Πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες η παρουσίαση της ποιητικής συλλογής του Γιώργου Σαμαρτζίδη με τίτλο ''Τσαλακωμένη Ψυχή''.
Σε μια πολύ όμορφη εκδήλωση στο Ξενιτίδειο Πνευματικό Κέντρο Αριδαίας, φίλοι του ποιητή εντρύφησαν στο έργο του, διαβάζοντας κι αναλύοντας ποιήματά του.
Παρών κι ο Ευάγγελος Τσαβδάρης, ο οποίος με μια ανάλυση εξαιρετικού επιπέδου, κατάφερε να αναδείξει το έργο του τιμώμενου ποιητή, δίνοντας και μια έντονη φιλοσοφική νότα στη βραδιά.
Κατ' αποκλειστικότητα λοιπόν, το ialmopia.gr σας παραθέτει αυτούσια την προλόγιση του Ευάγγελου Τσαβδάρη πάνω στο βιβλίο του Γιώργου Σαμαρτζίδη.
Σε μια πολύ όμορφη εκδήλωση στο Ξενιτίδειο Πνευματικό Κέντρο Αριδαίας, φίλοι του ποιητή εντρύφησαν στο έργο του, διαβάζοντας κι αναλύοντας ποιήματά του.
Παρών κι ο Ευάγγελος Τσαβδάρης, ο οποίος με μια ανάλυση εξαιρετικού επιπέδου, κατάφερε να αναδείξει το έργο του τιμώμενου ποιητή, δίνοντας και μια έντονη φιλοσοφική νότα στη βραδιά.
Κατ' αποκλειστικότητα λοιπόν, το ialmopia.gr σας παραθέτει αυτούσια την προλόγιση του Ευάγγελου Τσαβδάρη πάνω στο βιβλίο του Γιώργου Σαμαρτζίδη.
Τσαβδάρης Ευάγγελος Εκπαιδευτικός - Ποιητής
Ο Γεώργιος Σαμαρτζίδης από τον έμμετρο στίχο μετατοπίζεται στον λυρισμό και τη διαμαρτυρία
Α. Κατηγορίες θεματολογίας ποίησης Γεωργίου Σαμαρτζίδη
ι. Θρησκευτικά
2. Εθνικά, πατριωτικά, κοινωνικά
3. Στοιχεία με ατμόσφαιρα παραμυθιού
Β. Πώς προσεγγίζεται, το στοιχείο του έρωτα με ομαλή κλιμάκωση ισόρροπο modus vivendi
Γ. Χαρακτήρες γυναικών
Γενικά Χαρακτηριστικά των ποιημάτων
► Απλός τίτλος, με στοιχεία κοινωνικής διαμαρτυρίας και κριτικής στα οποία εντάσσεται ένα κλίμα ρομαντισμού π.χ. ποίημα «Άγγιξε της γης τα χαμηλά τοπία, φώτισε η πανσέληνος της Αλμωπίας ή αλλού «γίναμε αναστενάρηδες πάνω σε αποκαΐδια μπορούμε να πούμε αναρίθμητα πράγματα για αυτόν τον στίχο π.χ.Όικονομία, ανέχεια, κοινωνική ζωή, κουλτούρα, τρόπος
Ποίημα «Φιτίλι»
► Έχουμε νύξεις πάθους, ευγενικές προτάσεις ερωτισμού που εκδηλώνονται με μια διαλεκτική συστολή άλλης εποχής, ωστόσο δίνουν μια υπόσχεση πλατωνικής αλληλεπίδρασης.
Ποίημα «Τα χρώματα»
► Ακραίος λυρισμός διαχέεται σ' αυτό το ποίημα με το στοιχείο της υπερβολής να λειτουργεί ως τεχνική που διαμορφώνει το υπέρμετρο ειδυλλιακό σκηνικό.
► Ενώ αντιφατικά στο ίδιο ποίημα έρχεται η μελαγχολική εξιστόρηση που ο δημιουργός ως αφηγητής σε θεατρικό έργο, απεικονίζει τον ψυχισμό της γυναίκας που αποτελεί το αντικείμενο της έμπνευσης.
► «Ο κόσμος γύρω σου είναι γεμάτος χρώματα ψάξε ποιο σου ταιριάζει» λέει ο ποιητής δίνοντας στον εαυτό του ιδιότητες υπερβολικού όντος όταν «χάνεται απότομα
Ποίημα «Παρασκευή και δεκατρείς»
► Ο τίτλος αρχικά ξεγελάει τον αναγνώστη και έπειτα εκπλήσσει ευχάριστα.
► Υπάρχουν ερωτικά στοιχεία δοσμένα μέσα στην πραγματικότητα την οποία ζει ο ποιητής για να καταδείξει και να καυτηριάσει την επίθεση των Τζιχαντιστών στο Παρίσι.
Ποίημα «Ταξίδι»
► Έχουμε νύξη στο πρόσωπο του Θεού «Ένας είναι ο μεγάλος καπετάνιος»
Ποίημα «Ξέσπασμα»
► Ο ποιητής ξεκινάει μια αλληγορική εξιστόρηση προσωπικών βιωμάτων δίνοντας ανθρωπομορφικά στοιχεία στη ζωή του τοπικού βουνού που θέλει να αναδείξει
Ποίημα «Αγκυροβόλι»
► Ύμνος μέσα από παιδικές αναμνήσεις στη μάνα
Ποίημα «Αγγελοσημαδεμένη»
► Παρουσιάζει πολλά και διττά στοιχεία :
► Είναι ένα αντιρατσιστικό ποίημα
► Καταδεικνύει τη θρησκευτικότητα που διακρίνει τον ποιητή μέσα από σαφής τεχνικές της αρχαίας γραμματείας σχήμα του «από μηχανής Θεός» μέσα από την παρέμβαση
► Συχνά ο Γεώργιος Σαμαρτζίδης καταφεύγει στη μεταφορική χρήση της γλώσσας προκειμένου να δώσει έμφαση και ο διασκελισμός κάνει αισθητή την παρουσία του.
► Τα παραμυθικά στοιχεία δίνουν τη σκυτάλη σε μια δραματική χροιά δημιουργώντας αναπάντεχες εκπλήξεις κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης.
Ποίημα «Προσμονή»
Στο ποίημα αυτό έχουμε αναφορά χρήσης της τεχνολογίας ωσότου να περάσει ο ποιητής αμφιλεγόμενα, διφορούμενα νοήματα
«Στείλε μου δυο λόγια στο κινητό ή προτιμάς να μου τα γράψεις ;»
► «Είναι άραγε καθαρός ο θόλος της καρδιάς σου» εδώ έχουμε μια διερεύνηση της ελευθεριότητας του ψυχικού κόσμου σε μια συγκρουσιακή ορθοπραξία με την τριβή της καθημερινότητας κατά τη μορφή της ανάλυσης μου προέκυψε μια τριλογία ποιημάτων (έρευνα καρδιάς, φωτογράφιση στο ποίημα όπου προσωποποιείται η καρδιά με ένα πουλί) ο ποιητής προσπαθεί : να αναγνωρίσει, να ερμηνεύσει και να καταγράψει τον κόσμο του, μέσα από μια συγκρουσιακή σαφήνεια.
► «Πάψε έξω να με κρατάς τόσον καιρό, άσε με να μπω μέσα σου να ψάξω, να πατήσω τον διακόπτη να φανεί άπλετο φως»
Στο έτερο ποίημα
► «Δίχως κανένα να ρωτήσω, έτσι όπως σε δρόμο δροσερό βροχερό να βαδίσω»
► Ο δημιουργός δηλώνει «ένα υπάρχω» μέσα στο δικό του γίγνεσθαι το οποίο του επαληθεύει και επαληθεύεται από αυτό.
Το επιδέξιο τέχνασμα του Γεώργιου Σαμαρτζίδη να καταδείξει τα δεδομένα της σκλαβιάς δίνοντας όλα αυτά τα στοιχεία σε ένα «πουλί» δίνει την ευκαιρία στον αναγνώστη να αναπλάσει το ποίημα, να αντιδράσει και να βάλει σε δράση τον ίδιο του τον εαυτό.
«Η αφόρητη μοναξιά» είναι η μόνιμη συντροφιά του --«θέλει να ξεφύγει να αποδράσει»
Ποίημα «Έφυγες»
► Υπάρχει μια δυναμική αλληλεπίδραση που θα μπορούσε να συνεχιστεί με τις εμπειρίες του αναγνώστη.
Αντίφαση:
► «Έφυγες» δεν έσβησαν όμως τα ίχνη σου έγινες χελιδόνι που κάποτε θα γυρίσει στη φωλιά του»
► « Αλλάζουν οι άνθρωποι τα συναισθήματα --είναι σύννεφα που αλλάζουν θέση»
Αλήθεια αγαπητοί μου,
Ποιο είναι το εσωτερικό υπαρξιακό ή ρητορικό ερώτημα που απαντάει μέσα από την «τσαλακωμένη ψυχή του ποιητή»;
Ευχαριστώ
Τσαβδάρης Ευάγγελος
Ευχαριστώ
Τσαβδάρης Ευάγγελος
ialmopia.gr
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr