Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2017

Συλλυπητήρια επιστολή του Συλλόγου Μουσικής Αλμωπίας ΑΡΙΩΝ για το θάνατο του Νικόλαου Ξενιτίδη

Το ΔΣ και τα μέλη του Συλλόγου Μουσικής Αλμωπίας ΑΡΙΩΝ εκφράζουμε την βαθύτατη θλίψη μας για την απώλεια του συντοπίτη και μεγάλου ευεργέτη της Αλμωπίας ΞΕΝΙΤΙΔΗ ΝΙΚΟΛΑΟΥ. Δεν είναι τυχαίο που έφυγε μέρα συγχωρήσεως.

Τον ευχαριστούμε για ότι απλόχερα χάρισε στον τόπο του, στον πολιτισμό, στον συνάνθρωπο και του ευχόμαστε Καλό Ταξίδι, οι δωρεές που έκανε ας γίνουν ύμνοι στην αυλή του Παραδείσου .
Αιωνία σου η μνήμη.

Αντί για στεφάνι ο σύλλογος θα καταθέσει χρήματα σε οικογένεια που τα έχει ανάγκη, έτσι όπως πρόσταζε πάντα η ψυχή του, έτσι όπως ήταν όλη του η ζωή, προσφορά.

Έφυγε από τη ζωή ο Νικόλαος Ξενιτίδης - Συλλυπητήρια επιστολή του Δημάρχου Αλμωπίας

Εκφράζω τα ειλικρινή συλλυπητήρια και τη βαθιά μου θλίψη για το θάνατο του Νικολάου Ξενιτίδη. Ενός πραγματικού ευεργέτη που δεν ξέχασε ποτέ την καταγωγή του και άφησε σημαντική παρακαταθήκη στην Αλμωπία που αγάπησε, όπως το Πνευματικό Κέντρο της Αριδαίας που φέρει το όνομά του αλλά και σημαντικές δωρεές στο χώρο της υγείας.

Ο Νικόλαος Ξενιτίδης με καταγωγή από τη Χρυσή, υπήρξε καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του ένας έντιμος άνδρας, με ήθος και αγάπη για το συνάνθρωπο, βοηθώντας μάλιστα πολλούς νέους ανθρώπους να ανοίξουν τα φτερά τους και να πάνε ένα βήμα παρά πέρα.

Άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του και θα τον μνημονεύουμε πάντοτε όπως του αξίζει: ως ένα μεγάλο ευεργέτη που αγάπησε πολύ αυτόν τον τόπο. Θα κλείσω με μία δήλωση που είχε κάνει ο μεγάλος αυτός ευεργέτης, ο οποίος κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσε προς τιμήν του ο Δήμος Αλμωπίας το 2012 είχε πει την εξής φράση με αφορμή τις ευχαριστίες που δέχτηκε: «Έκανα το καθήκον μου. Από το λαό τα έβγαλα και στο λαό τα έδωσα. Είμαστε σε μια ζωή περαστική. Δεν έχουμε το δικαίωμα να στερήσουμε τη χαρά από τους άλλους ανθρώπους», είχε πει τότε ο Νικόλαος Ξενιτίδης δίνοντας μαθήματα ήθους και κοινωνικής προσφοράς.

Να έχει Καλό Παράδεισο! Θα τον θυμόμαστε όλοι με αγάπη!



Δημήτρης Μπίνος

Δήμαρχος Αλμωπίας

Αναδρομές: Σπάνιο έγχρωμο βίντεο του γερμανικού στρατού κατά τον Α' ΠΠ [ΒΙΝΤΕΟ]

Σπάνιες εικόνες από την Γερμανία κατά την διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου.
Πλάνα από την κινητοποίηση του στρατού του Κάιζερ σε Βερολίνο, Μόναχο και τις μάχες σε Βερντέν, Αράς, Τάννενενμπεργκ.








Ποιος φταίει για το τροχαίο με την Porsche;

Για μια ακόμα φορά, η χώρα ολόκληρη συγκλονίζεται από ένα τροχαίο. Αυτή τη φορά, νεκρός δεν είναι ένας γνωστός τραγουδιστής, αλλά μια μάνα με το μωρό της, καθώς και άλλοι δύο. Οι τελευταίοι, επιβάτες μιας Porsche, η οποία έφυγε ανεξέλεγκτη με τρομερή ταχύτητα μέσα στο πάρκινγκ της Εθνικής Οδού, στο 83ο χιλιόμετρο, στο Ύπατο Θηβών. Το βίντεο που κυκλοφόρησε (και το οποίο το TopSpeed.gr δεν αναδημοσιεύει, σεβόμενο τον πόνο των οικογενειών που έχασαν τους ανθρώπους τους) είναι συγκλονιστικό.

Και τώρα, η μισή Ελλάδα αναρωτιέται: "Ποιος φταίει για το τροχαίο με την Porsche"; Γιατί έγινε αυτή η τραγωδία; Και θα αρχίσουν οι ειδικοί και οι "ειδικοί". Από το "οι Porsche είναι σκοτώστρες", μέχρι "φταίνε οι πλούσιοι". Και, τι έγινε αλήθεια, γιατί η Porsche μπήκε στο πάρκινγκ έχοντας χάσει ήδη τον έλεγχο; Λάστιχο με πολλά χιλιόμετρα; Αδιαθεσία του οδηγού; Προσπαθούσε να φωτογραφήσει το καντράν; Είχε πάει στην ευθεία της Θήβας να τελικιάσει; Απλά το "έχασε"; Μάλλον δεν θα το μάθουμε. Όλοι αυτό συζητάνε και δηλώνουν σοκαρισμένοι. Δήθεν. Ναι, δήθεν σοκαρισμένοι.

Κι εσύ, δήθεν σοκαρισμένος/η είσαι. Αν δεν ξέρεις ήδη το γιατί, η επανάληψη είναι μήτηρ μαθήσεως και θα ξαναεξηγήσω κάποια πράγματα που έχω ξαναγράψει για την υποκρισία των Ελλήνων στο κλάψιμο των νεκρών και τραυματιών από τροχαία. Γιατί, να ξέρεις, μικρή σημασία έχει το ποιος φταίει στο συγκεκριμένο τροχαίο. Και το ποιος θα φταίει στο επόμενο. Και στο μεθεπόμενο.  

Μια χώρα που θρηνεί 1.600 νεκρούς και 20.000 τραυματίες σε τροχαία κάθε χρόνο, (κατά μ.ο., γιατί έχουν αρχίσει να μειώνονται, λόγω μείωσης της κυκλοφορίας οχημάτων) πώς μπορεί να υποκρίνεται ότι συγκλονίζεται; Και γιατί δεν κάνει κάτι για να μην πάνε χαμένα τα παιδιά της, όπως πήγαν και αυτά; Γιατί στους Έλληνες αρέσει να κλαίνε τα παιδιά, τα αδέρφια, τους γονείς, τους συγγενείς τους; 

"Μα, τι λες;", θα πουν κάποιοι. Σε ποιον αρέσει να κλαίει τους ανθρώπους του; Κι όμως! Στους 9 στους 10 Έλληνες, αρέσει. Γιατί το αποδεικνύουν καθημερινά και δίνουν το παράδειγμα στους γύρω τους. Κι αμα τους πεις κουβέντα, θα τ' ακούσεις. 

Σκέψου ότι ένα μεγάλο ποσοστό αυτών που σήμερα "θρηνούν", αύριο θα περάσουν με κόκκινο, θα παραβιάσουν το STOP, δεν θα φορέσουν ζώνη, θα μπουν ανάποδα στο μονόδρομο, θα παρκάρουν στη γωνία, θα το πατήσουν λίγο παραπάνω, θα πάρουν το αυτοκίνητο αφού έχουν πιει "δυο ποτηράκια", θα κάνουν σφήνες και χίλια δυο ακόμα. Και, όταν κάποιος τους ζητήσει το λόγο, θα πουλήσουν "τσαμπουκά". Ψέματα;

Αισθάνομαι σχεδόν γραφικός που με κάθε πολύνεκρο τροχαίο αναγκάζομαι να επαναλαμβάνω το ίδιο πράγμα και τίποτα να μην αλλάζει γύρω μου: Οι Έλληνες δεν έχουμε οδηγική παιδεία. Γενικώς έχουμε χαμηλό επίπεδο παιδείας (το οποίο, θεωρώ, ευθύνεται για τα κακά αντανακλαστικά μας στην κρίση), αλλά στην οδηγική, το χουμε τερματίσει. Οι αριθμοί, αποδεικνύουν του λόγου το αληθές: Σε ό,τι αφορά τα τροχαία δυστυχήματα/ατυχήματα και την οδική ασφάλεια, η Ελλάδα βρίσκεται στην 28η, την τελευταία δηλαδή θέση της Ε.Ε. Κάθε μέρα, θρηνούμε πέντε νεκρούς, πέντε τετραπληγικούς, 10 παραπληγικούς, 60 τραυματίες, ενώ δεκάδες χιλιάδες ευρώ είναι το κόστος σε υλικές ζημιές.

Γιατί οδηγούμε έχοντας χεσμένους τους γύρω μας και σα να μη μας ενδιαφέρει αν κάποιος/α μας περιμένει σπίτι; Τι φταίει; 

Τα πάντα. Όλοι μας. Ο καθένας μας ξεχωριστά, που, έστω μια φορά θα πει "δε βαριέσαι". Που δεν παίρνει την οδήγηση στα σοβαρά. Που γράφει τον ΚΟΚ και τη λογική στα παλιά του τα παπούτσια, είτε οδηγεί νταλίκα ή λεωφορείο (ακόμα και σχολικά, ρε αθεόφοβοι) με φθαρμένα λάστιχα, είτε αυτοκίνητο όπως του γουστάρει, είτε μηχανάκι/μηχανή ξεφτιλίζοντας τον ΚΟΚ, είτε ποδήλατο κινούμενος όπως και όπου του καπνίσει (αλήθεια, για εσάς τα φανάρια δεν ισχύουν, ή είστε απέθαντοι;), είτε ακόμα και ως πεζός που "προλαβαίνω να περάσω απέναντι". Γιατί είμαστε μάγκες. Είμαστε έξυπνοι εμείς. Οι άλλοι δεν ξέρουν. Οι άλλοι είναι υπερβολικοί. Γιατί "ντάξει μωρέ τώρα να πούμε".

Έπειτα, είναι το κράτος. Είναι αυτοί οι άσχετοι καρεκλοκένταυροι, που συμπεριφέρονται στους ιδιοκτήτες ΙΧ σαν να έχουν διαπράξει ποινικό αδίκημα. Που τους έχουν μουρλάνει στη φορολογία, ωθώντας τους, ουσιαστικά, να οδηγούν επικίνδυνα σαπάκια. Μα, βρε μπαγλαμά, δεν αντιλαμβάνεσαι ότι με το να υπερφορολογείς το αυτοκίνητο σε μια χώρα που έχει τρισάθλιες δημόσιες συγκοινωνίες, αναγκάζεις τον ιδιοκτήτη να επιλέξει το πιο παλιό, πιο κακοσυντηρημένο, πιο αν-ασφαλές αυτοκίνητο που υπάρχει; Δεν σου λέει τίποτα βρε πανάσχετε ότι γεμίσαμε με τα μεταχειρισμένα που πέταξαν στα σκουπίδια οι Γερμανοί και οι δικοί μας εξυπνάκηδες γύρισαν τα χιλιόμετρα και τα πουλάνε ως "σχετικά καινούρια";  Γιατί απαγορεύεις στον Έλληνα οικογενειάρχη να αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο για να μετακινεί την οικογένειά του; Γιατί απαγορεύεις στο νέο να αγοράσει το αυτοκίνητο που αγαπά;

Και, συνεχίζοντας με τους φταίχτες, σιγά μην τους ξέχναγα: Φταίνε οι πολιτικοί- άρχοντες της μίζας (όχι μόνο της κεντρικής, αλλά και της τοπικής σκηνής) που παραλαμβάνουν δρόμους -λαιμητόμους, με απίστευτες κακοτεχνίες που οδηγούν σε θανάτους. Και δεν έχει μπει ποτέ, κανένας φυλακή γι' αυτό! Άνθρωποι πληρώθηκαν για να παραδώσουν κατσικόδρομους! Και οι "εκπρόσωποί μας" τους παρέλαβαν!

Φταίει το σύστημα που επιβάλλει και διατηρεί ηλίθια όρια ταχύτητας -σε πολλά σημεία- μόνο και μόνο για να παραβιαστούν. Που μονοδρομεί δρόμους ανάλογα με το "δόντι" που έχει στο δημαρχείο κάποιος κάτοικος. 

Φταίει η Τροχαία που στήνει καρτέρια για να κόψει κλήσεις, αντί να φροντίσει να επιμορφώσει: Να κάνει συστάσεις για κράνος- ζώνη, να βελτιώσει, με αστυνόμευση, τη συμπεριφορά των οδηγών. 

Φταίνε οι δάσκαλοι οδήγησης και όλο το σάπιο κύκλωμα το οποίο χορήγησε έναν σκασμό άδειες οδήγησης σε ανθρώπους που δεν θα έπρεπε, επειδή έπεσε το "λαδάκι".

Φταίνε οι διοργανωτές αγώνων αυτοκινήτου που μετέτρεψαν το άθλημα σε έναν κλειστό κύκλο. Μια κλίκα. Που δεν γίνονται οι οδηγοί, οι δάσκαλοι της οδικής ασφάλειας σε αυτή τη χώρα. Γιατί, ο κάθε οδηγός και ιδιαίτερα ο νέος, θα ακούσει με δέος τον "θεό" των ράλλυ. Αλλά, ξέχασα: Αντί να δουν πώς θα μαζέψουν κόσμο στις αναβάσεις και τις πίστες, σφάζονται μεταξύ τους, λες και είναι πρωτάθλημα ποδοσφαίρου και μετά αναρωτιόμαστε γιατί τα νέα παιδιά εξελίσσονται σε γίδια τα οποία δίνουν διαδικτυακά ραντεβού στο Riba's για να ξεσπάσουν. 

Και φυσικά, φταίμε και οι δημοσιογράφοι, που είμαστε ό,τι να ναι. Φταίω κι εγώ, πιο πολύ απ' όλους, που, παρότι έχω το βήμα, δεν σου πιπιλάω το μυαλό σε κάθε δοκιμή και παρουσίαση που κάνω ότι το γρήγορο αμάξι θα το ευχαριστηθείς στην πίστα. Ότι το καλό αμάξι είναι αυτό που σε κρατάει πιο ασφαλή. Ότι καλός οδηγός είσαι όταν δεν θέτεις σε κίνδυνο εαυτόν και άλλους. Ότι το υπεργρήγορο αμάξι που σου περιγράφω πώς ανοίγει, μπορούν να το χαρούν μόνο ζωντανοί. Ότι μάγκας είσαι μόνο στην πίστα. Που δεν τα γράφω αυτά και πολλά ακόμα. Βέβαια, αν το κάνω αυτό, δεν θα μου δώσεις ούτε ένα κλικ. Τουλάχιστον όμως, θα κοιμάμαι ήσυχος τις νύχτες. 

Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την παραδοσιακή για τον Έλληνα αδιαφορία για ό,τι κακό γίνεται γύρω του (μέχρι να αγγίξει το σπίτι του) έχουν δημιουργήσει ένα είδος κουλτούρας. Με την κακή έννοια. Δηλαδή, κάνουμε όλοι τα στραβά μάτια στην παρανομία, επειδή, παρακάτω, θα την κάνουμε κι εμείς. 

Και φυσικά, αντί για κατάρες και "φταις", είναι ώρα περισυλλογής. Είναι ώρα να δούμε τι θα κάνουμε εμείς για την ασφάλειά μας και, όταν το φροντίσουμε αυτό και γίνουμε πολιτισμένοι άνθρωποι και όχι ούγκανα επάνω σε λαμαρίνες και πλαστικά, θα διεκδικήσουμε το δίκιο μας για τους δρόμους- ανέκδοτα στους οποίους κινούμαστε. Και πώς θα τα καταφέρουμε; 

Σίγουρα, δεν θα περιμένουμε κάτι από κυβερνήσεις και πολιτικούς. Αυτοί, δουλειά τους κάνουν. Χεσμένους μας είχαν και χεσμένους μας έχουν. Άλλωστε, να σου πω και μια αλήθεια, αν είσαι άνεργος/η, παίρνεις οποιοδήποτε επίδομα ή σύνταξη και σκοτωθείς μια μέρα, χάρη θα τους κάνεις. Θα εξοικονομήσουν πόρους. Τι, ψέματα; 

Η αλήθεια είναι, άλλωστε, ότι σε αυτό το χάος που συντελεί το ελληνικό κράτος -και εσύ είσαι υπεύθυνος/η για αυτό το χάος, βέβαια- δεν υπάρχει ικανός πολιτικός ή πόλιτικός σχηματισμός που θα πάρει την ευθύνη να συγκρουστεί με συμφέροντα και να αλλάξει το γίγνεσθαι των μεταφορών. 

Για παράδειγμα, η χώρα μας έχει ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, η οποία, μόνο φέτος, έχει συνεδριάσει έξι φορές και καμια δεκαριά πέρυσι. Σε αυτές τις φορές, έχει ενημερωθεί από ειδικούς και μη για ζητήματα οδικής ασφάλειας (λες και τα μέλη της είναι εξωγήινοι και κινούνται σε άλλους δρόμους), αλλά, όσο και αν αναζητήσαμε, δεν βρήκαμε κάποιο πόρισμα, ή ακόμα καλύτερα, κάποια δράση της για να φτιάξουν τα πράγματα και να σκοτώνεται λιγότερος κόσμος. 

Παρακάτω, ανασύρουμε ένα (ακόμα) παλιό κείμενο από συνέντευξη του Ιαβέρη, ο οποίος εξηγεί ότι μέσα σε ένα χρόνο είχαμε 1.600 νεκρούς και 20.000 τραυματίες σε τροχαία ατυχήματα. 

Είναι σαν να πέφτει κάθε μέρα σε μια κατοικημένη περιοχή, ένα μικρό αεροσκάφος της αεροπλοΐας με 20 επιβάτες.

Τα πιο πολλά τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές με ταχύτητες κάτω από 45 χλμ την ώρα. Και τα περισσότερα θύματα που αφήνουν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, είναι κάτω των 30 ετών. Σύμφωνα μάλιστα με τα τελευταία στοιχεία, το 60 με 70% των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα, είναι ηλικίας 15 - 29. Μας περισσεύουν ζωές νέων, φαίνεται, σε αυτή τη χώρα...

Αιτία; Οι τραγικοί δρόμοι και οι επικίνδυνοι οδηγοί που σε συνδυασμό με την άγνοια και την αδιαφορία οδηγούν σε ένα εγκληματικό αποτέλεσμα, όπως εξήγησε ο Ιαβέρης.

«Τον καρκίνο του δρόμου στη χώρα μας τον αντιμετωπίζουμε με παυσίπονο αντί χειρουργείου», είπε και έφερε ως παράδειγμα το γεγονός ότι, ενώ σε όλες τις χώρες έχουν μειωθεί τα τροχαία από 20% - 99,5%, όπως η Σουηδία, στην Ελλάδα είχαμε αύξηση ως και 60%.

«Το αυτοκίνητο γίνεται όπλο, όταν μπαίνει ένα βλήμα» είπε χαρακτηριστικά ο Ιαβέρης και εξήγησε: «Μέσα στα τελευταία 100 χρόνια, στην Ελλάδα που πέρασε και δύο πολέμους, έχασαν την ζωή τους σε ώρα μάχης 70.000 ελληνόπουλα. Στα 60 τελευταία χρόνια με το αυτοκίνητο έχασαν τη ζωή τους 140.000 άνθρωποι, δηλαδή τα θύματα ήταν τετραπλάσια, ενώ 350.000 έμειναν ανάπηροι».

Ο Ιαβέρης, έθεσε και μια άλλη σημαντική παράμετρο, την οικονομική καθώς όπως είπε, «το 40% του κόστους στην υγεία, είναι από τροχαία».

«Τα τροχαία ατυχήματα κοστίζουν 12 δισ. ευρώ κάθε χρόνο. Στα 50 χρόνια σημαίνει 600 δισ. ευρώ πεταμένα ματωμένα, στην άσφαλτο. Και μετά λέμε πώς να εξοικονομήσουμε λεφτά και βάζουμε ισοδύναμα, όταν όλα αυτά τα χρήματα πετιούνται άδικα στο δρόμο», επεσήμανε ο Ιαβέρης.

«Ένας γονιός που οδηγεί με πάνω από 10 χλμ την ώρα το αυτοκίνητο και αφήνει το παιδί του να κάθεται στη μέση των πίσω καθισμάτων και δεν το δένει κανονικά στο παιδικό κάθισμα είναι σαν το προορίζει για αναπηρικό καροτσάκι που θα το σπρώχνει σε όλη του τη ζωή, αν συμβεί ένα βίαιο φρενάρισμα», τόνισε χαρακτηριστικά.

Μίλησε, όμως, και για γενικότερη άγνοια που υπάρχει στη κοινή γνώμη, σε ότι αφορά την σημασία που έχει η ασφαλής οδήγηση, επικαλούμενος το εξής παράδειγμα: «Ρωτήσανε σε ένα τηλεπαιχνίδι 100 ανθρώπους για ποιο επάγγελμα χρειάζεται μικρότερη προσοχή και η πιο δημοφιλής απάντηση με ποσοστό 80% ήταν ο επαγγελματίας οδηγός. Δηλαδή, ο οδηγός του σχολικού που μεταφέρει τα παιδιά μας», ανέφερε.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, υπογραμμίζοντας ότι «είναι απόπειρα φόνου, είναι απόπειρα αυτοκτονίας».

Ο Ιαβέρης, υπογράμμισε ακόμα, ότι, μόνο αν αναληφθεί πρωτοβουλία σε υψηλό πολιτικό επίπεδο, μπορεί το εθνικό αυτό πρόβλημα να πάρει σοβαρές διαστάσεις.

«Για να σταματήσει το έγκλημα και η γενοκτονία που συντελείται καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους, πρέπει η Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας να πάει στο Μαξίμου και να ζητήσει από τον πρωθυπουργό να το πάρει πάνω του γιατί είναι μέγα εθνικό και πολιτικό ζήτημα», τόνισε και η πρόταση του αυτή έδειξε να έχει θετική αποδοχή από την Επιτροπή.

Κλείνοντας ο Ιαβέρης την ενημέρωση του, έδωσε μια συμβουλή σε όλους τους οδηγούς λέγοντας χαρακτηριστικά: «Η λύση του προβλήματος είναι η αυτοεκτίμηση. Καθένας, πρέπει να ξέρει πόσο ανεκτίμητος και λατρεμένος είναι, και πόσο θα λείψει από τα παιδιά ή τους γονείς του, αν εμπλακεί σε μια ανόητη σύγκρουση, επειδή τα μυαλό του είναι στα κάγκελα. Αν θέλουμε άμεσα να μειώσουμε το οδικό έγκλημα, κάθε πρωί ας κοντοσταθούμε και ας σκεφτούμε πόσες αγκαλιές μας περιμένουν το απόγευμα».



topspeed.gr   

Όσκαρ 2017: Καλύτερη ταινία το Moonlight. Όλοι οι νικητές

Όλοι οι νικητές της μεγάλης βραδιάς του Χόλιγουντ. Οι εκπλήξεις και οι ταινίες που κέρδισαν τα περισσότερα βραβεία (Pics) 

Και εκεί που το 'La La Land' θα έφευγε με 7 Όσκαρ στο χέρι - και όταν λέμε στο χέρι το εννοούμε - τα τελευταία λεπτά των Όσκαρ του στέρησαν το βραβείο Καλύτερης Ταινίας και το έδωσαν στο 'Moonlight'.
AdTech Ad
Μιούζικαλ με 6 Όσκαρ είναι περιουσία ωστόσο, ειδικά στη μεγάλη κατηγορία της Σκηνοθεσίας, ενώ το 'Moonlight' τελικά με 3 Όσκαρ. Οι τεχνικές κατηγορίες έκρυβαν κι αυτές κάποιες εκπλήξεις, ειδικά αυτή του μοντάζ που είχε κλειδώσει το 'La La Land', του ηχητικού μοντάζ για το 'Arrival' και το Μακιγιάζ για το 'Suicide Squad'.
Δες όλους τους νικητές παρακάτω:

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ

 

Moonlight
La La Land
Manchester by the Sea
Lion
Arrival
Hacksaw Ridge
Hell or High Water
Fences
Hidden Figures

Α΄ΑΝΔΡΙΚΟΣ

 

Casey Affleck, Manchester By the Sea
Denzel Washington, Fences
Ryan Gosling, La La Land
Andrew Garfield, Hacksaw Ridge
Viggo Mortensen, Captain Fantastic

Α΄ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ

 

Emma Stone, La La Land
Natalie Portman, Jackie
Ruth Negga, Loving
Isabelle Huppert, Elle
Meryl Streep, Florence Foster Jenkins

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

 

Damien Chazelle, La La Land
Kenneth Lonergan, Manchester by the Sea
Barry Jenkins, Moonlight
Denis Villeneuve, Arrival
Mel Gibson, Hacksaw Ridge

Β΄ΑΝΔΡΙΚΟΣ

 

Mahershala Ali, Moonlight
Jeff Bridges, Hell or High Water
Dev Patel, Lion
Lucas Hedges, Manchester by the Sea
Michael Shannon, Nocturnal Animals

Β΄ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ

 

Viola Davis, Fences
Naomie Harris, Moonlight
Michelle Williams, Manchester by the Sea
Nicole Kidman, Lion
Octavia Spencer, Hidden Figures

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

 

Kenneth Lonergan, Manchester by the Sea
Damien Chazelle, La La Land
Taylor Sheridan, Hell or High Water
Γιώργος Λάνθιμος/Ευθύμης Φιλίππου, Ο Αστακός
Mike Mills, 20th Century Women

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

 

Barry Jenkins, Moonlight
Luke Davies, Lion
Eric Heisserer, Arrival
August Wilson, Fences
Allison Schroeder, Theodore Melfi, Hidden Figures

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

 

La La Land
Moonlight
Arrival
Silence
Lion

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΝΤΑΖ

 

Hacksaw Ridge
La La Land
Arrival
Hell or High Water
Moonlight

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ

 

La La Land
Moonlight
Lion
Passengers
Jackie

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

 
City of Stars, La La Land
Audition (The Fools Who Dream), La La Land
How Far I'll Go, Moana
Can't Stop the Feeling, Trolls
The Empty Chair, Jim: The James Foley Story

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ

 

La La Land
Arrival
Hail, Caesar!
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Passengers

ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΠΤΙΚΑ ΕΦΕ

 

The Jungle Book
Deepwater Horizon
Doctor Strange
Kubo and the Two Strings
Rogue One

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΗΧΗΤΙΚΟ ΜΟΝΤΑΖ

 

Arrival
Hacksaw Ridge
Deepwater Horizon
La La Land
Sully

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΗΧΗΤΙΚΟ ΜΙΞΑΖ

 

Hacksaw Ridge
La La Land
Arrival
Rogue One
(Η υποψηφιότητα του sound mixer, Greg P. Russell, αναιρέθηκε μία μέρα πριν την τελετή λόγω παραβίασης των κανόνων περί lobbying

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΤΑΙΝΙΑ

 

The Salesman, Ιράν
Toni Erdmann, Γερμανία
Land of Mine, Δανία
A Man Called Ove, Σουηδία
Tanna, Αυστραλία

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

 

O.J.: Made in America
13th
I Am Not Your Negro
Life, Animated
Fire at Sea

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ

 

Zootopia
Moana
Kubo and the Two Strings
The Red Turtle
My Life as a Zucchini

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ /ΧΤΕΝΙΣΜΑΤΑ

 

Suicide Squad
Star Trek Beyond
A Man Called Ove

ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΟΥΣΤΟΥΜΙΑ

 

Fantastic Beasts and Where to Find Them
Jackie
La La Land
Allied
Florence Foster Jenkins)

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

 

The White Helmets
Joe's Violin
Extremis
Watani: My Homeland
4.1 Miles

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

 

Sing
Ennemis Interieurs
La Femme et le TGV
Silent Nights
Timecode

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

 

Piper
Blind Vaysha
Borrowed Time
Pear Cider and Cigarettes
Pearl

Η ΥΠΕΡκαρναβαλική Ομάδα Αλμωπίας στο Εδεσσαϊκό Καρναβάλι [ΕΙΚΟΝΕΣ - ΒΙΝΤΕΟ]

Δείτε μέσα τις παρακάτω φωτογραφίες που δημοσίευσε η Υπερκαρναβαλική Ομάδα Αλμωπίας τη συμμετοχή της στο Εδεσσαϊκό Καρναβάλι 2017!

Εδεσσαϊκό Καρναβάλι 2017: Μεγαλειώδης παρέλαση 3000 καρναβαλιστών με 120 τυμπανιστές από όλα τα μέρη της Ελλάδας

Φωτιά στο Σαββατόβραδο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η βραδιά της μεγάλης παρέλασης με πάνω από 3000 καρναβαλιστές έδωσαν μια απίστευτη νότα χαράς και γλεντιού ολοκληρώνοντας την μεγάλη παρέλαση των 19 ομάδων του φετινού καρναβαλιού. Πάρα τις απαισιόδοξες προβλέψεις του καιρού για βροχή, τα παιδιά του νερού ήταν έτοιμα να αντιμετωπίσουν όλες τις συνθήκες


Την αρχή έκανε η Φιλαρμονική Ορχήστρα της Έδεσσας δίνοντας το σύνθημα της όμορφης και κεφάτης βραδιάς. Οι τυμπανιστές του νερού ΚΑΡΑΝΟΣ περιστοιχιζόμενοι από τις μαζορέτες της Έδεσσας έδωσαν ένα ρεσιτάλ ρυθμού αποδεικνύοντας ότι αποτελούν πλέον αναπόσπαστο στοιχείο του Εδεσσαϊκού Καρναβαλιού. Οι μαζορέτες της Έδεσσας εντυπωσίασαν με την εμφάνιση τους και ειδικά με τα ακροβατικά τους κόλπα. Αμέσως μετά ακολούθησε το Εδεσσαϊκό Θέατρο με θέμα την επερχόμενη παράσταση «ο Βαφτιστικός», το 8ο Δημοτικό Σχολείο Έδεσσας με μια απίστευτη συλλογή στολών από προηγούμενα καρναβάλια και συνέχισε ο αρχαιότερος σύλλογος της Έδεσσας ο Φιλοπρόοδος Σύλλογος Μέγας Αλέξανδρος με την στολή Via Veneto έπιασε τις βενετσιάνικες καταβολές του. Ακολούθησε ο Γούντι ο Τρυποκάρυδος, Η Ολιβ & ο Ποπάυ, ο Κάπτεν Αμέρικα και η παρέα του, οι Τζαμαϊκανοί, τα 101 Σκυλιά της Αλμωπίας, οι Μπυροσβέστες, ο Τζόκερ & η Χαρλευ, οι Viva Mexico, o Ποπάυ & η Ολιβ, οι Ρακοσυλλέκτες και οι Μαύροι Κύκνοι με την ομάδα των Εδεσσαίων φοιτητών «Δεν θα πάρω ποτέ πτυχίο». Την εκδήλωση έκλεισαν οι Τυμπανιστές του νερού Κάρανος, οι τυμπανιστές «Φασαριόζο», «Καρακατού» και «Παρανουέ». 
 
Να πούμε ότι οι τυμπανιστές έπαιζαν ρυθμικά καθόλη την διάρκεια της παρέλασης ενθαρρύνοντας τους καρναβαλιστές να τα δώσουν όλη στην τελική τους εμφάνιση. Το συγκλονιστικό φινάλε οργανώθηκε στο πεζόδρομο όπου οι ομάδες των τυμπανιστών έδωσαν μια μοναδική φιέστα με τους ήχους των τυμπάνων να ξεσηκώνουν τους χιλιάδες παρευρισκόμενους. Τον ήχο και την Μουσική συντόνισαν οι Εδεσσαίοι DJ Τάσος Σιάνος και Μάκης Χρήστου. Στην διάρκεια της παρέλασης τον ουρανό της Έδεσσας φώτισαν και πάρα πολλά βεγγαλικά. Αμέσως μετά ο κόσμος ξεχύθηκε στους δρόμους και τα μαγαζιά της πόλης ενώ σε πολύ κοντινή απόσταση από τους Μικρούς Καταρράκτες οργανώθηκε Live Συναυλία.

Οι εκδηλώσεις συνεχίζονται την Κυριακή με το δρώμενο της Λάμκας και αμέσως μετά η συναυλία με τους BalGuns στο Δημοτικό Στάδιο ώρα 6μμ. Η εκδήλωση θα κλείσει με το κάψιμο του Καρνάβαλου και πολλά πυροτεχνήματα στον Εδεσσαϊκό Ουρανό. Για την Καθαρή Δευτέρα, το τμήμα μαγειρικής του ΙΕΚ Έδεσσας θα φροντίσει για νηστίσιμη φασολάδα «γκουρμεδιά» στους Μικρούς Καταρράκτες ώρα 11πμ, και για χαρταετό στον Φυσιολατρικό Όμιλο Έδεσσα στο περίπτερο ΦΟΕ ώρα 12μ, στο Ανεμοδρόμιο Ζέρβης-Παναγίτσας και στους οικισμούς και σε σημεία θέας της Πέλλας. Είναι ξεκάθαρο ότι όλοι οι Εδεσσαίοι και όλες οι Εδεσσαίες επιθυμούν με πάθος την διατήρηση και την εξέλιξη του Εδεσσαϊκού Καρναβαλιού.

Καθαρά Δευτέρα - Κούλουμα

Η Καθαρά Δευτέρα είναι η πρώτη ημέρα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, της νηστείας του Πάσχα. Από τους λαογράφους θεωρείται ο επίλογος των βακχικών εορτών της Αποκριάς, οι οποίες ουσιαστικά αρχίζουν την Τσικνοπέμπτη και τελειώνουν την Καθαρά Δευτέρα.

Σε ορισμένες περιοχές της Ελλάδος την Καθαρά Δευτέρα «καθαρίζουν» ό,τι απόμεινε από τα μη νηστίσιμα φαγητά της αποκριάς, Σε άλλα μέρη της Ελλάδας, όπως π.χ. στην Ήπειρο, οι νοικοκυρές καθαρίζουν τις κατσαρόλες και όλα τα χάλκινα σκεύη από τα λίπη της αποκριάς με ζεστό σταχτόνερο μέχρι ν’ αστράψουν και βάφουν άσπρα τα πεζοδρόμια.

Το πιάτο της ημέρας περιλαμβάνει νηστίσιμα, ως αποτοξίνωση από το πλούσιο φαγοπότι της Αποκριάς. Χαλβάς, ταραμάς, ελιές, πίκλες, θαλασσινά, φασολάδα, βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη. Τα νηστίσιμα συνοδεύονται από τη λαγάνα, ένα είδος άρτου χωρίς προζύμι, με ελλειπτικό σχήμα και πεπλατυσμένος για να ψήνεται εύκολα. Σχετικός και ο δημοτικός σατυρικός θρήνος:
Τ' ακούτε τι παράγγειλε η Καθαρή Δευτέρα;
Πεθαίν ο Κρέος, πέθανε, ψυχομαχάει ο Τύρος
σηκώνει ο Πράσος την ουρά κι ο Κρέμμυδος τα γένεια
Μπαλώστε τα σακούλια σας, τροχίστε τα λεπίδια
και στον τρανό τον πλάτανο, να μάσουμε στεκούλια.

Ο εορτασμός της Καθαράς Δευτέρας στις εξοχές λέγεται Κούλουμα. Η ετυμολογία της λέξης έχει λατινική (κολούμνα = κολώνα ή κούμουλους = σωρός, κορυφή) ή αλβανική προέλευση (κόλουμ = καθαρός). Στο Δήμο Αθηναίων τα Κούλουμα γιορτάζονται στο Λόφο του Φιλοππάπου, όπως και σε πολλούς Δήμους της χώρας, με προσφορά φασολάδας και νηστίσιμων στους δημότες.

Απαραίτητο συμπλήρωμα της Καθαράς Δευτέρας αποτελεί το πέταγμα του χαρταετού, με τα ποικίλα χρώματα και σχέδια, από μικρούς και μεγάλους, πιθανόν για να πετάξουν μακριά κάθε έγνοια του χειμώνα, μια και μπαίνει η άνοιξη και όλα, τουλάχιστον στη φύση, είναι πιο χαρούμενα λόγω της ανθοφορίας και της βελτίωσης του καιρού.

Η έντονη αθυροστομία και η καυστική σάτιρα είναι από τα χαρακτηριστικά της Καθαράς Δευτέρας σε πολλούς εορτασμούς της ανά την επικράτεια:
  • Ο Αλευροπόλεμος στο Γαλαξίδι, είναι ένα έθιμο που διατηρείται από το 1801. Εκείνα τα χρόνια, παρόλο που το Γαλαξίδι τελούσε υπό την τουρκική κατοχή, όλοι οι κάτοικοι περίμεναν τις Αποκριές για να διασκεδάσουν και να χορέψουν σε κύκλους. Ένας κύκλος για τις γυναίκες, ένας για τους άντρες. Φορούσαν μάσκες ή απλώς έβαφαν τα πρόσωπά τους με κάρβουνο. Στη συνέχεια προστέθηκε το αλεύρι, το λουλάκι, το βερνίκι των παπουτσιών και η ώχρα.
  • Βλάχικος Γάμος στη Θήβα. Είναι ένα έθιμο που φθάνει στις μέρες μας περίπου από το 1830, μετά την απελευθέρωση των ορεινών περιοχών. Οι Βλάχοι, δηλαδή οι τσοπάνηδες από τη Μακεδονία, την Ήπειρο, τη Θεσσαλία και τη Ρούμελη, εγκατέλειψαν τότε την άγονη γη τους και βρήκαν γόνιμο έδαφος νοτιότερα. Το θέαμα είναι έξοχο, η γαμήλια πομπή πολύχρωμη, η μουσική που τη συνοδεύει (πίπιζες, νταούλια κ.ά.) εξαιρετικά ζωντανή.
  • Του Κουτρούλη ο Γάμος στη Μεθώνη Μεσσηνίας. Καρναβαλίστικος γάμος, που κρατάει από τον 14ο αιώνα. Στις μέρες μας, το ζευγάρι των νεονύμφων είναι δύο άντρες, που μαζί με τους συγγενείς πηγαίνουν στην πλατεία, όπου γίνεται ο γάμος με παπά και με κουμπάρο. Διαβάζεται το προικοσύμφωνο και ακολουθεί τρικούβερτο γλέντι.
  • Στη Μεσσήνη Μεσσηνίας γίνεται η αναπαράσταση της εκτέλεσης μιας γερόντισσας, της γριάς Συκούς, που κατά την παράδοση, κρεμάστηκε στη θέση Κρεμάλα της πόλης, με εντολή του Ιμπραήμ Πασά, επειδή είχε το θάρρος, εξηγώντας του ένα όνειρο που είχε δει, να του πει ότι η εκστρατεία του και ο ίδιος θα είχαν οικτρό τέλος από την αντίδραση και το σθένος των επαναστατημένων Ελλήνων. Μετά την αναπαράσταση, μπορεί κάθε επισκέπτης να "κρεμαστεί" από τους ψευτοδήμιους της κρεμάλας. Το απόγευμα της Καθαράς Δευτέρας γίνεται η παρέλαση με μαζορέτες, άρματα, μεταμφιεσμένους μικρούς και μεγάλους και χορευτικά συγκροτήματα.
  • Μπουρανί στον Τύρναβο. Μπουρανί είναι μία χορτόσουπα δίχως λάδι, γύρω από την προετοιμασία της οποίας στήνεται ολόκληρο το σκηνικό του παιχνιδιού με φαλλικά σύμβολα και τολμηρά πειράγματα από τους μπουρανίδες.
  • Στην Κάρπαθο λειτουργεί το Λαϊκό Δικαστήριο Ανήθικων Πράξεων. Κάποιοι κάνουν άσχημες χειρονομίες σε κάποιους άλλους και συλλαμβάνονται από τους Τζαφιέδες (χωροφύλακες) για να οδηγηθούν στο Δικαστήριο, που το αποτελούν οι σεβάσμιοι του νησιού. Τα αυτοσχέδια αστεία και τα γέλια ακολουθεί τρικούβερτο γλέντι.
  • Στις κοινότητες Ποταμιά, Καλόξιδο και Λιβάδια της Νάξου οι κάτοικοι ντύνονται Κορδελάτοι ή Λεβέντες. Οι Κορδελάτοι είναι φουστανελοφόροι και η δεύτερη ονομασία τους Λεβέντες αποδίδεται στους πειρατές. Από κοντά τους ακολουθούν και οι ληστές, οι Σπαραρατόροι, που αρπάζουν τις κοπέλες για να τις βάλουν με το ζόρι στο χορό και στο γλέντι, που κρατάει ως το πρωί.
  • Στα χωριά Μέρωνα και Μελιδόνια του Ρεθύμνου αναβιώνουν έθιμα όπως το κλέψιμο της νύφης, ο Καντής, το μουντζούρωμα, τα οποία, σε συνδυασμό με το καλό κρασί και τους ήχους της λύρας, αποτελούν μια μοναδική εμπειρία.
  • Στη Σκύρο, σχεδόν όλοι οι κάτοικοι με παραδοσιακές ενδυμασίες κατεβαίνουν στην πλατεία του νησιού, όπου χορεύουν και τραγουδούν τοπικούς σκοπούς.
  • Στον Αρχάγγελο της Ρόδου οι εκδηλώσεις της Καθαράς Δευτέρας κορυφώνονται με τα «μουζώματα» και τα «αλευρώματα», παράλληλα με το γλέντι, τις μεταμφιέσεις και την σάτιρα.
  • Στα Μεγάλα Καλύβια, του νομού Τρικάλων, κάθε χρόνο την Καθαρά Δευτέρα και για παραπάνω από έναν αιώνα γίνεται αναπαράσταση του παραδοσιακού καραγκούνικου γάμου.
  • Στον Πεντάλοφο Κοζάνης, οι ντόπιοι δεν πετούν χαρταετό την Καθαρά Δευτέρα, αλλά αυτοσχέδια, μικρά αερόστατα που έχουν κατασκευάσει οι ίδιοι.
  • Στη Βόνιτσα, αναβιώνει κάθε χρόνο, την Καθαρά Δευτέρα, το έθιμο του Γληγοράκη.
  • Το έθιμο της Καμήλας αναβιώνει στο χωριό Κάινα του δήμου Αποκορώνου στην Κρήτη.
  • Στη συνοικία Νέα Μαγνησία της Λαμίας αναβιώνει ο Νεομαγνησιώτικος Γάμος.

Αντικατάσταση όλων των φωτιστικών σωμάτων με LED νέας τεχνολογίας στο Δήμο Αλμωπίας

Στη λήψη απόφασης για την διερεύνηση της δυνατότητας χρηματοδότησης του πιλοτικού έργου «Ενεργειακή αναβάθμιση του Δημοτικού Φωτισμού του Δήμου Αλμωπίας και σύνταξη μελετών» με αντικατάσταση του συμβατικού Δημοτικού Φωτισμού από νέο τεχνολογίας LED και εγκατάσταση συστήματος με δυνατότητες τηλεδιοίκησης και ελέγχου διαχείρισης φωτισμού (LMS), εγκρίθηκε το Δημοτικό Συμβούλιο Αλμωπίας την Παρασκευή 24/2/2017.

Ο Αντιδήμαρχος κ. Γιώργος Τσιμτσιρίδης στην εισήγησή του παρουσίασε όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και έδωσε σημαντικές πληροφορίες που καταγράφονται στον παρακάτω πίνακα.

Ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Μπίνος πραγματοποίησε πριν λίγες μέρες συνάντηση εργασίας στην ΠΕΤΑ η οποία είναι Αναπτυξιακή Εταιρία της ΚΕΔΕ, του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων και της ΕΝΠΕ η οποία συνάπτει δάνεια για τη χρηματοδότηση αναπτυξιακών έργων με ευνοϊκούς όρους. Στόχος της ΠΕΤΑ είναι η υποστήριξη των ΟΤΑ, μέσα από μια οργανωμένη προσπάθεια, στην προώθηση της τοπικής ανάπτυξης προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Εκεί συζητήθηκε το ενδεχόμενο σύναψης δανείου του Δήμου Αλμωπίας με στόχο την αντικατάσταση όλων των φωτιστικών σωμάτων του Δήμου μας με LED σύγχρονης τεχνολογίας που εξασφαλίζουν εξοικονόμηση χρημάτων μέχρι και 60% και μικρή κατανάλωση. Πρόκειται για μία πολύ σημαντική πρωτοβουλία, αν αναλογιστεί κανείς ότι σήμερα ο Δήμος μας χρωστά περίπου 1 εκατ. ευρώ στη ΔΕΗ.

Όσον αφορά στο δανεισμό, θα περιλαμβάνει τριετή περίοδο χάριτος για την έναρξη πληρωμής, με επιτόκιο 2,80% και η πληρωμή θα γίνεται από τη διαφορά που θα εξοικονομείται από την λιγότερη πλέον κατανάλωση. Το επιτόκιο είναι μικρό, γιατί επιδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και αφορά σε έργα αναπτυξιακά, επενδυτικού και ανταποδοτικού χαρακτήρα.

Ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Μπίνος έκανε την εξής δήλωση:

«Δεν αφήνουμε καμία ευκαιρία ανεκμετάλλευτη. Πρόκειται για ένα σχέδιο της Δημοτικής μας Αρχής που αν υλοποιηθεί θα αποτελέσει παρακαταθήκη για έναν Δήμο που χρωστά περίπου 1 εκατ. ευρώ στη ΔΕΗ. Τις επόμενες μέρες θα επισκεφθώ εκ νέου την ΠΕΤΑ ώστε να συζητήσω πιο εκτενώς την υλοποίηση της παραπάνω ιδέας».

Αφιέρωμα: Το «κούρεμα» του γερμανικού χρέους

Στις 27 Φεβρουαρίου 1953 οι πιστωτές της Γερμανίας με πρωτοβουλία των ΗΠΑ συγκεντρώθηκαν στο Λονδίνο για να διευθετήσουν το χρέος της Γερμανίας και συγκεκριμένα αυτό της Δυτικής Γερμανίας. Το γερμανικό χρέος (προπολεμικό και μεταπολεμικό) ανερχόταν σε 32 δισεκατομμύρια μάρκα, χωρίς να υπολογίζονται οι πολεμικές επανορθώσεις και αποζημιώσεις. Στους πιστωτές περιλαμβάνονταν χώρες, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο Καναδάς, η Γαλλία, η Μεγάλη Βρετανία, το Ιράν, η Ιταλία, η Ισπανία, η Ελβετία, η Γιουγκοσλαβία, η Νότιος Αφρική και η Ελλάδα. Η Ρωσία και οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης δεν συμμετείχαν στις διαπραγματεύσεις.

Οι διαπραγματεύσεις κράτησαν περίπου έξι μήνες και στις 8 Αυγούστου 1953 υπεγράφη η Συμφωνία του Λονδίνου για τα Γερμανικά Εξωτερικά Χρέη (London Agreement on German External Debts), που προέβλεπε «κούρεμα» κατά 60% και αποπληρωμή τους με μάρκα σε 30 χρόνια. Ένας σημαντικός όρος της συμφωνίας ήταν ότι αποπληρωμή θα γινόταν εφόσον η Δυτική Γερμανία είχε εμπορικό πλεόνασμα και η εξυπηρέτηση του χρέους δεν θα ξεπερνούσε το 3% των εσόδων της από το εξαγωγικό εμπόριο. Από ελληνικής πλευράς, τη συμφωνία υπέγραψε ο πρεσβευτής μας στο Λονδίνο, Λέων Β. Μελάς, και κυρώθηκε από τη Βουλή με το νόμο 3480/56 (ΦΕΚ 6/7.1.1956).


Το «κούρεμα» του γερμανικού χρέους, μαζί με το σχέδιο Μάρσαλ, βοήθησαν καθοριστικά στην οικονομική «απογείωση» της καθημαγμένης από τον πόλεμο Δυτικής Γερμανίας και τη βοήθησε να ενταχθεί ομαλά στους διεθνείς θεσμούς. Λόγω της οικονομικής της ανάπτυξης, η αποπληρωμή του χρέους ήταν εύκολη υπόθεση για τη Δυτική Γερμανία. Η τελευταία δόση του πληρώθηκε στις 3 Οκτωβρίου 2010, όταν η Ελλάδα βρισκόταν στον αστερισμό του πρώτου μνημονίου.


Το «κούρεμα» του γερμανικού χρέους το 1953 χρησιμοποιήθηκε ως παράδειγμα από μη κυβερνητικές οργανώσεις (ATTAC κ.ά.) για τη διεκδίκηση διαγραφής του χρέους των υπερχρεωμένων χωρών του Τρίτου Κόσμου. Το επικαλέστηκε για το ελληνικό χρέος και ο τότε πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και νυν πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο Ευρωκοινοβούλιο στις 27 Σεπτεμβρίου 2012.





πηγη: sansimera.gr

Καθαρά Δευτέρα: Γιατί πετάμε χαρταετό;

Παραδοσιακά, η Καθαρά Δευτέρα είναι άρρηκτα συνυφασμένη στο νου των Ελλήνων με το πέταγμα του χαρταετού και την έναρξη της νηστείας τη Μεγάλης Σαρακοστής. Όμως, πώς φτάσαμε να πετάμε ειδικά τη συγκεκριμένη ημέρα χαρταετό;



Το πέταγμα του χαρταετού έρχεται ως δάνειο έθιμο από την Ανατολή. Οι πρώτοι χαρταετοί κατασκευάστηκαν στην Κίνα περί το 1.000 π.Χ.

Το έθιμο του χαρταετού, σύμφωνα με την παράδοση, συμβολίζει την ανάγκη του ανθρώπου να φτάσει ψηλά στους αιθέρες, να αγγίξει το Θεό.

Το σώμα του χαρταετού και η ουρά του, συμβολίζουν αντίστοιχα το σώμα και την ψυχή του ανθρώπου.

Προκειμένου, λοιπόν, ο χαρταετός πετάξει ψηλά, πρέπει να υπάρξει ισορροπία ανάμεσα σε αυτά τα δύο συστατικά στοιχεία του.

Δήμος Αλμωπίας: Ασφαλτοστρώσεις στις Τ.Κ. Κωνσταντίας, Αρχαγγέλου και Χρυσής

Ασφαλτοστρώσεις θα πραγματοποιήσει ο Δήμος Αλμωπίας στις Τ.Κ. Κωνσταντίας, Αρχαγγέλου και Χρυσής. Ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Μπίνος επισκεπτόμενος τα παραπάνω χωριά, διαπίστωσε κάποια σημεία τα οποία χρήζουν άμεσης παρέμβασης και ήρθε η ώρα να κάνει πράξη την δέσμευσή του.

Συγκεκριμένα, πρόκειται να γίνει πλήρης αποκατάσταση του οδοστρώματος στον περιφερειακό της Κωνσταντίας και σε τμήμα της Χρυσής. Στον Αρχάγγελο θα γίνουν παρεμβάσεις καθαίρεσης πλακόστρωτων δαπέδων σε τμήμα δρόμου που βρίσκεται στο κέντρο του χωριού, ενώ θα γίνει οριοθέτηση με κυβόλιθους από τσιμέντο.

Η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη του έργου ανέρχεται σε 39.999 ευρώ (με το ΦΠΑ) από τη ΣΑΤΑ 2017.

Κούλουμα στο Νεοχώρι



Έφτασε η Καθαρά Δευτέρα και ο Μορφωτικός Σύλλογος Νεοχωρίου Αλμωπίας έχει πολύ καλή πρόταση για να περάσουμε όμορφα εκείνη την ημέρα. 

Στην αίθουσα του συλλόγου μας θα προσφέρουμε δωρεάν φασολάδα, τουρσί, χαλβά, ταραμά, λαγάνα και ελιές. Καλλιτέχνες της περιοχής μας θα παίζουν ζωντανά λαϊκή παραδοσιακή μουσική ενώ όποιος το επιθυμεί μπορεί να πετάξει τον χαρταετό του στο γήπεδο του χωριού μας ακριβώς απέναντι από την αίθουσα του συλλόγου.
Σας περιμένουμε όλους 

Με εκτίμηση το Δ.Σ. του Συλλόγου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *