οι νέοι το ανακαλύπτουν στις μέρες μας μέσα από τις πολλαπλές εκδοχές του στο Ίντερνετ.
Πρωτοκυκλοφόρησε στις 10 Οκτωβρίου 1979 στην Ιαπωνία. Δημιουργός του, ο 24χρονος ιάπωνας προγραμματιστής Τόρου Ιβατάνι, που δούλευε τότε για λογαριασμό της εταιρείας Namco και σήμερα ακολουθεί πανεπιστημιακή καριέρα στο Πολυτεχνείο του Τόκιο.
Σε μια εποχή που κυριαρχούσαν τα παιγνίδια δράσης (Space Invaders και τα συναφή), ο Ιβατάνι παρουσίασε ένα παιχνίδι με πολύ χιούμορ, που γρήγορα κέρδισε τα αγόρια, αλλά και τα κορίτσια, που σιχαίνονταν εξωγήινους και πυροβολισμούς. Στην αρχή είχε χλιαρή υποδοχή, αλλά έπρεπε να το ανακαλύψουν οι Αμερικανοί το 1980 για να γίνει παγκόσμια επιτυχία.
Ο Πάκμαν έχει σχήμα κεφαλιού, που ανοιγοκλείνει, για να καταβροχθίσει τελείες και έπαθλα στην προσπάθειά του να ξεγλιστρήσει από τέσσερα φαντασματάκια, που τον καταδιώκουν μέσα σ' ένα λαβύρινθο. Το όνομα του προέρχεται από την ιαπωνική λέξη «πάκου- πάκου», που σημαίνει το στόμα που ανοιγοκλείνει. Ο γιαπωνέζος δημιουργός του λέγεται ότι συνέλαβε την ιδέα σ' ένα πάρτι, όταν είδε μια πίτσα από τον οποία έλειπε ένα κομμάτι.
Την απόλυτη επίδοση του παιχνιδιού κατέχει ο αμερικανός εστιάτορας Μπίλι Μίτσελ, ένας θρυλικός παίκτης βιντεοπαιχνιδιών στις ΗΠΑ, με πολλά ακατάρριπτα ρεκόρ στο ενεργητικό του. Στις 3 Ιουλίου 1999 και σε ηλικία 34 ετών, σημείωσε 3.333.360 πόντους, αφού διήλθε με επιτυχία και τις 225 πίστες του παιγνιδιού. Έπαιζε συνεχώς για έξι ώρες.
Το Πακ-Μαν είναι και σήμερα αρκετά δημοφιλές με φανατικούς φίλους, πολλούς κλώνους και κλεψίτυπες εκδόσεις. Το μαρτυρούν τα δημοψηφίσματα, που διοργανώνονται συχνά - πυκνά από τα περιοδικά του χώρου και το κατατάσσουν στην κορυφή των ηλεκτρονικών παιγνιδιών όλων των εποχών.
Πρωτοκυκλοφόρησε στις 10 Οκτωβρίου 1979 στην Ιαπωνία. Δημιουργός του, ο 24χρονος ιάπωνας προγραμματιστής Τόρου Ιβατάνι, που δούλευε τότε για λογαριασμό της εταιρείας Namco και σήμερα ακολουθεί πανεπιστημιακή καριέρα στο Πολυτεχνείο του Τόκιο.
Σε μια εποχή που κυριαρχούσαν τα παιγνίδια δράσης (Space Invaders και τα συναφή), ο Ιβατάνι παρουσίασε ένα παιχνίδι με πολύ χιούμορ, που γρήγορα κέρδισε τα αγόρια, αλλά και τα κορίτσια, που σιχαίνονταν εξωγήινους και πυροβολισμούς. Στην αρχή είχε χλιαρή υποδοχή, αλλά έπρεπε να το ανακαλύψουν οι Αμερικανοί το 1980 για να γίνει παγκόσμια επιτυχία.
Ο Πάκμαν έχει σχήμα κεφαλιού, που ανοιγοκλείνει, για να καταβροχθίσει τελείες και έπαθλα στην προσπάθειά του να ξεγλιστρήσει από τέσσερα φαντασματάκια, που τον καταδιώκουν μέσα σ' ένα λαβύρινθο. Το όνομα του προέρχεται από την ιαπωνική λέξη «πάκου- πάκου», που σημαίνει το στόμα που ανοιγοκλείνει. Ο γιαπωνέζος δημιουργός του λέγεται ότι συνέλαβε την ιδέα σ' ένα πάρτι, όταν είδε μια πίτσα από τον οποία έλειπε ένα κομμάτι.
Την απόλυτη επίδοση του παιχνιδιού κατέχει ο αμερικανός εστιάτορας Μπίλι Μίτσελ, ένας θρυλικός παίκτης βιντεοπαιχνιδιών στις ΗΠΑ, με πολλά ακατάρριπτα ρεκόρ στο ενεργητικό του. Στις 3 Ιουλίου 1999 και σε ηλικία 34 ετών, σημείωσε 3.333.360 πόντους, αφού διήλθε με επιτυχία και τις 225 πίστες του παιγνιδιού. Έπαιζε συνεχώς για έξι ώρες.
Το Πακ-Μαν είναι και σήμερα αρκετά δημοφιλές με φανατικούς φίλους, πολλούς κλώνους και κλεψίτυπες εκδόσεις. Το μαρτυρούν τα δημοψηφίσματα, που διοργανώνονται συχνά - πυκνά από τα περιοδικά του χώρου και το κατατάσσουν στην κορυφή των ηλεκτρονικών παιγνιδιών όλων των εποχών.
απο το sansimera.gr
Ευχαριστήριο του Προέδρου της Κωνσταντίας και του αγροτικού ιατρού
Ο Πρόεδρος της Τ.Κ. Κωνσταντίας Αντώνης Κωνσταντινίδης και ο αγροτικός ιατρός του χωριού Λεκάκης Γιάννης θέλουν να ευχαριστήσουν τους εθελοντές Μουρατίδη Γιώργο και Παπαδόπουλο Παντελή για τον ελαιοχρωματισμό του ιατρείου του χωριού εσωτερικά και εξωτερικά.
Την Καραπουλουτίδου Αντωνία για την αγορά ενός κλιματιστικού καθώς και τους κατοίκους που συνέβαλλαν και στην αγορά ενός δεύτερου.
Τον Τσορακίδη Νίκο και τον Ανθόπουλο Στέλιο για την τοποθέτηση τους.
Τον κ. Αβραμίκα Στέφανο, Αντιδήμαρχο Καθημερινότητας του Δήμου Αλμωπίας για την χορηγία χρωμάτων.
Τέλος, ευχαριστούν θερμά τα παιδιά του Μ.Σ. Κωνσταντίας που καθάρισαν τον χώρο μετά το πέρας των εργασιών.
Την Καραπουλουτίδου Αντωνία για την αγορά ενός κλιματιστικού καθώς και τους κατοίκους που συνέβαλλαν και στην αγορά ενός δεύτερου.
Τον Τσορακίδη Νίκο και τον Ανθόπουλο Στέλιο για την τοποθέτηση τους.
Τον κ. Αβραμίκα Στέφανο, Αντιδήμαρχο Καθημερινότητας του Δήμου Αλμωπίας για την χορηγία χρωμάτων.
Τέλος, ευχαριστούν θερμά τα παιδιά του Μ.Σ. Κωνσταντίας που καθάρισαν τον χώρο μετά το πέρας των εργασιών.
Εκπαιδευτικοί του 1ου ΕΠΑΛ Έδεσσας σε πρόγραμμα ERASMUS στο Ελσίνκι της Φινλανδίας
Το 1ο ΕΠΑΛ Έδεσσας συμμετείχε σε Κοινοπραξία 7 σχολείων της ΔΔΕ Πέλλας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ΚΑ1 με θέμα: «Μαθήματα για μετανάστες: Οι νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία και μάθηση των νεοαφιχθέντων μεταναστών», με τις εκπαιδευτικούς Βοσνιάκου Ιωάννα και Μήκα Ευαγγελία.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στην αγγλική γλώσσα από τις 23 έως τις 29 Σεπτεμβρίου και από ώρα 9.00 έως 17.00, σε δυο επαγγελματικά λύκεια στη περιοχή Βάνταα του Ελσίνκι, από αρμόδιους εκπαιδευτικούς των σχολείων και από υπεύθυνους της διοικητικής περιφέρειας για την ενσωμάτωση μεταναστών/προσφύγων στα Φινλανδικά σχολεία. Επίσης πραγματοποιήθηκαν ξεναγήσεις στα εργαστήρια και τις εγκαταστάσεις των σχολείων και υπήρχε η δυνατότητα συζήτησης τόσο με εκπαιδευτικούς όσο και με μαθητές. Να σημειώσουμε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας θεωρείται εξαιρετικά επιτυχημένο και αποτελεί πρότυπο για πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Εκτός από την Ελλάδα και την Φινλανδία στο πρόγραμμα συμμετείχαν και εκπαιδευτικοί από Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Σουηδία και Σλοβενία. Υπήρξε μερίμνα για επισκέψεις σε μουσεία και άλλα αξιοθέατα της πόλης με στόχο τη γνωριμία του Φινλανδικού πολιτισμού.
Μέσα σε δύο χρόνια είναι το τρίτο ευρωπαϊκό πρόγραμμα που συμμετέχει το σχολείο μας και όπως είθισται θα ακολουθήσουν δράσεις για τη διάχυση της γνώσης και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων, με στόχο πάντα τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές μας.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στην αγγλική γλώσσα από τις 23 έως τις 29 Σεπτεμβρίου και από ώρα 9.00 έως 17.00, σε δυο επαγγελματικά λύκεια στη περιοχή Βάνταα του Ελσίνκι, από αρμόδιους εκπαιδευτικούς των σχολείων και από υπεύθυνους της διοικητικής περιφέρειας για την ενσωμάτωση μεταναστών/προσφύγων στα Φινλανδικά σχολεία. Επίσης πραγματοποιήθηκαν ξεναγήσεις στα εργαστήρια και τις εγκαταστάσεις των σχολείων και υπήρχε η δυνατότητα συζήτησης τόσο με εκπαιδευτικούς όσο και με μαθητές. Να σημειώσουμε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας θεωρείται εξαιρετικά επιτυχημένο και αποτελεί πρότυπο για πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Εκτός από την Ελλάδα και την Φινλανδία στο πρόγραμμα συμμετείχαν και εκπαιδευτικοί από Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Σουηδία και Σλοβενία. Υπήρξε μερίμνα για επισκέψεις σε μουσεία και άλλα αξιοθέατα της πόλης με στόχο τη γνωριμία του Φινλανδικού πολιτισμού.
Μέσα σε δύο χρόνια είναι το τρίτο ευρωπαϊκό πρόγραμμα που συμμετέχει το σχολείο μας και όπως είθισται θα ακολουθήσουν δράσεις για τη διάχυση της γνώσης και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων, με στόχο πάντα τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές μας.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)