Τελικώς η Εγνατία Οδός και οι κάθετοί της θα γεμίσουν με σταθμούς διοδίων αφού κάμφθηκε η αντίδραση του υπουργείου Υποδομών, μπροστά στις πιέσεις που μεταφέρονται μέσω ΤΑΙΠΕΔ και εν όψει παραχώρησης του άξονα, για την κατασκευή και λειτουργία συνολικά 38 σταθμών διοδίων.
Η Εγνατία Οδός και οι κάθετοί της, σύμφωνα με τη σχετική ΚΥΑ που υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών κ.κ. Τσακαλώτος και Σπίρτζης (ΦΕΚ 1867 29/5/2017, Τεύχος Δεύτερο), γεμίζει σταθμούς μετωπικών διοδίων, τους 18 που γνωρίζαμε ότι θα λειτουργήσουν με βάση τις προβλέψεις της υπουργικής απόφασης του 2014 και επιπλέον 20 πλευρικούς, επίσης συμβατικούς σταθμούς, που θα κατασκευαστούν στους οδικούς κόμβους του άξονα.
Κυβέρνηση λοιπόν και ΤΑΙΠΕΔ τρέχουν την υπόθεση της παραχώρησης καθώς μέχρι την 1η Νοεμβρίου του 2017, όπως αναφέρεται και στην ΚΥΑ, θα πρέπει να έχουν σταδιακά ολοκληρωθεί οι υπόλοιποι 10 από τους μετωπικούς σταθμούς αλλά ως την ίδια ημερομηνία να έχουν ολοκληρωθεί και οι επιπλέον 20 πλευρικοί σταθμοί που μπαίνουν στο «πακέτο» της παραχώρησης.
Tέσσερα είναι τα σημεία που πρέπει να επισημανθούν σε πρώτη φάση:
- Τα διόδια, θα διατηρηθούν στο ύψος του τέλους που προβλεπόταν στην Απόφαση του 2014 (μήκος χλμ. Χ 0,03 ), αλλά η χρέωση θα μπορεί να αλλάξει με υπουργική απόφαση, πράγμα που σημαίνει ότι τα διόδια πιθανότατα θα αυξηθούν για να προσεγγίσουν τις χρεώσεις που υπάρχουν στους άλλους αυτοκινητοδρόμους, αφού, όπως έχει δηλώσει ο υπ. Υποδομών κ. Σπίρτζης, πρέπει να υπάρχει ενιαία χρέωση ανά χιλιόμετρο σε αυτούς τους άξονες.
- Το κόστος κατασκευής αυτών των επιπλέον σταθμών διοδίων θα το επιβαρυνθεί η Εγνατία Οδός Α.Ε., για να εισπράττει στη συνέχεια τα διόδια ο παραχωρησιούχος. Η δε Εταιρεία για να κατασκευάσει αυτούς τους πρόσθετους σταθμούς θα πρέπει να διαθέσει αρκετά εκατομμύρια για την κατασκευή τους, όταν έχει επισημανθεί ότι υπάρχει ανάγκη βελτιωτικών έργων στα παλιότερα τμήματα του οδικού άξονα (π.χ. περιοχή Καβάλας).
- Επειδή θα υπάρχουν πολύ περισσότεροι σταθμοί, το κόστος χρήσης θα κατανέμεται πιο δίκαια στους χρήστες, αλλά χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το συνολικό κόστος χρήσης, άρα και τα έσοδα, δεν θα αυξηθούν.
- Το θετικό στοιχείο της απόφασης είναι αυτό που αναφέρεται στην δέσμευση του δημοσίου για εγκατάσταση ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων, το οποίο και εκτιμάται ότι θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία ως το τέλος του 2018.
Ειδικότερα για τους χρόνους λειτουργίας των νέων σταθμών σημειώνονται τα εξής:
«Ως απώτατος χρόνος έναρξης λειτουργίας των νέων σταθμών διοδίων και είσπραξης των διοδίων τελών ορίζεται:
α) Για τους μετωπικούς σταθμούς διοδίων Παμβώτιδας, Μέστης, Ιεροπηγής και Ευζώνων, η 31.08.2017,
β) για το μετωπικό σταθμό διοδίων Σιάτιστας, 01.11.2017,
γ) για τους μετωπικούς σταθμούς διοδίων Θεσσαλονίκης, Ασπροβάλτας, Καβάλας και Στρυμονικού, η 10.10.2017.
δ) για το μετωπικό σταθμό διοδίων στο Αρδάνιο, η 01.11.2017, ε) για το σύνολο των πλευρικών σταθμών διοδίων, η 01.11.2017.
Η Εγνατία Οδός και οι κάθετοί της, σύμφωνα με τη σχετική ΚΥΑ που υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών κ.κ. Τσακαλώτος και Σπίρτζης (ΦΕΚ 1867 29/5/2017, Τεύχος Δεύτερο), γεμίζει σταθμούς μετωπικών διοδίων, τους 18 που γνωρίζαμε ότι θα λειτουργήσουν με βάση τις προβλέψεις της υπουργικής απόφασης του 2014 και επιπλέον 20 πλευρικούς, επίσης συμβατικούς σταθμούς, που θα κατασκευαστούν στους οδικούς κόμβους του άξονα.
Κυβέρνηση λοιπόν και ΤΑΙΠΕΔ τρέχουν την υπόθεση της παραχώρησης καθώς μέχρι την 1η Νοεμβρίου του 2017, όπως αναφέρεται και στην ΚΥΑ, θα πρέπει να έχουν σταδιακά ολοκληρωθεί οι υπόλοιποι 10 από τους μετωπικούς σταθμούς αλλά ως την ίδια ημερομηνία να έχουν ολοκληρωθεί και οι επιπλέον 20 πλευρικοί σταθμοί που μπαίνουν στο «πακέτο» της παραχώρησης.
Tέσσερα είναι τα σημεία που πρέπει να επισημανθούν σε πρώτη φάση:
- Τα διόδια, θα διατηρηθούν στο ύψος του τέλους που προβλεπόταν στην Απόφαση του 2014 (μήκος χλμ. Χ 0,03 ), αλλά η χρέωση θα μπορεί να αλλάξει με υπουργική απόφαση, πράγμα που σημαίνει ότι τα διόδια πιθανότατα θα αυξηθούν για να προσεγγίσουν τις χρεώσεις που υπάρχουν στους άλλους αυτοκινητοδρόμους, αφού, όπως έχει δηλώσει ο υπ. Υποδομών κ. Σπίρτζης, πρέπει να υπάρχει ενιαία χρέωση ανά χιλιόμετρο σε αυτούς τους άξονες.
- Το κόστος κατασκευής αυτών των επιπλέον σταθμών διοδίων θα το επιβαρυνθεί η Εγνατία Οδός Α.Ε., για να εισπράττει στη συνέχεια τα διόδια ο παραχωρησιούχος. Η δε Εταιρεία για να κατασκευάσει αυτούς τους πρόσθετους σταθμούς θα πρέπει να διαθέσει αρκετά εκατομμύρια για την κατασκευή τους, όταν έχει επισημανθεί ότι υπάρχει ανάγκη βελτιωτικών έργων στα παλιότερα τμήματα του οδικού άξονα (π.χ. περιοχή Καβάλας).
- Επειδή θα υπάρχουν πολύ περισσότεροι σταθμοί, το κόστος χρήσης θα κατανέμεται πιο δίκαια στους χρήστες, αλλά χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το συνολικό κόστος χρήσης, άρα και τα έσοδα, δεν θα αυξηθούν.
- Το θετικό στοιχείο της απόφασης είναι αυτό που αναφέρεται στην δέσμευση του δημοσίου για εγκατάσταση ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων, το οποίο και εκτιμάται ότι θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία ως το τέλος του 2018.
Ειδικότερα για τους χρόνους λειτουργίας των νέων σταθμών σημειώνονται τα εξής:
«Ως απώτατος χρόνος έναρξης λειτουργίας των νέων σταθμών διοδίων και είσπραξης των διοδίων τελών ορίζεται:
α) Για τους μετωπικούς σταθμούς διοδίων Παμβώτιδας, Μέστης, Ιεροπηγής και Ευζώνων, η 31.08.2017,
β) για το μετωπικό σταθμό διοδίων Σιάτιστας, 01.11.2017,
γ) για τους μετωπικούς σταθμούς διοδίων Θεσσαλονίκης, Ασπροβάλτας, Καβάλας και Στρυμονικού, η 10.10.2017.
δ) για το μετωπικό σταθμό διοδίων στο Αρδάνιο, η 01.11.2017, ε) για το σύνολο των πλευρικών σταθμών διοδίων, η 01.11.2017.
Πηγή: voria.gr
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr