Αμερικανός επιχειρηματίας, γερμανικής καταγωγής. Ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία ως έμπορος ξυλείας και την ολοκλήρωσε ως κτηματομεσίτης, εκτροφέας αλόγων και χρηματιστής. Ενδιάμεσα ίδρυσε την εταιρεία «Boeing», που έγραψε και γράφει την ιστορία της αεροναυτικής.
Γεννήθηκε την 1η Οκτωβρίου 1881 στο Ντιτρόιτ και ήταν γιος του γερμανού επιχειρηματία Βίλχελμ Μπέινγκ, που έκανε μεγάλη περιουσία στην Αμερική από την εξόρυξη τακονίτη (είδος σιδηρομεταλλεύματος) και το εμπόριο ξυλείας. Όταν απέκτησε την αμερικανική υπηκοότητα άλλαξε το όνομά του σε Γουίλιαμ Μπόινγκ.
Ο νεαρός Γουίλιαμ σπούδασε εσωτερικός σε σχολείο της Ελβετίας και στη συνέχεια παρακολούθησε μαθήματα στο φημισμένο Πανεπιστήμιο του Γέιλ. Δεν ολοκλήρωσε τις σπουδές, επειδή λόγω του θανάτου του πατέρα του έπρεπε να ασχοληθεί με την οικογενειακή επιχείρηση ξυλείας.
Το 1909 η ζωή του άλλαξε πορεία, όταν επισκεπτόμενος μια έκθεση στο Σιάτλ είδε για πρώτη φορά ένα ιπτάμενο αντικείμενο. Η σκηνή τον εντυπωσίασε και αποφάσισε να ασχοληθεί με την κατασκευή αεροπλάνων, εκμεταλλευόμενος τις γνώσεις του στις ξύλινες κατασκευές.
Συνεταιρίσθηκε με τον φίλο του Τζορτζ Γουέστερβελτ, που ήταν αξιωματικός του Ναυτικού και μαζί δημιούργησαν ένα πρωτοποριακό για την εποχή το υδροπλάνο, το Β&W, που πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση στις 29 Ιουνίου 1916. Ένα χρόνο αργότερα (15 Ιουλίου 1916) ίδρυσαν την εταιρεία Pacific Aero Products για την εμπορική εκμετάλλευσή του.
Με την είσοδό των ΗΠΑ στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, η εταιρεία του «Μπόινγκ» αναδείχθηκε βασική προμηθεύτρια του αμερικανικού ναυτικού σε αεροπορικό υλικό. Οι δουλειές πήγαιναν καλά και η Pacific Aero Products μετονομάσθηκε σε Boeing Airplanes, με κύριο μέτοχο τον Γουίλιαμ Μπόινγκ.
Γεννήθηκε την 1η Οκτωβρίου 1881 στο Ντιτρόιτ και ήταν γιος του γερμανού επιχειρηματία Βίλχελμ Μπέινγκ, που έκανε μεγάλη περιουσία στην Αμερική από την εξόρυξη τακονίτη (είδος σιδηρομεταλλεύματος) και το εμπόριο ξυλείας. Όταν απέκτησε την αμερικανική υπηκοότητα άλλαξε το όνομά του σε Γουίλιαμ Μπόινγκ.
Ο νεαρός Γουίλιαμ σπούδασε εσωτερικός σε σχολείο της Ελβετίας και στη συνέχεια παρακολούθησε μαθήματα στο φημισμένο Πανεπιστήμιο του Γέιλ. Δεν ολοκλήρωσε τις σπουδές, επειδή λόγω του θανάτου του πατέρα του έπρεπε να ασχοληθεί με την οικογενειακή επιχείρηση ξυλείας.
Το 1909 η ζωή του άλλαξε πορεία, όταν επισκεπτόμενος μια έκθεση στο Σιάτλ είδε για πρώτη φορά ένα ιπτάμενο αντικείμενο. Η σκηνή τον εντυπωσίασε και αποφάσισε να ασχοληθεί με την κατασκευή αεροπλάνων, εκμεταλλευόμενος τις γνώσεις του στις ξύλινες κατασκευές.
Συνεταιρίσθηκε με τον φίλο του Τζορτζ Γουέστερβελτ, που ήταν αξιωματικός του Ναυτικού και μαζί δημιούργησαν ένα πρωτοποριακό για την εποχή το υδροπλάνο, το Β&W, που πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση στις 29 Ιουνίου 1916. Ένα χρόνο αργότερα (15 Ιουλίου 1916) ίδρυσαν την εταιρεία Pacific Aero Products για την εμπορική εκμετάλλευσή του.
Με την είσοδό των ΗΠΑ στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, η εταιρεία του «Μπόινγκ» αναδείχθηκε βασική προμηθεύτρια του αμερικανικού ναυτικού σε αεροπορικό υλικό. Οι δουλειές πήγαιναν καλά και η Pacific Aero Products μετονομάσθηκε σε Boeing Airplanes, με κύριο μέτοχο τον Γουίλιαμ Μπόινγκ.
Μετά τον πόλεμο, η «Μπόινγκ» κέρδισε ένα μεγάλο συμβόλαιο από τα Αμερικανικά Ταχυδρομεία για την αεροπορική μεταφορά της αλληλογραφίας. Άρχισε να δημιουργεί ένα μεγάλο αεροπορικό στόλο για τις ανάγκες των νέων της δραστηριοτήτων και σύντομα επεκτάθηκε και στη μεταφορά επιβατών. Στις αρχές της δεκαετίας του '30 η «Μπόινγκ» έλεγχε το 30% του αεροπορικού ταχυδρομείου και της αεροπορικής επιβατικής κίνησης στις ΗΠΑ.
Η εταιρεία ευημερούσε σε μια εποχή που οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν βυθισμένες στη φτώχεια, εξαιτίας του οικονομικού κραχ. Το 1934, οι αμερικανικές αρχές την κατηγόρησαν για μονοπωλιακές πρακτικές. Με νόμο που ψήφισε το Κογκρέσο, η «Μπόινγκ» έσπασε στα τρία με τη δημιουργία των εταιρειών United Aircraft Corporation, Boeing Airplane Company και United Air Lines.
Απογοητευμένος από την εξέλιξη αυτή, ο Γουίλιαμ Μπόινγκ, σε ηλικία 53 ετών, αποφάσισε να αποχωρισθεί το δημιούργημα της ζωής του. Πούλησε τις μετοχές του και αποσύρθηκε στη φάρμα του στα περίχωρα του Σιάτλ, ασχολούμενος έως το τέλος της ζωής του με τα κτηματομεσιτικά, την εκτροφή αλόγων κούρσας και τα χρηματιστηριακά.
Ο Γουίλιαμ Μπόινγκ πέθανε από καρδιακή προσβολή πάνω στο πολυτελές γιοτ του «Tarconite», στις 28 Σεπτεμβρίου 1956. Άφησε πίσω του τρία παιδιά, τα δύο από τον πρώτο γάμο της γυναίκας του Μπέρθα Πότερ, που ασχολήθηκαν με τα αεροναυτικά και τον Γουίλιαμ Έντουαρντ τζούνιορ, πιλότο της πολιτικής αεροπορίας και κτηματομεσίτη.
Η «Μπόινγκ» απογειώθηκε κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ως βασικός προμηθευτής πολεμικού υλικού του Αμερικανικού Στρατού, αλλά και τη δεκαετία του '50 με την κατασκευή πολιτικών αεροσκαφών (σειρά 707).
Σήμερα, με τζίρο 62 δισεκατομμυρίων δολαρίων (2006) και προσωπικό 153.000 ατόμων, είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αεροσκαφών στον κόσμο και ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής στρατιωτικού και αεροδιαστημικού υλικού.
Η εταιρεία ευημερούσε σε μια εποχή που οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν βυθισμένες στη φτώχεια, εξαιτίας του οικονομικού κραχ. Το 1934, οι αμερικανικές αρχές την κατηγόρησαν για μονοπωλιακές πρακτικές. Με νόμο που ψήφισε το Κογκρέσο, η «Μπόινγκ» έσπασε στα τρία με τη δημιουργία των εταιρειών United Aircraft Corporation, Boeing Airplane Company και United Air Lines.
Απογοητευμένος από την εξέλιξη αυτή, ο Γουίλιαμ Μπόινγκ, σε ηλικία 53 ετών, αποφάσισε να αποχωρισθεί το δημιούργημα της ζωής του. Πούλησε τις μετοχές του και αποσύρθηκε στη φάρμα του στα περίχωρα του Σιάτλ, ασχολούμενος έως το τέλος της ζωής του με τα κτηματομεσιτικά, την εκτροφή αλόγων κούρσας και τα χρηματιστηριακά.
Ο Γουίλιαμ Μπόινγκ πέθανε από καρδιακή προσβολή πάνω στο πολυτελές γιοτ του «Tarconite», στις 28 Σεπτεμβρίου 1956. Άφησε πίσω του τρία παιδιά, τα δύο από τον πρώτο γάμο της γυναίκας του Μπέρθα Πότερ, που ασχολήθηκαν με τα αεροναυτικά και τον Γουίλιαμ Έντουαρντ τζούνιορ, πιλότο της πολιτικής αεροπορίας και κτηματομεσίτη.
Η «Μπόινγκ» απογειώθηκε κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ως βασικός προμηθευτής πολεμικού υλικού του Αμερικανικού Στρατού, αλλά και τη δεκαετία του '50 με την κατασκευή πολιτικών αεροσκαφών (σειρά 707).
Σήμερα, με τζίρο 62 δισεκατομμυρίων δολαρίων (2006) και προσωπικό 153.000 ατόμων, είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αεροσκαφών στον κόσμο και ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής στρατιωτικού και αεροδιαστημικού υλικού.
απο το sansimera.gr
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr