Ξεκίνησε να λειτουργεί το πρώτο Γραφείο Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών, στα κεντρικά γραφεία της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Λ. Θηβών 196-198, Αγ. Ιωάννης Ρέντη). Πρόκειται για ένα σημαντικό
βήμα στην κατεύθυνση ανάπτυξης ενός δικτύου με απολήξεις σε όλη τη χώρα, που θα προσφέρει υπηρεσίες ενημέρωσης και υποστήριξης των δανειοληπτών, υλοποιώντας τη σχετική πρόβλεψη του Παράλληλου Προγράμματος.
Στόχος είναι να δημιουργηθούν 120 Γραφεία σε όλη την Επικράτεια, εκ των οποίων τα 30 θα μετεξελιχθούν σε Κέντρα Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών, με εξειδικευμένους δικηγόρους και οικονομολόγους.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομίας, θα προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερη και σαφέστερη πληροφορία για το τι μπορεί να κάνει κάθε δανειολήπτης, χωρίς όμως τα στελέχη τους να έχουν τη δυνατότητα να αποφασίζουν γενναίες ρυθμίσεις στα δάνεια ή σε άλλες υποχρεώσεις. Συγκεκριμένα, θα προσφέρουν ολοκληρωμένη ενημέρωση σχετικά με τις δυνατότητες που προσφέρει στα νοικοκυριά ο Νόμος Κατσέλη ή στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ο εξωδικαστικός μηχανισμός.
Όπως δήλωσε ο Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Φώτης Κουρμούσης «Οι πολίτες μπορούν να προσέρχονται στο Γραφείο, αν και καλύτερα θα είναι να κλείσουν τηλεφωνικά ραντεβού, ώστε να εξυπηρετηθούν χωρίς να χρειαστεί να περιμένουν. Οι εργαζόμενοι εδώ θα τους ενημερώσουν για τα δικαιώματά τους, σύμφωνα με τη νομοθεσία και τις εναλλακτικές λύσεις που έχουν στη διάθεσή τους, ώστε να διαχειριστούν όλα τους τα χρέη. Η Υπηρεσία είναι απολύτως δωρεάν. Δεχόμαστε όλους τους πολίτες –δεν κάνουμε καμιά διάκριση. Το πρώτο Γραφείο λειτουργεί από σήμερα, σε καθημερινή βάση, 9:00-15:00, στη Θηβών 196-198, στον Αγ. Ιωάννη Ρέντη. Μέσα στον επόμενο μήνα θα ανοίξουν άλλα δύο Γραφεία στην Αθήνα και στον Πειραιά και υπάρχει ένα εκτενές σχέδιο ώστε μήνα-μήνα, το αργότερο μέχρι το καλοκαίρι, να αναπτυχθεί το δίκτυο σε ολόκληρη τη χώρα».
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την υποστήριξη που προσφέρουν τα Γραφεία στους ανέργους, ο κ. Κουρμούσης σημείωσε ότι «ο άνεργος που έχει υποχρεώσεις απέναντι στην τράπεζα μπορεί να λάβει αναλυτική πληροφόρηση για τα δικαιώματά του και κυρίως για το τι δεν πρέπει να φοβάται. Διότι, πολλοί καλούν τους ανέργους και τους τρομοκρατούν και τους απειλούν. Δεν χρειάζεται να ανησυχούν, ο Νόμος τους προστατεύει και από αυτά τα Γραφεία μπορούμε να τους πούμε από ποιους νόμους προστατεύονται και για ποια πράγματα δεν πρέπει να ανησυχούν».
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Γραφείο Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών στο τηλ.: 213/2125730 και να επισκέπτονται την ιστοσελίδα www.keyd.gov.gr
Μάθετε ποια είναι τα δικαιώματά σας στις συναλλαγές σας με τις τράπεζες
Εν τω μεταξύ δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (τεύχος Α’, αρ. 23) ο Κώδικας Καταναλωτικής Δεοντολογίας, ο οποίος καλύπτει το σύνολο των καθημερινών συναλλαγών και εφαρμόζεται σε κάθε εμπορικό κλάδο του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ενώ υπάρχει και ειδική αναφορά για τις συναλλαγές των καταναλωτών με τις τράπεζες.
Συγκεκριμένα, το άρθρο 8 υπάρχει πρόβλεψη για τις συναλλαγές με πιστωτικούς φορείς που αναφέρει τα εξής:
- Οι συναλλαγές των πιστωτικών φορέων με τους καταναλωτές διέπονται από αμοιβαία εμπιστοσύνη, ειλικρίνεια και διαφάνεια. Οι καταναλωτές οφείλουν να επιδεικνύουν τη δέουσα επιμέλεια και σύνεση σε αυτές τις συναλλαγές.
- Στο πλαίσιο της ελληνικής και της ενωσιακής νομοθεσίας, των ειδικών κανόνων της Τράπεζας της Ελλάδος, της καλής πίστης, των χρηστών και συναλλακτικών ηθών, οι πιστωτικοί φορείς επιδεικνύουν τη δέουσα επιμέλεια κατά το σχεδιασμό και την προσφορά χρηματοπιστωτικών προϊόντων, την προβολή των τραπεζικών υπηρεσιών, την εξυπηρέτηση των καταναλωτών, καθώς και τη συλλογή και τήρηση των πληροφοριών που τους αφορούν. Επιπλέον, εξασφαλίζουν ότι το προσωπικό τους διαθέτει κατάλληλο επίπεδο γνώσεων και επάρκειας στο αντικείμενό τους ώστε να επιτυγχάνεται υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού.
- Οι πιστωτικοί φορείς παρέχουν επαρκείς, σαφείς και κατανοητές γενικές πληροφορίες για τις διαθέσιμες συμβάσεις. Όπου προβλέπεται στην κείμενη νομοθεσία, παρέχονται στον καταναλωτή τυποποιημένες εξατομικευμένες πληροφορίες, απαραίτητες για τη λήψη τεκμηριωμένης απόφασης σχετικά με τη σύναψη σύμβασης.
- Σύμφωνα με όσα ειδικότερα ορίζονται στην ενωσιακή και την εθνική νομοθεσία, οι πιστωτικοί φορείς, πριν από τη σύναψη της σύμβασης πίστωσης, προβαίνουν σε αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας του καταναλωτή, όπως αυτή προκύπτει από τις βάσεις δεδομένων και τα στοιχεία που παρέχει ο καταναλωτής ώστε να εκτιμάται η πραγματική δυνατότητα αποπληρωμής των υποχρεώσεων που αναλαμβάνει.
- Αντίγραφο του σχεδίου της σύμβασης χορηγείται στους καταναλωτές, κατόπιν αίτησής τους και χωρίς οικονομική επιβάρυνση, προκειμένου να το μελετήσουν, έχοντας εύλογο χρόνο στη διάθεσή τους πριν από την υπογραφή της σύμβασης.
- Με την επιφύλαξη ειδικότερων διατάξεων, οι διαφημιστικές και εμπορικές ανακοινώσεις των πιστωτικών φορέων πρέπει να είναι θεμιτές, σαφείς και μη παραπλανητικές.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr