Παρά το επαγγελματικό αδιέξοδο, οι ανθρωπιστικές σπουδές παραμένουν ο πιο δημοφιλής «προορισμός» για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων.
Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», οι επιλογές των μαθητών στα εξεταζόμενα μαθήματα καταγράφουν το αδιέξοδο των υποψηφίων της θεωρητικής κατεύθυνσης που έχουν περιορισμένες επιλογές σε σχολές, ενώ ξεχωρίζουν τους υποψήφιους των θετικών και οικονομικών σπουδών που φαίνεται ότι φέτος έμαθαν το... παιχνίδι του νέου συστήματος και «παίζουν» με πολλαπλές επιλογές, ώστε να μη μείνουν εκτός της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ειδική μνεία αξίζει να γίνει στα παιδαγωγικά, που επανέρχονται δυναμικά στον ανταγωνισμό.
Αν και στατιστικά μόλις ένας στους επτά μπαίνει στη σχολή της πρώτης επιλογής του, οι υποψήφιοι των θετικών και οικονομικών σπουδών έχουν περισσότερες ευκαιρίες να κερδίσουν μία θέση στα ελληνικά αμφιθέατρα. Ο ανταγωνισμός - σε αντίθεση με τις ανθρωπιστικές σπουδές που θα παλέψουν για να μη μείνουν εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης - θα «παιχτεί» στις πρώτες επιλογές τους, καθώς διεκδικούν δημοφιλείς σχολές.
Από το σύνολο των 85.908 που συμμετείχαν φέτος στις εισαγωγικές εξετάσεις, οι 32.732 επέλεξαν το 1ο επιστημονικό πεδίο, παρακάμπτοντας το γεγονός ότι και φέτος θα γίνει «σφαγή» των υποψηφίων για μία θέση. Πολυπληθής, με τάσεις ανόδου, αποδεικνύεται και ο προσανατολισμός των Θετικών Σπουδών (ανάμεσά τους οι δημοφιλείς σχολές των Πολυτεχνείων και οι Ιατρικές) με 31.383 υποψηφίους, για τους οποίους όμως υπάρχουν σχεδόν αντίστοιχες θέσεις. Στα ίδια επίπεδα με πέρσι παραμένει η κατεύθυνση Οικονομίας και Πληροφορικής με 21.793 υποψηφίους.
Οι εκτιμήσεις ανά επιστημονικό πεδίο
Την ίδια ώρα, τα πρώτα αποτελέσματα από τα βαθμολογικά κέντρα δείχνουν... «Βατερλώ», με σχεδόν σίγουρη την κατακόρυφη πτώση των Βάσεων 2017, κυρίως λόγω των κακών επιδόσεων των υποψηφίων στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, τα θέματα των οποίων χαρακτηρίστηκαν εξαιρετικά μεγάλης δυσκολίας.
Σύμφωνα με τα «Νέα», αναμένονται πολύ ισχυρές πτωτικές τάσεις στο 5o Επιστημονικό Πεδίο Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, ισχυρές στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών Επιστημών και ασθενείς ή μη σημαντικές στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Υγείας), καθώς και στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικές Επιστήμες). Στο 4ο Πεδίο στο οποίο ανήκουν τα Παιδαγωγικά Τμήματα δεν αναμένονται αξιοσημείωτες μεταβολές. Τέλος, στις Στρατιωτικές και στις Σχολές Αστυνομίας η πτώση θα είναι συγκρατημένη, επειδή η ζήτηση είναι αυξημένη λόγω της σίγουρης επαγγελματικής αποκατάστασης που προσφέρουν. Όλα αυτά βέβαια με την επιφύλαξη για ακριβέστερες εκτιμήσεις σε λίγες ημέρες, όταν ανακοινωθούν τα αναλυτικά στατιστικά στοιχεία από το υπουργείο Παιδείας.
1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικές Σπουδές) - Τάση: ασθενής πτώση
Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας οι υποψήφιοι, εκτός των άλλων, κλήθηκαν να γράψουν μια ομιλία, ως υποψήφιοι φοιτητές και μελλοντικοί επιστήμονες, για το ρόλο της επιστήμης στην αντιμετώπιση των σημαντικότερων, κατά τη γνώμη τους, σύγχρονων προβλημάτων και για τα ηθικά εφόδια που θα πρέπει να έχει ένας επιστήμονας για να μπορέσει να υπηρετήσει το ρόλο αυτόν.
Στα Αρχαία Ελληνικά δόθηκε κείμενο από τον «Πρωταγόρα» του Πλάτωνα. Η ερώτηση εισαγωγής ήταν κλειστού τύπου, γεγονός που διευκόλυνε τους μαθητές, ενώ η δεύτερη λεξιλογική παρουσίαζε το στοιχείο της πρωτοτυπίας, καθώς οι υποψήφιοι έπρεπε να γράψουν προτάσεις στα νέα ελληνικά με διαφορετική όμως σημασία λέξεων της αρχαίας ελληνικής. Το αδίδακτο κείμενο ήταν εύκολα προσεγγίσιμο και οι ασκήσεις γραμματικής και συντακτικού αρκετά απλές. Στο συντακτικό δεν ζητήθηκαν μετατροπές, παρά μόνο αναγνώριση συντακτικών όρων της πρότασης.
Τα θέματα της Ιστορίας Προσανατολισμού ήταν σαφή και κάλυπταν όλα τα κεφάλαια της εξεταστέας ύλης. Αυτό που χρήζει αναφοράς είναι ότι για την επεξεργασία τους δεν αρκούσε η στείρα απομνημόνευση της ύλης, αλλά χρειαζόταν και η κριτική και συνθετική ικανότητα των υποψηφίων.
Τα θέματα των Λατινικών ήταν βατά και κατανοητά για τους μαθητές. Εξετάστηκαν σε τρία κείμενα. Η γραμματική κάλυπτε όλο το φάσμα της ύλης. Ζητήθηκε ανάλυση και σύμπτυξη μετοχών, μετατροπή από παθητική σε ενεργητική, αναγνώριση υποθετικού λόγου και μετατροπή σε άλλα είδη, καθώς και σύνταξη ειδικού και τελικού απαρεμφάτου. Φυσικά, ζητήθηκε αναγνώριση συντακτικών όρων και δευτερευουσών. Ήταν θέματα για καλά προετοιμασμένους μαθητές, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.
2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές Επιστήμες) - Τάση: σημαντική πτώση
Στα Μαθηματικά τα θέματα ήταν απαιτητικά και δυσκολότερα από τα περσινά. Απαιτούσαν καλή γνώση της ύλης προηγούμενων ετών και ειδικότερα της τριγωνομετρίας από τη Β' Λυκείου. Χρειάζονταν πολλοί υπολογισμοί και απαιτούνταν πολύς χρόνος για τη λύση. Εξάλλου, σύμφωνα με τη Μαθηματική Εταιρεία, με τα θέματα καλυπτόταν μεγάλο μέρος της ύλης, όχι όμως στο απαραίτητο εύρος της.
Στη Φυσική Προσανατολισμού τα θέματα στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων ήταν σαφώς διατυπωμένα και δεν παρουσίαζαν ιδιαίτερες δυσκολίες. Απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους και προσεκτικούς μαθητές. Ηταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, κυρίως το Γ και Δ θέμα, και κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης. Αν συγκριθούν με εκείνα της προηγούμενης χρονιάς, χαρακτηρίζονται ευκολότερα και η επίτευξη υψηλής βαθμολογίας είναι εφικτή.
Στη Χημεία ήταν πιο απαιτητικά από τα περσινά. Ήταν προσεγμένα, είχαν σαφήνεια και ήταν διαβαθμισμένα. Είχαν ουσιαστικές ερωτήσεις από όλη την ύλη. Πρωτότυπα υποερωτήματα στο θέμα Β, ειδικά τα Β3, Β4. Ήταν συνδυαστικά και δεν απαιτούσαν "παπαγαλία".
3ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Υγείας και Ζωής) - Τάση: ασθενής πτώση
Στην κατεύθυνση αυτή κάθε χρόνο συγκεντρώνονται οι υποψήφιοι που είναι τα «δυνατά σκαριά» και δεν επηρεάζονται εύκολα από τα ισχυρά κύματα που τους σπρώχνουν απότομα, άλλοτε προς τα πάνω και άλλοτε προς τα κάτω.
Στη Βιολογία Προσανατολισμού τα θέματα ήταν αρκετά απαιτητικά. Από το πρώτο θέμα χρειαζόταν αυξημένη προσοχή από τους εξεταζομένους, επειδή η πιθανότητα να κάνουν λάθος ήταν μεγάλη. Οι πολύ καλά προετοιμασμένοι και προσεκτικοί μαθητές μπορούσαν να γράψουν πολύ καλά.
Στη Χημεία ήταν πιο απαιτητικά από τα περσινά. Ήταν προσεγμένα, είχαν σαφήνεια και ήταν διαβαθμισμένα. Είχαν ουσιαστικές ερωτήσεις από όλη την ύλη. Πρωτότυπα υποερωτήματα στο θέμα Β, ειδικά τα Β3, Β4. Ήταν συνδυαστικά και δεν απαιτούσαν "παπαγαλία".
Τα μαθήματα Βιολογία Προσανατολισμού και Χημεία για τους υποψηφίους των Επιστημών Υγείας είναι αυξημένης βαρύτητας και δίνουν τα περισσότερα μόρια.
Τα θέματα στη Φυσική χαρακτηρίζονται ευκολότερα από τα περσινά. Λόγω Χημείας και Βιολογίας ίσως δούμε φέτος την Ιατρική Αθήνας να πέφτει λίγο κάτω από τα 19.000 μόρια που ήταν πέρυσι και την Ιατρική του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης λίγο κάτω από τα 18.646 μόρια που ήταν την περασμένη χρονιά. Δεν περιμένουμε, όμως, εκπλήξεις.
4ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Εκπαίδευσης) - Τάση: όχι σημαντικές μεταβολές
Το Πεδίο αυτό είναι κοινό για όλες τις ομάδες προσανατολισμού. Για να το επιλέξει κάποιος πρέπει οπωσδήποτε να εξεταστεί και σε ένα 5ο μάθημα Γενικής Παιδείας που είναι τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής ή η Ιστορία.
Η χαμηλή ζήτηση δικαιολογείται από τους πενιχρούς διορισμούς που γίνονται τα τελευταία χρόνια και τη δύσκολη επαγγελματική αποκατάσταση. Επιλέγουν το Πεδίο αυτό εκείνοι που αγαπούν με πάθος το επάγγελμα του εκπαιδευτικού και ονειρεύονται να γίνουν δάσκαλοι ή νηπιαγωγοί. Δηλώνουν ακόμη προτίμηση όσοι αισιοδοξούν ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν και όσοι πιστεύουν ότι θα εξασφαλίσουν πιο εύκολα την πρόσβαση σε κάποια σχολή του Πεδίου αυτού.
5ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής) - Τάση: μεγάλη πτώση
Στα Μαθηματικά Προσανατολισμού τα θέματα ήταν απαιτητικά και δυσκολότερα από τα περσινά. Απαιτούσαν καλή γνώση της ύλης προηγούμενων ετών και ειδικότερα της τριγωνομετρίας από τη Β' Λυκείου. Χρειάζονταν πολλοί υπολογισμοί και απαιτούνταν πολύς χρόνος για τη λύση. Εξάλλου, σύμφωνα με τη Μαθηματική Εταιρεία, με τα θέματα καλυπτόταν μεγάλο μέρος της ύλης, όχι όμως στο απαραίτητο εύρος της. Αρκετά ερωτήματα ήταν επικεντρωμένα σε συγκεκριμένο κεφάλαιο. Ο διατιθέμενος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων, παρότι σε κάποια ερωτήματα η διάρθρωση των ερωτημάτων δεν είχε την απαιτούμενη κλιμάκωση στο θέμα. Οι υποψήφιοι έπρεπε να έχουν πολύ καλή γνώση της ύλης τους. Τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά.
Τα θέματα στο μάθημα Αρχών Οικονομικής Θεωρίας ήταν απαιτητικά, για καλά προετοιμασμένους μαθητές και σαφώς δυσκολότερα από τα περσινά. Κάλυπταν όλο το φάσμα της ύλης και η διατύπωσή τους ήταν σαφής.
Τα μαθήματα «αυξημένης βαρύτητας» είναι τα Μαθηματικά Προσανατολισμού και οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Επίσης, πρέπει να τονίσουμε ότι οι προσφερόμενες θέσεις για τις Οικονομικές Σχολές και τις Σχολές Πληροφορικής, που πολλές περιλαμβάνονται και στο 2ο Πεδίο, είναι λιγότερες. Οι βάσεις εισαγωγής θα κινηθούν πτωτικά στην πλειοψηφία των σχολών, με μεγαλύτερη πτώση στις σχολές της περιφέρειας και σε όλες τις υψηλόβαθμες. Σε πολλές σχολές υψηλής ζήτησης η πτώση μπορεί να προσεγγίσει ή ακόμα να ξεπεράσει τα 1.500 μόρια. Οι... σεισμικές δονήσεις θα είναι πολύ εντονότερες στην κορυφή, πολύ αισθητές στις σχολές μεσαίας ζήτησης και μικρότερες στις σχολές που απαιτούν χαμηλές βαθμολογίες.
www.newsbomb.gr
Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», οι επιλογές των μαθητών στα εξεταζόμενα μαθήματα καταγράφουν το αδιέξοδο των υποψηφίων της θεωρητικής κατεύθυνσης που έχουν περιορισμένες επιλογές σε σχολές, ενώ ξεχωρίζουν τους υποψήφιους των θετικών και οικονομικών σπουδών που φαίνεται ότι φέτος έμαθαν το... παιχνίδι του νέου συστήματος και «παίζουν» με πολλαπλές επιλογές, ώστε να μη μείνουν εκτός της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ειδική μνεία αξίζει να γίνει στα παιδαγωγικά, που επανέρχονται δυναμικά στον ανταγωνισμό.
Αν και στατιστικά μόλις ένας στους επτά μπαίνει στη σχολή της πρώτης επιλογής του, οι υποψήφιοι των θετικών και οικονομικών σπουδών έχουν περισσότερες ευκαιρίες να κερδίσουν μία θέση στα ελληνικά αμφιθέατρα. Ο ανταγωνισμός - σε αντίθεση με τις ανθρωπιστικές σπουδές που θα παλέψουν για να μη μείνουν εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης - θα «παιχτεί» στις πρώτες επιλογές τους, καθώς διεκδικούν δημοφιλείς σχολές.
Από το σύνολο των 85.908 που συμμετείχαν φέτος στις εισαγωγικές εξετάσεις, οι 32.732 επέλεξαν το 1ο επιστημονικό πεδίο, παρακάμπτοντας το γεγονός ότι και φέτος θα γίνει «σφαγή» των υποψηφίων για μία θέση. Πολυπληθής, με τάσεις ανόδου, αποδεικνύεται και ο προσανατολισμός των Θετικών Σπουδών (ανάμεσά τους οι δημοφιλείς σχολές των Πολυτεχνείων και οι Ιατρικές) με 31.383 υποψηφίους, για τους οποίους όμως υπάρχουν σχεδόν αντίστοιχες θέσεις. Στα ίδια επίπεδα με πέρσι παραμένει η κατεύθυνση Οικονομίας και Πληροφορικής με 21.793 υποψηφίους.
Οι εκτιμήσεις ανά επιστημονικό πεδίο
Την ίδια ώρα, τα πρώτα αποτελέσματα από τα βαθμολογικά κέντρα δείχνουν... «Βατερλώ», με σχεδόν σίγουρη την κατακόρυφη πτώση των Βάσεων 2017, κυρίως λόγω των κακών επιδόσεων των υποψηφίων στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, τα θέματα των οποίων χαρακτηρίστηκαν εξαιρετικά μεγάλης δυσκολίας.
Σύμφωνα με τα «Νέα», αναμένονται πολύ ισχυρές πτωτικές τάσεις στο 5o Επιστημονικό Πεδίο Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, ισχυρές στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών Επιστημών και ασθενείς ή μη σημαντικές στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Υγείας), καθώς και στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικές Επιστήμες). Στο 4ο Πεδίο στο οποίο ανήκουν τα Παιδαγωγικά Τμήματα δεν αναμένονται αξιοσημείωτες μεταβολές. Τέλος, στις Στρατιωτικές και στις Σχολές Αστυνομίας η πτώση θα είναι συγκρατημένη, επειδή η ζήτηση είναι αυξημένη λόγω της σίγουρης επαγγελματικής αποκατάστασης που προσφέρουν. Όλα αυτά βέβαια με την επιφύλαξη για ακριβέστερες εκτιμήσεις σε λίγες ημέρες, όταν ανακοινωθούν τα αναλυτικά στατιστικά στοιχεία από το υπουργείο Παιδείας.
1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικές Σπουδές) - Τάση: ασθενής πτώση
Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας οι υποψήφιοι, εκτός των άλλων, κλήθηκαν να γράψουν μια ομιλία, ως υποψήφιοι φοιτητές και μελλοντικοί επιστήμονες, για το ρόλο της επιστήμης στην αντιμετώπιση των σημαντικότερων, κατά τη γνώμη τους, σύγχρονων προβλημάτων και για τα ηθικά εφόδια που θα πρέπει να έχει ένας επιστήμονας για να μπορέσει να υπηρετήσει το ρόλο αυτόν.
Στα Αρχαία Ελληνικά δόθηκε κείμενο από τον «Πρωταγόρα» του Πλάτωνα. Η ερώτηση εισαγωγής ήταν κλειστού τύπου, γεγονός που διευκόλυνε τους μαθητές, ενώ η δεύτερη λεξιλογική παρουσίαζε το στοιχείο της πρωτοτυπίας, καθώς οι υποψήφιοι έπρεπε να γράψουν προτάσεις στα νέα ελληνικά με διαφορετική όμως σημασία λέξεων της αρχαίας ελληνικής. Το αδίδακτο κείμενο ήταν εύκολα προσεγγίσιμο και οι ασκήσεις γραμματικής και συντακτικού αρκετά απλές. Στο συντακτικό δεν ζητήθηκαν μετατροπές, παρά μόνο αναγνώριση συντακτικών όρων της πρότασης.
Τα θέματα της Ιστορίας Προσανατολισμού ήταν σαφή και κάλυπταν όλα τα κεφάλαια της εξεταστέας ύλης. Αυτό που χρήζει αναφοράς είναι ότι για την επεξεργασία τους δεν αρκούσε η στείρα απομνημόνευση της ύλης, αλλά χρειαζόταν και η κριτική και συνθετική ικανότητα των υποψηφίων.
Τα θέματα των Λατινικών ήταν βατά και κατανοητά για τους μαθητές. Εξετάστηκαν σε τρία κείμενα. Η γραμματική κάλυπτε όλο το φάσμα της ύλης. Ζητήθηκε ανάλυση και σύμπτυξη μετοχών, μετατροπή από παθητική σε ενεργητική, αναγνώριση υποθετικού λόγου και μετατροπή σε άλλα είδη, καθώς και σύνταξη ειδικού και τελικού απαρεμφάτου. Φυσικά, ζητήθηκε αναγνώριση συντακτικών όρων και δευτερευουσών. Ήταν θέματα για καλά προετοιμασμένους μαθητές, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.
2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές Επιστήμες) - Τάση: σημαντική πτώση
Στα Μαθηματικά τα θέματα ήταν απαιτητικά και δυσκολότερα από τα περσινά. Απαιτούσαν καλή γνώση της ύλης προηγούμενων ετών και ειδικότερα της τριγωνομετρίας από τη Β' Λυκείου. Χρειάζονταν πολλοί υπολογισμοί και απαιτούνταν πολύς χρόνος για τη λύση. Εξάλλου, σύμφωνα με τη Μαθηματική Εταιρεία, με τα θέματα καλυπτόταν μεγάλο μέρος της ύλης, όχι όμως στο απαραίτητο εύρος της.
Στη Φυσική Προσανατολισμού τα θέματα στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων ήταν σαφώς διατυπωμένα και δεν παρουσίαζαν ιδιαίτερες δυσκολίες. Απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους και προσεκτικούς μαθητές. Ηταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, κυρίως το Γ και Δ θέμα, και κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης. Αν συγκριθούν με εκείνα της προηγούμενης χρονιάς, χαρακτηρίζονται ευκολότερα και η επίτευξη υψηλής βαθμολογίας είναι εφικτή.
Στη Χημεία ήταν πιο απαιτητικά από τα περσινά. Ήταν προσεγμένα, είχαν σαφήνεια και ήταν διαβαθμισμένα. Είχαν ουσιαστικές ερωτήσεις από όλη την ύλη. Πρωτότυπα υποερωτήματα στο θέμα Β, ειδικά τα Β3, Β4. Ήταν συνδυαστικά και δεν απαιτούσαν "παπαγαλία".
3ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Υγείας και Ζωής) - Τάση: ασθενής πτώση
Στην κατεύθυνση αυτή κάθε χρόνο συγκεντρώνονται οι υποψήφιοι που είναι τα «δυνατά σκαριά» και δεν επηρεάζονται εύκολα από τα ισχυρά κύματα που τους σπρώχνουν απότομα, άλλοτε προς τα πάνω και άλλοτε προς τα κάτω.
Στη Βιολογία Προσανατολισμού τα θέματα ήταν αρκετά απαιτητικά. Από το πρώτο θέμα χρειαζόταν αυξημένη προσοχή από τους εξεταζομένους, επειδή η πιθανότητα να κάνουν λάθος ήταν μεγάλη. Οι πολύ καλά προετοιμασμένοι και προσεκτικοί μαθητές μπορούσαν να γράψουν πολύ καλά.
Στη Χημεία ήταν πιο απαιτητικά από τα περσινά. Ήταν προσεγμένα, είχαν σαφήνεια και ήταν διαβαθμισμένα. Είχαν ουσιαστικές ερωτήσεις από όλη την ύλη. Πρωτότυπα υποερωτήματα στο θέμα Β, ειδικά τα Β3, Β4. Ήταν συνδυαστικά και δεν απαιτούσαν "παπαγαλία".
Τα μαθήματα Βιολογία Προσανατολισμού και Χημεία για τους υποψηφίους των Επιστημών Υγείας είναι αυξημένης βαρύτητας και δίνουν τα περισσότερα μόρια.
Τα θέματα στη Φυσική χαρακτηρίζονται ευκολότερα από τα περσινά. Λόγω Χημείας και Βιολογίας ίσως δούμε φέτος την Ιατρική Αθήνας να πέφτει λίγο κάτω από τα 19.000 μόρια που ήταν πέρυσι και την Ιατρική του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης λίγο κάτω από τα 18.646 μόρια που ήταν την περασμένη χρονιά. Δεν περιμένουμε, όμως, εκπλήξεις.
4ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Εκπαίδευσης) - Τάση: όχι σημαντικές μεταβολές
Το Πεδίο αυτό είναι κοινό για όλες τις ομάδες προσανατολισμού. Για να το επιλέξει κάποιος πρέπει οπωσδήποτε να εξεταστεί και σε ένα 5ο μάθημα Γενικής Παιδείας που είναι τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής ή η Ιστορία.
Η χαμηλή ζήτηση δικαιολογείται από τους πενιχρούς διορισμούς που γίνονται τα τελευταία χρόνια και τη δύσκολη επαγγελματική αποκατάσταση. Επιλέγουν το Πεδίο αυτό εκείνοι που αγαπούν με πάθος το επάγγελμα του εκπαιδευτικού και ονειρεύονται να γίνουν δάσκαλοι ή νηπιαγωγοί. Δηλώνουν ακόμη προτίμηση όσοι αισιοδοξούν ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν και όσοι πιστεύουν ότι θα εξασφαλίσουν πιο εύκολα την πρόσβαση σε κάποια σχολή του Πεδίου αυτού.
5ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής) - Τάση: μεγάλη πτώση
Στα Μαθηματικά Προσανατολισμού τα θέματα ήταν απαιτητικά και δυσκολότερα από τα περσινά. Απαιτούσαν καλή γνώση της ύλης προηγούμενων ετών και ειδικότερα της τριγωνομετρίας από τη Β' Λυκείου. Χρειάζονταν πολλοί υπολογισμοί και απαιτούνταν πολύς χρόνος για τη λύση. Εξάλλου, σύμφωνα με τη Μαθηματική Εταιρεία, με τα θέματα καλυπτόταν μεγάλο μέρος της ύλης, όχι όμως στο απαραίτητο εύρος της. Αρκετά ερωτήματα ήταν επικεντρωμένα σε συγκεκριμένο κεφάλαιο. Ο διατιθέμενος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων, παρότι σε κάποια ερωτήματα η διάρθρωση των ερωτημάτων δεν είχε την απαιτούμενη κλιμάκωση στο θέμα. Οι υποψήφιοι έπρεπε να έχουν πολύ καλή γνώση της ύλης τους. Τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά.
Τα θέματα στο μάθημα Αρχών Οικονομικής Θεωρίας ήταν απαιτητικά, για καλά προετοιμασμένους μαθητές και σαφώς δυσκολότερα από τα περσινά. Κάλυπταν όλο το φάσμα της ύλης και η διατύπωσή τους ήταν σαφής.
Τα μαθήματα «αυξημένης βαρύτητας» είναι τα Μαθηματικά Προσανατολισμού και οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Επίσης, πρέπει να τονίσουμε ότι οι προσφερόμενες θέσεις για τις Οικονομικές Σχολές και τις Σχολές Πληροφορικής, που πολλές περιλαμβάνονται και στο 2ο Πεδίο, είναι λιγότερες. Οι βάσεις εισαγωγής θα κινηθούν πτωτικά στην πλειοψηφία των σχολών, με μεγαλύτερη πτώση στις σχολές της περιφέρειας και σε όλες τις υψηλόβαθμες. Σε πολλές σχολές υψηλής ζήτησης η πτώση μπορεί να προσεγγίσει ή ακόμα να ξεπεράσει τα 1.500 μόρια. Οι... σεισμικές δονήσεις θα είναι πολύ εντονότερες στην κορυφή, πολύ αισθητές στις σχολές μεσαίας ζήτησης και μικρότερες στις σχολές που απαιτούν χαμηλές βαθμολογίες.
www.newsbomb.gr
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr