Άρθρο του Γιάννη Σηφάκη, βουλευτή Πέλλας ΣΥΡΙΖΑ
Η επόμενη μέρα της Πέλλας μέσα στους Εθνικούς σχεδιασμούς μετά από πολλές δεκαετίες πλήρους εγκατάλειψης
Πως θα αντιστραφεί ο κατήφορος της Πέλλας από την 5η θέση σε κατά κεφαλήν εισόδημα το 1990 στην 49η σήμερα Προχωρούν προαστιακός σιδηρόδρομος, οδικές παρακάμψεις, φυσικό αέριο, φράγμα Αλμωπαίου, έξοδος προς Βορρά από την Αλμωπία, ενίσχυση της δημόσιας υγείας και στα δύο Νοσοκομεία και εκ νέου οργάνωση του αγροτικού κόσμου σε υγιή βάση
Η διαδικασία προετοιμασίας με συμμετοχή 62 φορέων από την Πέλλα ( ΟΤΑ, επαγγελματικά σωματεία, αγρότες, πολιτιστικοί, αθλητικοί και άλλοι φορείς) αλλά και το ίδιο το αναπτυξιακό συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας που πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη από 26 ως 28 Μαρτίου 2018 ανέδειξε καθαρά την υστέρηση της Πέλλας τόσο σε βασικά έργα υποδομής ( συγκοινωνιακά, αρδευτικά, τουρισμού και άλλα) όσο και στην οργάνωση του αγροτικού κόσμου αλλά και όλης της κοινωνίας. Πέραν των ενδογενών παθογενειών της Πέλλας ( παραγοντισμοί, προσανατολισμός των πολιτικών στις πελατειακές σχέσεις με πλήρη υποβάθμιση της αποστολής τους – πλην λαμπρών εξαιρέσεων) η διάλυση κάθε οργάνωσης του αγροτικού κόσμου, άρα και της αγροτικής παραγωγής, και η απουσία της Πέλλας από όλους τους Εθνικούς σχεδιασμούς για τις βασικές υποδομές είναι οι βασικοί λόγοι της ευθείας κατρακύλας της κατά 45 θέσεις σε κατά κεφαλήν εισόδημα στην χώρα μέσα σε λιγότερα από τριάντα χρόνια. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα του προτύπου περιφερειακής «ανάπτυξης» των προηγούμενων κυβερνήσεων είναι η «κλοπή» της Εγνατίας οδού της οποίας η αρχαία χάραξη διέσχιζε όλη την Πέλλα οδεύοντας προς Φλώρινα, Μοναστήρι ( Μπίτολα) και Δυρράχιο. Αντί της πεδιάδας της Πέλλας η σύγχρονη Εγνατία χαράχθηκε να «τρυπά» το Βέρμιο με συνεχείς σήραγγες και γέφυρες για να εξυπηρετηθούν από τις τότε κυβερνήσεις του παλιού πολιτικού συστήματος τα συμφέροντα των εργολάβων ( που ήταν επί των ημερών τους η πραγματική εξουσία) και μικροπολιτικές σκοπιμότητες. Στα πλαίσια της δίκαιης ανάπτυξης και της παραγωγικής ανασυγκρότησης στην Πέλλα η ίδια η διαδικασία του Αναπτυξιακού Συνεδρίου ανέδειξε τις κατευθύνσεις για την επόμενη μέρα στην Πέλλα.
Το σοβαρό και ελπιδοφόρο είναι ότι ήδη αυτή η κυβέρνηση ξεκίνησε , ακόμη και μέσα σε αυτές τις συνθήκες, την αντίστροφη πορεία για την Πέλλα.
Συγκεκριμένα:
Α. Άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πέλλας
Οδικές παρακάμψεις Χαλκηδώνας και Γιαννιτσών για την σύνδεση της Πέλλας με την Θεσσαλονίκη και την ΠΑΘΕ, προϋπολογισμού 220 εκατ. €. Το έργο έχει μελετητική ωριμότητα από το 2011. Το 2012 «κλάπηκαν» 120 εκατ. € από τα ΕΣΠΑ από αυτό το έργο για να κατασκευαστεί η δυτική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης. Τον Σεπτέμβριο 2017 το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης χρηματοδότησε την Περιφέρεια με 10 εκατ. € για τις απαλλοτριώσεις των οδικών παρακάμψεων με την συνεννόηση μεταξύ Υπουργείου και Περιφέρειας για την ένταξη του έργου μετά τις απαλλοτριώσεις στα ΠΕΠ και υποβοήθηση της ολοκλήρωσης του από την κεντρική Διοίκηση. Προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών με παράκαμψη προς Αριδαία προϋπολογισμού περί τα 160 εκατ. €Το έργο εξαγγέλθηκε από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα κατά την διάρκεια του Αναπτυξιακού Κεντρικής Μακεδονίας για ένταξη του στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μεταφορών ( CEF) το 2019. Παρουσιάστηκε στις 27/03/18 η μελέτη σκοπιμότητας του με θετικά αποτελέσματα από το Υπουργείο Υποδομών και τον ΟΣΕ. Ο Γιάννης Σηφάκης «ξέθαψε» το έργο μόλις εκλέχθηκε από τα «αζήτητα» του ΟΣΕ μετά από 8 χρόνια που δεν είχε ασχοληθεί κανείς.
Η έξοδος της Πέλλας προς τον Βορρά με τελωνειακό σταθμό από την Αλμωπία
Ήδη συζητείται από τα Υπουργεία Υποδομών και Εξωτερικών με θετική πρόθεση.
Σε δεύτερη φάση απαιτείται η χρηματοδότηση των μελετητικά ώριμων οδικών έργων Σεβαστειανά – Νάουσα ( κάθετη στην Εγνατία οδό) προϋπολογισμού 100 εκατ. €, Μαυροβούνι – Νότια παράκαμψη Έδεσσας, προϋπολογισμού 80 εκατ € και Έδεσσα – Άγρας.
Β. Σύνδεση της Πέλλας με τα ενεργειακά δίκτυα
Σύνδεση με το δίκτυο φυσικού αερίου
Ήδη ξεκίνησε η σύνδεση της Πέλλας με το δίκτυο φυσικού αερίου. Τα Γιαννιτσά είναι μια από τις 6 πόλεις πέριξ της Θεσσαλονίκης που έχει ήδη ενταχθεί στο πρόγραμμα διανομής φυσικού αερίου με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ( 50% ΠΕΠ, 40% δάνειο από ΕΤΕπ, 10% ίδια συμμετοχή ΔΕΔΑ). Η κυβέρνηση εξασφάλισε το 2016 την έξοδο φυσικού αερίου στο Άσπρο Σκύδρας Πέλλας για την παροχέτευση φυσικού αερίου στην Κεντρική Μακεδονία και φυσικά στην Πέλλα. Ήδη ξεκίνησαν προ μηνός οι μελέτες κόστους οφέλους για Έδεσσα, Σκύδρα, Αριδαία και Νάουσα που θα ολοκληρωθούν σε δυό μήνες περίπου. Υπάρχει ήδη προσυνεννόηση με την Περιφέρεια και την ΔΕΔΑ για την χρηματοδότηση της διανομής αερίου στις πόλεις για τις οποίες θα προκύψει θετικό αποτέλεσμα από τις μελέτες κόστους- οφέλους.
Γεωθερμία
Η Πέλλα διαθέτει πλούσιο γεωθερμικό δυναμικό χαμηλής ενθαλπίας κατάλληλο για θέρμανση θερμοκηπίων και προωρίμανση αγροτικών καλλιεργειών. Μπορεί, σε περιορισμένη έκταση, να χρησιμοποιηθεί και για υποβοήθηση της θέρμανσης κάποιων δημοσίων κτιρίων πλησίον της περιοχής εγκατάστασης.
Στην Αλμωπία στα Λουτρά Πόζαρ, στην Σωσάνδρα, στο Γαρέφι και Προμάχους
Στην Πέλλα και Σκύδρα από το μηδέν του Λουδία, Κρύα Βρύση, Γαλατάδες, Άσπρο, Σκύδρα
Αναβάθμιση ηλεκτρικών δικτύων ΑΔΜΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ για την άρση του κορεσμού των ηλεκτρικών δικτύων με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας ( ΑΠΕ) κυρίων μικρών υδροηλεκτρικών και φωτοβολταϊκών με χρήση και ενεργειακών κοινοτήτων αλλά και του εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού ιδιαίτερα από αγρότες, Δήμους, ΔΕΥΑ, ΤΟΕΒ αλλά και ιδιώτες.
Γ. Φράγμα Αλμωπαίου και μικρότερων λιμνοδεξαμενών
Φράγμα Αλμωπαίου
Υπεγράφη πριν δύο βδομάδες η Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για το φράγμα του Αλμωπαίου συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων δικτύων, ολοκληρώνοντας την μελετητική ωρίμανση του μετά από πολλά χρόνια. Θα επιδιωχθεί η χρηματοδότηση του έργου από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης ( ΠΑΑ) από το σκέλος που θα διαχειριστεί το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Πρόκειται για έργο αποθήκευσης 35,5 εκατ. m3 με φράγμα ύψους 61 m, με μήκος στέψης 235 m και παροχή σχεδιασμού 4,94 m3/sec.Θα αρδεύσει 120.000 στρέμματα του κάμπου των Γιαννιτσών και της Σκύδρας και θα παροχετεύσει και νερό στην τάφρο 66 επιλύοντας σοβαρό περιβαλλοντικό θέμα της ευρύτερης περιοχής.
Άλλες λιμνοδεξαμενές
Στην Αλμωπία απαιτείται να μελετηθούν και χρηματοδοτηθούν μικρές λιμνοδεξαμενές συγκράτησης επιφανειακών νερών για την άρδευση μειώνοντας το κόστος παραγωγής των αγροτικών προϊόντων. Χαρακτηριστικά η λιμνοδεμαμενή του Προδρόμου ( του οποίου η μελέτη ήδη έχει ενταχθεί στο διασυνοριακό πρόγραμμα ΙΝΤΕRREG), της ρυθμιστικής λιμνοδεξαμενής Λυκοστόμου- Προμάχων- Σωσάνδρας, αρδευτικό στην Χρύσα και άλλα.
Στην Έδεσσα το φράγμα της Σωτήρας, το αρδευτικό της Φλαμουριάς και άλλα αρδευτικά έργα.
Στον Δήμο Πέλλας το αρδευτικό του Μυλοτόπου και άλλα έργα.
Δ. Συντονισμένες προσπάθειες για την οργάνωση του αγροτικού κόσμου σε νέα βάση μακριά από τις παθογένειες του παρελθόντος. Ίδρυση ΣΕΑΣ , ίδρυση Οργανώσεων παραγωγών, εταιρικές συμπράξεις, πρόσθεση αξίας στα προϊόντα μέσω της τυποποίησης και της συσκευασίας, εξεύρεση ποιοτικών και απαιτητικών αγορών.
Ε. Αντιπλημμυρικά έργα
Τεράστιας σημασίας για την προστασία οικισμών και αγροτικών καλλιεργειών. Αλμωπαίος, Μπέλιτσα ( Αλμωπία), τάφρος 66 ( Σκύδρα, Βέροια), Λουδίας ( Πέλλα) οι βασικές προτεραιότητες.
ΣΤ. Τουρισμός
Αρχαιότητες
Ανάδειξη ανακτόρου Πελλαίας χώρας ( χρηματοδοτήθηκε από το ΠΕΠ με 900.000,00 €), ανάγκη έναρξης ανασκαφών στον Λόγγο Έδεσσας μετά από 45 χρόνια, χρηματοδότηση ανάδειξης Κάστρου Χρυσής, αποκατάστασης Βυζαντινών και Οθωμανικών μνημείων
Χιονοδρομικό Καϊμακτσαλάν
Πρόταση επέκτασης του με επένδυση περί τα 10 εκατ. € για τον διπλασιασμό του λειτουργικού του χρόνου προς όφελος της βιωσιμότητας του αλλά, κυρίως, του ήπιου τουρισμού της περιοχής Λουτρακίου, Όρμας, Αγίου Αθανασίου και Έδεσσας.
Ζ. Ακόμη έργα περιβάλλοντος στη λίμνη Βεγορίτιδα, αθλητικά έργα σε όλη την Πέλλα.
Κατασκευή σχολείων ( Μουσικό Γυμνάσιο Γιαννιτσών, 4ο Νηπιαγωγείο Σκύδρας, Νηπιαγωγεία Προμάχων και Πετριάς) καθώς και ίδρυση τριτοβάθμιων 2ετών Πανεπιστημιακών Σχολών για αποφοίτους ΕΠΑΛ.Αυτό το αναπτυξιακό σχέδιο μπορεί να βγάλει την Πέλλα από την απομόνωση, να την βάλει μέσα στους Εθνικούς σχεδιασμούς και να εξασφαλίσει την δίκαιη ανάπτυξη της μέσα στην πολιτική παραγωγικής ανασυγκρότησης της Πέλλας αλλά και όλης της χώρας. Και είμαστε αποφασισμένοι να το κάνουμε πράξη αφήνοντας οριστικά στο περιθώριο το παλιό πολιτικό σύστημα και τις παλιές περπατησιές του. Όλους αυτούς που ταυτίστηκαν με την υποβάθμιση και την κατρακύλα της Πέλλας.
Η επόμενη μέρα της Πέλλας μέσα στους Εθνικούς σχεδιασμούς μετά από πολλές δεκαετίες πλήρους εγκατάλειψης
Πως θα αντιστραφεί ο κατήφορος της Πέλλας από την 5η θέση σε κατά κεφαλήν εισόδημα το 1990 στην 49η σήμερα Προχωρούν προαστιακός σιδηρόδρομος, οδικές παρακάμψεις, φυσικό αέριο, φράγμα Αλμωπαίου, έξοδος προς Βορρά από την Αλμωπία, ενίσχυση της δημόσιας υγείας και στα δύο Νοσοκομεία και εκ νέου οργάνωση του αγροτικού κόσμου σε υγιή βάση
Η διαδικασία προετοιμασίας με συμμετοχή 62 φορέων από την Πέλλα ( ΟΤΑ, επαγγελματικά σωματεία, αγρότες, πολιτιστικοί, αθλητικοί και άλλοι φορείς) αλλά και το ίδιο το αναπτυξιακό συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας που πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη από 26 ως 28 Μαρτίου 2018 ανέδειξε καθαρά την υστέρηση της Πέλλας τόσο σε βασικά έργα υποδομής ( συγκοινωνιακά, αρδευτικά, τουρισμού και άλλα) όσο και στην οργάνωση του αγροτικού κόσμου αλλά και όλης της κοινωνίας. Πέραν των ενδογενών παθογενειών της Πέλλας ( παραγοντισμοί, προσανατολισμός των πολιτικών στις πελατειακές σχέσεις με πλήρη υποβάθμιση της αποστολής τους – πλην λαμπρών εξαιρέσεων) η διάλυση κάθε οργάνωσης του αγροτικού κόσμου, άρα και της αγροτικής παραγωγής, και η απουσία της Πέλλας από όλους τους Εθνικούς σχεδιασμούς για τις βασικές υποδομές είναι οι βασικοί λόγοι της ευθείας κατρακύλας της κατά 45 θέσεις σε κατά κεφαλήν εισόδημα στην χώρα μέσα σε λιγότερα από τριάντα χρόνια. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα του προτύπου περιφερειακής «ανάπτυξης» των προηγούμενων κυβερνήσεων είναι η «κλοπή» της Εγνατίας οδού της οποίας η αρχαία χάραξη διέσχιζε όλη την Πέλλα οδεύοντας προς Φλώρινα, Μοναστήρι ( Μπίτολα) και Δυρράχιο. Αντί της πεδιάδας της Πέλλας η σύγχρονη Εγνατία χαράχθηκε να «τρυπά» το Βέρμιο με συνεχείς σήραγγες και γέφυρες για να εξυπηρετηθούν από τις τότε κυβερνήσεις του παλιού πολιτικού συστήματος τα συμφέροντα των εργολάβων ( που ήταν επί των ημερών τους η πραγματική εξουσία) και μικροπολιτικές σκοπιμότητες. Στα πλαίσια της δίκαιης ανάπτυξης και της παραγωγικής ανασυγκρότησης στην Πέλλα η ίδια η διαδικασία του Αναπτυξιακού Συνεδρίου ανέδειξε τις κατευθύνσεις για την επόμενη μέρα στην Πέλλα.
Το σοβαρό και ελπιδοφόρο είναι ότι ήδη αυτή η κυβέρνηση ξεκίνησε , ακόμη και μέσα σε αυτές τις συνθήκες, την αντίστροφη πορεία για την Πέλλα.
Συγκεκριμένα:
Α. Άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πέλλας
Οδικές παρακάμψεις Χαλκηδώνας και Γιαννιτσών για την σύνδεση της Πέλλας με την Θεσσαλονίκη και την ΠΑΘΕ, προϋπολογισμού 220 εκατ. €. Το έργο έχει μελετητική ωριμότητα από το 2011. Το 2012 «κλάπηκαν» 120 εκατ. € από τα ΕΣΠΑ από αυτό το έργο για να κατασκευαστεί η δυτική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης. Τον Σεπτέμβριο 2017 το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης χρηματοδότησε την Περιφέρεια με 10 εκατ. € για τις απαλλοτριώσεις των οδικών παρακάμψεων με την συνεννόηση μεταξύ Υπουργείου και Περιφέρειας για την ένταξη του έργου μετά τις απαλλοτριώσεις στα ΠΕΠ και υποβοήθηση της ολοκλήρωσης του από την κεντρική Διοίκηση. Προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών με παράκαμψη προς Αριδαία προϋπολογισμού περί τα 160 εκατ. €Το έργο εξαγγέλθηκε από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα κατά την διάρκεια του Αναπτυξιακού Κεντρικής Μακεδονίας για ένταξη του στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μεταφορών ( CEF) το 2019. Παρουσιάστηκε στις 27/03/18 η μελέτη σκοπιμότητας του με θετικά αποτελέσματα από το Υπουργείο Υποδομών και τον ΟΣΕ. Ο Γιάννης Σηφάκης «ξέθαψε» το έργο μόλις εκλέχθηκε από τα «αζήτητα» του ΟΣΕ μετά από 8 χρόνια που δεν είχε ασχοληθεί κανείς.
Η έξοδος της Πέλλας προς τον Βορρά με τελωνειακό σταθμό από την Αλμωπία
Ήδη συζητείται από τα Υπουργεία Υποδομών και Εξωτερικών με θετική πρόθεση.
Σε δεύτερη φάση απαιτείται η χρηματοδότηση των μελετητικά ώριμων οδικών έργων Σεβαστειανά – Νάουσα ( κάθετη στην Εγνατία οδό) προϋπολογισμού 100 εκατ. €, Μαυροβούνι – Νότια παράκαμψη Έδεσσας, προϋπολογισμού 80 εκατ € και Έδεσσα – Άγρας.
Β. Σύνδεση της Πέλλας με τα ενεργειακά δίκτυα
Σύνδεση με το δίκτυο φυσικού αερίου
Ήδη ξεκίνησε η σύνδεση της Πέλλας με το δίκτυο φυσικού αερίου. Τα Γιαννιτσά είναι μια από τις 6 πόλεις πέριξ της Θεσσαλονίκης που έχει ήδη ενταχθεί στο πρόγραμμα διανομής φυσικού αερίου με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ( 50% ΠΕΠ, 40% δάνειο από ΕΤΕπ, 10% ίδια συμμετοχή ΔΕΔΑ). Η κυβέρνηση εξασφάλισε το 2016 την έξοδο φυσικού αερίου στο Άσπρο Σκύδρας Πέλλας για την παροχέτευση φυσικού αερίου στην Κεντρική Μακεδονία και φυσικά στην Πέλλα. Ήδη ξεκίνησαν προ μηνός οι μελέτες κόστους οφέλους για Έδεσσα, Σκύδρα, Αριδαία και Νάουσα που θα ολοκληρωθούν σε δυό μήνες περίπου. Υπάρχει ήδη προσυνεννόηση με την Περιφέρεια και την ΔΕΔΑ για την χρηματοδότηση της διανομής αερίου στις πόλεις για τις οποίες θα προκύψει θετικό αποτέλεσμα από τις μελέτες κόστους- οφέλους.
Γεωθερμία
Η Πέλλα διαθέτει πλούσιο γεωθερμικό δυναμικό χαμηλής ενθαλπίας κατάλληλο για θέρμανση θερμοκηπίων και προωρίμανση αγροτικών καλλιεργειών. Μπορεί, σε περιορισμένη έκταση, να χρησιμοποιηθεί και για υποβοήθηση της θέρμανσης κάποιων δημοσίων κτιρίων πλησίον της περιοχής εγκατάστασης.
Στην Αλμωπία στα Λουτρά Πόζαρ, στην Σωσάνδρα, στο Γαρέφι και Προμάχους
Στην Πέλλα και Σκύδρα από το μηδέν του Λουδία, Κρύα Βρύση, Γαλατάδες, Άσπρο, Σκύδρα
Αναβάθμιση ηλεκτρικών δικτύων ΑΔΜΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ για την άρση του κορεσμού των ηλεκτρικών δικτύων με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας ( ΑΠΕ) κυρίων μικρών υδροηλεκτρικών και φωτοβολταϊκών με χρήση και ενεργειακών κοινοτήτων αλλά και του εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού ιδιαίτερα από αγρότες, Δήμους, ΔΕΥΑ, ΤΟΕΒ αλλά και ιδιώτες.
Γ. Φράγμα Αλμωπαίου και μικρότερων λιμνοδεξαμενών
Φράγμα Αλμωπαίου
Υπεγράφη πριν δύο βδομάδες η Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για το φράγμα του Αλμωπαίου συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων δικτύων, ολοκληρώνοντας την μελετητική ωρίμανση του μετά από πολλά χρόνια. Θα επιδιωχθεί η χρηματοδότηση του έργου από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης ( ΠΑΑ) από το σκέλος που θα διαχειριστεί το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Πρόκειται για έργο αποθήκευσης 35,5 εκατ. m3 με φράγμα ύψους 61 m, με μήκος στέψης 235 m και παροχή σχεδιασμού 4,94 m3/sec.Θα αρδεύσει 120.000 στρέμματα του κάμπου των Γιαννιτσών και της Σκύδρας και θα παροχετεύσει και νερό στην τάφρο 66 επιλύοντας σοβαρό περιβαλλοντικό θέμα της ευρύτερης περιοχής.
Άλλες λιμνοδεξαμενές
Στην Αλμωπία απαιτείται να μελετηθούν και χρηματοδοτηθούν μικρές λιμνοδεξαμενές συγκράτησης επιφανειακών νερών για την άρδευση μειώνοντας το κόστος παραγωγής των αγροτικών προϊόντων. Χαρακτηριστικά η λιμνοδεμαμενή του Προδρόμου ( του οποίου η μελέτη ήδη έχει ενταχθεί στο διασυνοριακό πρόγραμμα ΙΝΤΕRREG), της ρυθμιστικής λιμνοδεξαμενής Λυκοστόμου- Προμάχων- Σωσάνδρας, αρδευτικό στην Χρύσα και άλλα.
Στην Έδεσσα το φράγμα της Σωτήρας, το αρδευτικό της Φλαμουριάς και άλλα αρδευτικά έργα.
Στον Δήμο Πέλλας το αρδευτικό του Μυλοτόπου και άλλα έργα.
Δ. Συντονισμένες προσπάθειες για την οργάνωση του αγροτικού κόσμου σε νέα βάση μακριά από τις παθογένειες του παρελθόντος. Ίδρυση ΣΕΑΣ , ίδρυση Οργανώσεων παραγωγών, εταιρικές συμπράξεις, πρόσθεση αξίας στα προϊόντα μέσω της τυποποίησης και της συσκευασίας, εξεύρεση ποιοτικών και απαιτητικών αγορών.
Ε. Αντιπλημμυρικά έργα
Τεράστιας σημασίας για την προστασία οικισμών και αγροτικών καλλιεργειών. Αλμωπαίος, Μπέλιτσα ( Αλμωπία), τάφρος 66 ( Σκύδρα, Βέροια), Λουδίας ( Πέλλα) οι βασικές προτεραιότητες.
ΣΤ. Τουρισμός
Αρχαιότητες
Ανάδειξη ανακτόρου Πελλαίας χώρας ( χρηματοδοτήθηκε από το ΠΕΠ με 900.000,00 €), ανάγκη έναρξης ανασκαφών στον Λόγγο Έδεσσας μετά από 45 χρόνια, χρηματοδότηση ανάδειξης Κάστρου Χρυσής, αποκατάστασης Βυζαντινών και Οθωμανικών μνημείων
Χιονοδρομικό Καϊμακτσαλάν
Πρόταση επέκτασης του με επένδυση περί τα 10 εκατ. € για τον διπλασιασμό του λειτουργικού του χρόνου προς όφελος της βιωσιμότητας του αλλά, κυρίως, του ήπιου τουρισμού της περιοχής Λουτρακίου, Όρμας, Αγίου Αθανασίου και Έδεσσας.
Ζ. Ακόμη έργα περιβάλλοντος στη λίμνη Βεγορίτιδα, αθλητικά έργα σε όλη την Πέλλα.
Κατασκευή σχολείων ( Μουσικό Γυμνάσιο Γιαννιτσών, 4ο Νηπιαγωγείο Σκύδρας, Νηπιαγωγεία Προμάχων και Πετριάς) καθώς και ίδρυση τριτοβάθμιων 2ετών Πανεπιστημιακών Σχολών για αποφοίτους ΕΠΑΛ.Αυτό το αναπτυξιακό σχέδιο μπορεί να βγάλει την Πέλλα από την απομόνωση, να την βάλει μέσα στους Εθνικούς σχεδιασμούς και να εξασφαλίσει την δίκαιη ανάπτυξη της μέσα στην πολιτική παραγωγικής ανασυγκρότησης της Πέλλας αλλά και όλης της χώρας. Και είμαστε αποφασισμένοι να το κάνουμε πράξη αφήνοντας οριστικά στο περιθώριο το παλιό πολιτικό σύστημα και τις παλιές περπατησιές του. Όλους αυτούς που ταυτίστηκαν με την υποβάθμιση και την κατρακύλα της Πέλλας.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr