Επιβαρύνσεις έρχονται μέσω των τελών κυκλοφορίας η πληρωμή των οποίων από το Νοέμβριο θα επιδεινώσει την «ευχέρεια» του οικογενειακού προϋπολογισμού.
Παρά τις εξαγγελίες για ελαφρύνσεις και μέτρα που θα έβαζαν τα αυτοκίνητα στην... κίνηση, από τον δρόμο της κατάθεσης των πινακίδων, φαίνεται ότι οι επιλογές στις αποφάσεις αφορούν μόνο στην αύξηση των κρατικών εσόδων μετακυλίοντας απλώς τα βάρη από κατηγορία σε κατηγορία.
Τούτο συμβαίνει και στα τέλη κυκλοφορίας από τα οποία το οικονομικό επιτελείο προσδοκά να εισπράξει περί τα 1,1 δισ. ευρώ.
Με ορίζοντα την έναρξη των πληρωμών τον Νοέμβριο οι όποιες τροποποιήσεις και αλλαγές θα πρέπει να έχουν κλείσει τουλάχιστον από την Αθήνα έως τις αρχές του επόμενου μήνα και να υποβληθούν στους θεσμούς.
Η τελευταία πρόταση που έχει κατατεθεί αφορά «νέα ηλικιακά κριτήρια» με το όριο να ορίζεται στο 2007.
Έτσι, όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 θα πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό, ενώ όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 θα πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων.
Η εφαρμογή αυτού του κανόνα θα επιφέρει:
- Αύξηση των τελών κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου κυβισμού που κυκλοφόρησαν από το 2007 μέχρι και τον Νοέμβριο του 2010. Και αυτό διότι τα εν λόγω οχήματα εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα, με αποτέλεσμα το ποσό των τελών κυκλοφορίας που θα προκύπτει να είναι μεγαλύτερο συγκριτικά με τα 130-255 ευρώ που καταβάλλουν τώρα τα οχήματα της 4ετίας 2007-2010.
- Μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα κυκλοφορίας 2007-2010 με μεγάλους κινητήρες, δεδομένου ότι τα τέλη για τα δίλιτρα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 2007 μέχρι το 2010 ξεκινούν από τα 690 ευρώ (για μετά το 2010 τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους). Έτσι, στις περισσότερες περιπτώσεις τα τέλη κυκλοφορίας για τα δίλιτρα θα μειωθούν σε σχέση με τα τωρινά δεδομένα.
Σήμερα ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με τους ρύπους γίνεται για τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά, ενώ για τα παλαιότερα οχήματα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και το έτος πρώτης κυκλοφορίας. Αυτή η αλλαγή αναμένεται να φέρει επιβαρύνσεις για οχήματα ηλικίας έως 9 ετών.
Παρά τις εξαγγελίες για ελαφρύνσεις και μέτρα που θα έβαζαν τα αυτοκίνητα στην... κίνηση, από τον δρόμο της κατάθεσης των πινακίδων, φαίνεται ότι οι επιλογές στις αποφάσεις αφορούν μόνο στην αύξηση των κρατικών εσόδων μετακυλίοντας απλώς τα βάρη από κατηγορία σε κατηγορία.
Τούτο συμβαίνει και στα τέλη κυκλοφορίας από τα οποία το οικονομικό επιτελείο προσδοκά να εισπράξει περί τα 1,1 δισ. ευρώ.
Με ορίζοντα την έναρξη των πληρωμών τον Νοέμβριο οι όποιες τροποποιήσεις και αλλαγές θα πρέπει να έχουν κλείσει τουλάχιστον από την Αθήνα έως τις αρχές του επόμενου μήνα και να υποβληθούν στους θεσμούς.
Η τελευταία πρόταση που έχει κατατεθεί αφορά «νέα ηλικιακά κριτήρια» με το όριο να ορίζεται στο 2007.
Έτσι, όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 θα πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό, ενώ όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 θα πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων.
Η εφαρμογή αυτού του κανόνα θα επιφέρει:
- Αύξηση των τελών κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου κυβισμού που κυκλοφόρησαν από το 2007 μέχρι και τον Νοέμβριο του 2010. Και αυτό διότι τα εν λόγω οχήματα εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα, με αποτέλεσμα το ποσό των τελών κυκλοφορίας που θα προκύπτει να είναι μεγαλύτερο συγκριτικά με τα 130-255 ευρώ που καταβάλλουν τώρα τα οχήματα της 4ετίας 2007-2010.
- Μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα κυκλοφορίας 2007-2010 με μεγάλους κινητήρες, δεδομένου ότι τα τέλη για τα δίλιτρα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 2007 μέχρι το 2010 ξεκινούν από τα 690 ευρώ (για μετά το 2010 τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους). Έτσι, στις περισσότερες περιπτώσεις τα τέλη κυκλοφορίας για τα δίλιτρα θα μειωθούν σε σχέση με τα τωρινά δεδομένα.
Σήμερα ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με τους ρύπους γίνεται για τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά, ενώ για τα παλαιότερα οχήματα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και το έτος πρώτης κυκλοφορίας. Αυτή η αλλαγή αναμένεται να φέρει επιβαρύνσεις για οχήματα ηλικίας έως 9 ετών.
www.newsbomb.gr
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr