Θα ήταν πάρα πολύ εύκολο ή και βαρετό να σας εκθέσω τα οφέλη μίας ξένης γλώσσας στον επικοινωνιακό και επαγγελματικό τομέα, όπως η κοινή συνεννόηση και η εύρεση εργασίας. Πώς όμως συμβάλλει η εκμάθηση ξένων γλωσσών στην προσωπικότητα και την ευρύτερη παιδεία ενός ατόμου;
Αρχικά, θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψιν μελέτες γλωσσολόγων και αναπτυξιολόγων, οι οποίες καταλήγουν στο συμπέρασμα πως η γλωσσική καλλιέργεια στα παιδιά αναπτύσσει δραστικά τις επικοινωνιακές δεξιότητες και τη συναισθηματική νοημοσύνη τους. Όταν ένα παιδί μπαίνει στη διαδικασία εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας από μικρή ηλικία, αυτόματα εξελίσσει τη μητρική του γλώσσα, κάνει γλωσσικούς συνειρμούς, σκέφτεται πιο σύνθετα και μπορεί να εκφράζει με ακρίβεια και σαφήνεια τα συναισθήματα και τις σκέψεις του (Kecskes & Papp, 2000).
Παράλληλα, σύμφωνα με μελέτες αναπτυξιολόγων, το παιδί που μαθαίνει ξένες γλώσσες πετυχαίνει σταδιακά τη συνεργατική λειτουργία των δύο ημισφαιρίων του εγκεφάλου του με αποτέλεσμα να αναπτύσσει δεξιότητες συνδυαστικές και πολυδιάστατες. Κατά συνέπεια, τα δίγλωσσα ή και πολύγλωσσα παιδιά μπορούν με μεγαλύτερη ευχέρεια να ανταποκρίνονται ταυτόχρονα σε περισσότερα ερεθίσματα και να επεξεργάζονται πολλαπλές πληροφορίες. Όλες αυτές οι διαδικασίες αποτελούν άσκηση για τον ανθρώπινο εγκέφαλο που οδηγεί σε ελαχιστοποίηση των πιθανοτήτων εμφάνισης άνοιας σε μεγαλύτερες ηλικίες.
Κλείνοντας, αξίζει να γίνει αναφορά στη συμβολή της εκμάθησης ξένων γλωσσών στην εκφραστική δύναμη των παιδιών. Οι ξένες γλώσσες λειτουργούν επικουρικά ή και συμπληρωματικά προς τη μητρική τους. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «Psychological Science», οι δίγλωσσοι διαθέτουν μια «νοητική ελαστικότητα» που τους επιτρέπει κάθε φορά να εναλλάσσουν όχι μόνο τη γλώσσα αλλά και την οπτική τους. Ο παράλληλος εμπλουτισμός του λεξιλογίου και η ορθή συντακτική χρήση της γλώσσας δίνουν αυτοπεποίθηση στα παιδιά, καθώς μπορούν να εκφραστούν σωστά σε κάθε περίσταση προβάλλοντας την κατάλληλη επιχειρηματολογία.
Ας μη στερήσουμε λοιπόν από τα παιδιά μας δεξιότητες · δεξιότητες που θα γίνουν δυνατότητες και θα ολοκληρώσουν την προσωπικότητά τους περιφρουρώντας τις αξίες τους. «Το να κατακτήσεις μια δεύτερη γλώσσα είναι σαν να έχεις μια δεύτερη ψυχή» έλεγε ο «Πατέρας της Ευρώπης», ο Καρλομάγνος.
Βασιλική Κόγιου
Εκπαιδευτικός
Ιδιοκτήτης κέντρου ξένων γλωσσών
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr