Εκτοξεύθηκαν τα μεγέθη του ομίλου - πλέον - Σκλαβενίτη, μετά τις τελευταίες εξαγορές. Που θα φτάσει εάν εξαγοράσει και Μαρινόπουλο και ποιο είναι το δυνατό του χαρτί
Την ισχυρή ελληνική απάντηση στον χώρο των σούπερ μάρκετ φιλοδοξεί να δώσει ο όμιλος Σκλαβενίτης ο οποίος είδε τα μεγέθη του να εκτοξεύονται μετά από τις εξαγορές της Makro (σ.σ. πλέον The Mart) και του ποσοστού της Χαλκιαδάκης από την Βερόπουλος.
Σύμφωνα με τον ισολογισμό που αναρτήθηκε οι πωλήσεις του ομίλου το 2015 διαμορφώθηκαν σε 1,74 δισ ευρώ από 1,23 δισ ευρώ που ήταν 2014. Το στοιχείο που είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι ότι πολλαπλασίασε τα καθαρά της κέρδη καθώς αυτά διαμορφώθηκαν σε 25,6 εκατ. ευρώ από 9,7 εκατ. ευρώ που ήταν ένα χρόνο νωρίτερα.
Το πλέον όμως δυνατό χαρτί του ομίλου είναι τα υψηλά ταμειακά διαθέσιμα που διαθέτει και τα οποία αυξήθηκαν πολύ περισσότερο τον τελευταίο χρόνο, ένα χρόνο που αξίζει να σημειωθεί ότι το λιανεμπόριο κινήθηκε πτωτικά. Συγκεκριμένα τα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου σχεδόν τετραπλασιάστηκαν και διαμορφώθηκαν σε 113,7 εκατ. ευρώ από 32,5 εκατ. ευρώ που ήταν ένα χρόνο πριν.
Την ισχυρή ελληνική απάντηση στον χώρο των σούπερ μάρκετ φιλοδοξεί να δώσει ο όμιλος Σκλαβενίτης ο οποίος είδε τα μεγέθη του να εκτοξεύονται μετά από τις εξαγορές της Makro (σ.σ. πλέον The Mart) και του ποσοστού της Χαλκιαδάκης από την Βερόπουλος.
Σύμφωνα με τον ισολογισμό που αναρτήθηκε οι πωλήσεις του ομίλου το 2015 διαμορφώθηκαν σε 1,74 δισ ευρώ από 1,23 δισ ευρώ που ήταν 2014. Το στοιχείο που είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι ότι πολλαπλασίασε τα καθαρά της κέρδη καθώς αυτά διαμορφώθηκαν σε 25,6 εκατ. ευρώ από 9,7 εκατ. ευρώ που ήταν ένα χρόνο νωρίτερα.
Το πλέον όμως δυνατό χαρτί του ομίλου είναι τα υψηλά ταμειακά διαθέσιμα που διαθέτει και τα οποία αυξήθηκαν πολύ περισσότερο τον τελευταίο χρόνο, ένα χρόνο που αξίζει να σημειωθεί ότι το λιανεμπόριο κινήθηκε πτωτικά. Συγκεκριμένα τα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου σχεδόν τετραπλασιάστηκαν και διαμορφώθηκαν σε 113,7 εκατ. ευρώ από 32,5 εκατ. ευρώ που ήταν ένα χρόνο πριν.
H μάχη πρωτιάς με την ΑΒ Βασιλόπουλος
Από άποψη κύκλου εργασιών ο όμιλος Σκλαβενίτη πλησίασε "σε απόσταση αναπνοής" των βελγικών συμφερόντων ΑΒ Βασιλόπουλος ο οποίος το 2015 εμφάνισε πωλήσεις 1,94 δις. ευρώ. Πλέον ο "Σκλαβενίτης" θα πρέπει να θεωρείται δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης καθώς θα πρέπει να έχει περάσει σε μεγέθη την Lidl η οποία όμως δεν δημοσιεύει οικονομικά μεγέθη ώστε να μπορεί να επιβεβαιωθεί η εικασία.
Σε ότι αφορά το προσωπικό και εκεί η μάχη της πρωτιάς είναι υπέρ της Βασιλόπουλος καθώς στο τέλος του 2015 η Βασιλόπουλος απασχολούσε 12.700 άτομα και η Σκλαβενίτης σε 11.055. Αξίζει όμως να αναφερθεί ότι ο όμιλος Βασιλόπουλου (σ.σ. η ομώνυμη αλυσίδα και τα cash and Carry ENA) διαθέτει πανελλαδική παρουσία με 341 καταστήματα όταν ο όμιλος Σκλαβενίτη διαθέτει 158 καταστήματα (σ.σ. 111 Σκλαβενίτης, 38 Χαλκιαδάκης και 9 The Mart) και παρουσία με σούπερ μάρκετ μόνο σε Αττική, Κρήτη και Κόρινθο.
Μία πιθανή εξαγορά της Μαρινόπουλος από την Σκλαβενίτης (σ.σ. θετική ή αρνητική έκβαση στην υπόθεση αυτή αναμένεται να γίνει γνωστή έως τις αρχές Σεπτεμβρίου) αναμένεται να εκτοξεύσει τον όμιλο στην πρώτη θέση, με μεγάλη απόσταση από τους υπόλοιπους παίκτες τόσο σε επίπεδο κύκλου εργασιών (σ.σ. από το 2017) όσο και σε επίπεδο εργαζομένων αλλά και καταστημάτων. Υπενθυμίζεται ότι με βάση τον ισολογισμό της Μαρινόπουλος του 2014 (σ.σ. χρονιά που ήδη είχε αρχίσει η κατάρρευση οι πωλήσεις της ανέρχονταν σε 1,55 δισ. ευρώ, το προσωπικό σε 9.949 άτομα και τα ιδιόκτητα καταστήματα σε 254.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr