Η κρίση του 2015 έχει φέρει στην Ελλάδα την ανεργία στα επίπεδα..
στρατόσφαιρας και για να μην ξεφύγουμε σε αυτά τις Ιονόσφαιρας ή ακόμα
χειρότερα της Εξώσφαιρας θα πρέπει και οι άνεργοι να ξεκινήσουν να
ψάχνουν τις δουλείες με διαφορετικό.. μάτι.
Οι καιροί έχουν αλλάξει, πριν 10 χρόνια ο κόσμος έψαχνε δουλείες μέσα
από τις αγγελίες σε εφημερίδες κυρίως. Για να μην μιλήσουμε εννοείται
για τους γνωστούς που όλοι είχαμε που όλο και κάπου θα μας
ταχτοποιούσαν. Πλέον ο κόσμος στρέφεται στο διαδίκτυο για να αναζητήσει
δουλεία. Επίσης πέρα από τις κλασικές δουλείες που είχαμε πριν 10
χρόνια, πλέον υπάρχουν και αυτές από απόσταση. Όπως ακριβώς δηλαδή
υπάρχει και η εκπαίδευση μέσω των e-learning σεμιναρίων-πτυχίων. Η
τεχνολογία έχει προχωρήσει τόσο πολύ, που όσο μπερδεύει τα πράγματα,
άλλο τόσο τα λύνει. Πέρα των αγγελιών στο διαδίκτυο όμως, υπάρχουν και
παρά πολλά Tools, εργαλεία αν θέλετε, που μπορούν να βοηθήσουν τον κόσμο
να βγει από την ανεργία και παρακάτω θα τα αναλύσουμε.
Βιογραφικό:
Το βιογραφικό ίσως είναι από τα πιο δυνατά χαρτιά (κυριολεκτικά και
μεταφορικά) που μπορούμε να έχουμε. Στον κόσμο μας πάντα θα πιάνει το
«ότι δηλώσεις είσαι», όποτε το θέμα δεν είναι το ΤΙ ακριβώς είσαι, αλλά
το ΠΩΣ το δηλώνεις. Μπορεί για παράδειγμα να ήσουν Καθαρίστρια σε ένα
γραφείο και στο βιογραφικό σου να το γράψεις «Διευθύντρια στον Τομέα
Καθαριότητας», στην τελική το ίδιο πράγμα δεν είναι? Στα αφτιά και στα
ματιά του εργοδότη όμως, σίγουρα δεν είναι το ίδιο.
Το Βιογραφικό πρέπει να είναι maximum μιάμιση σελίδα. Να είναι
περιεκτικό και να μην κουράζει τον άνθρωπο που θα το πάρει στα χεριά
του. Λένε άλλωστε ότι ο χρόνος από τη στιγμή που το σηκώσει στα χεριά
του να το διαβάσει μέχρι να αποφασίσει σε ποια μεριά θα το αφήσει (σε
αυτήν που τον ενδιαφέρεις ή σε αυτήν που θα το βάλει στην άκρη) είναι
μόλις 20 δευτερόλεπτα. Στην ουσία είναι η παρουσίαση σου μέσα σε 20
δευτερόλεπτα. Ο ενδιαφερόμενος πρέπει να έρθει στα παπούτσια του
εργοδότη και να σκεφτεί «Τι θα κοιτούσα εγώ αν ήθελα να προσλάβω κάποιον
για αυτή τη θέση;». Μόλις κάνεις την ερώτηση στον εαυτό σου, όλα θα
αρχίζουν να έρχονται πιο γρήγορα.
Ιδιαίτερη προσοχή θέλει στη φωτογραφία, στη προϋπηρεσία και στα
hobbies. Η φωτογραφία είναι το πρώτο πράγμα που θα κοιτάξει κάποιος, για
αυτό πρέπει να είναι όσο πιο επαγγελματική γίνεται. Όπως είπαμε και
παραπάνω το πώς πλασάρεις τον εαυτό σου παίζει μεγάλο ρολό, γιατί όχι
μόνο ενθουσιάζεις τον εργοδότη, αλλά του δείχνεις ότι είσαι και αρκετά
έξυπνος για αυτή τη δουλεία. Τα hobbies από την άλλη δείχνουν αν είσαι
ένα δραστήριο άτομο που πάντα θέλει να εξελίσσεται ή αν είσαι ένας
άνθρωπος που άπλα θέλει να πάρει τη δουλεία και τέλος.
Social Media:
Μπορεί να νομίζεις ότι το Facebook, το Twitter κλπ είναι προφίλ που
χρησιμοποιείται για την παρέα και για να περνάς το χρόνο σου, μεγάλο
λάθος. Σχεδόν όλες οι μεγάλες εταιρίες αφότου λάβουν το βιογραφικό σου
και δείξουν ενδιαφέρον προς το πρόσωπο σου, πρώτου σε καλέσουν για
συνέντευξη (ή αμέσως μετά) θα τσεκάρουν το προσωπικό σου προφίλ.
Εννοείται ότι όσο περισσότερο ελευθερία δίνεται στους «Guests» τόσο
περισσότερο θα την εκμεταλλευτούν και θα ψάξουν για τη προσωπική σου ζωή
όλο και περισσότερο. Θα κοιτάξουν φωτογραφίες και τα posts σου για να
κρίνουν από μονοί τους το πώς είσαι στη προσωπική σου ζωή. Θέλει μεγάλη
προσοχή στο τι ανεβάζεις, και στο τι γράφεις. Μια ολόκληρη καριέρα
μπορεί να πάει στράφι εξαιτίας αυτού. Τώρα αν είναι ηθικό όλο αυτό που
γίνεται ή όχι.. είναι άλλη ιστορία.
LinkedIn:
Μιλώντας όμως για τα Social Media, υπάρχει και ένα ακόμα που θα σε βοηθήσει να βρεις δουλεία. Πρόκειται για το LinkedIn.
Σκέψου το σαν το επαγγελματικό σου προφίλ ή το βιογραφικό σου σε μια
πλατφόρμα στο διαδίκτυο που ο κόσμος θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να σε
βρει. Προφανώς αυτό το προφίλ πρέπει να είναι άκρως επαγγελματικό, με
μια όμορφη-επαγγελματική φωτογραφία που θα προσδίδει κύρος, εξυπνάδα,
σπιρτάδα και η φράση «είμαι έτοιμος να δουλέψω για εσένα» να ξεχειλίζει.
Το προφίλ αυτό σε καμία περίπτωση δεν το χρησιμοποιούμε όπως το
Facebook και το Twitter μιας και αλλαγές σε αυτό κάνουμε μόνο όταν
πρόκειται για κάποιο επαγγελματικό ή εκπαιδευτικό επίτευγμα στη ζωή μας.
Μηχανές αναζήτησης εργασίας:
Όπως είπαμε, η τεχνολογία έχει εξελιχτεί τόσο πολύ που πλέον οι
εφημερίδες είναι το τελευταίο πράγμα που κάποιος άνθρωπος χρησιμοποιεί
για να βρει δουλεία. Έχουν αντικατασταθεί θα λέγαμε, από τις διαφορές
μηχανές αναζήτησης που υπάρχουν στο διαδίκτυο. Η αλήθεια είναι ότι είναι
τόσες πολλές που στο τέλος αντί να μας βοηθούν, μας μπερδεύουν ακόμα
περισσότερο και δεν ξέρουμε ποια να επιλέξουμε. Ο λόγος είναι ότι
ψάχνουμε σε μια μηχανή, και έχει για παράδειγμα 3.000 θέσεις και μια
άλλη μηχανή αναζήτησης έχει άλλες 4.000 θέσεις και αναρωτιόμαστε πως θα
γίνει να ψάξουμε μια και καλη, σε ένα site, όλες αυτές τις 7.000 θέσεις.
Η λύση είναι το www.neuvoo.gr . Ένας
job aggregator, δηλαδή συλλέκτης θέσεων εργασίας. Αυτό που κάνει είναι
να μαζεύει όλες τις θέσεις εργασίας από όλα τα διαθέσιμα websites και να
τα παρουσιάζει σε ένα μόλις. Πάνω από 12.000 θέσεις εργασίας βρίσκονται
εκεί. Ενώ άμα κάποιος θέλει να φύγει στο εξωτερικό, δεν χρειάζεται να
ψάχνει αλλού, μιας και έχει ανοίξει την ίδια πλατφόρμα σε αλλά 40 χώρες
για να σε βοηθήσει να βρεις αυτό που θες.
Συνέντευξη:
Υπάρχουν τόσα πολλά tips που μπορείς να ακούσεις, και όλα είναι
σωστά. Όπως το βιογραφικό σου, έτσι και τα πρώτα 20 δευτερόλεπτα θα
κρίνουν κατά 80% αν ο εργοδότης ενδιαφέρεται να σε προσλάβει ή αν άπλα
δεν θέλει να είναι αγενής μαζί σου. Ο τρόπος που θα μπεις στο γραφείο
του, το αν τον κοιτάς στα ματιά όταν μιλάει, το κατά πόσο αυτά που λες
τον κάνουν να πιστεύει ότι αυτά που γραφείς στο βιογραφικό σου είναι
όντως αντιπροοδευτικά του εαυτού σου, θα κάνουν το άγχος σου να είναι το
τελευταίο που θα προσέξει. Όντως το άγχος παίζει ρολό, αλλά σκέψου ότι ο
ίδιος θα έχει δει μαζί με σένα άλλους 1.000 που είχαν το ίδιο ή και
παραπάνω άγχος από εσένα. Ένα σημαντικό tip που κανένας δεν θα στο πει,
είναι ότι όταν μπαίνεις στην αίθουσα και θέλεις να κλείσεις την πόρτα
από πίσω σου, δεν πρέπει να γυρίσεις την πλάτη στον εργοδότη, μιας και
μπορείς κάλλιστα να το κάνεις με την πλάτη.. στην πόρτα. Αυτό δηλώνει
σεβασμό προς αυτόν και δρα ασυναίσθητα (προς αυτόν) υπέρ σου. Επίσης
κάτι ακόμα που πρέπει να προσέξεις, είναι ότι πάντα, μα πάντα, πρέπει να
κάνεις ερωτήσεις όταν καταλαβαίνεις ότι δεν έχει να σου πει κάτι άλλο.
Οι ερωτήσεις αυτές σίγουρα δεν πρέπει να αφορούν τον μισθό που θα πάρεις
ή το πόσες άδειες το χρόνο θα έχεις, αλλά πρέπει να αφορούν το έργο που
θέλει η εταιρία από εσένα να προσφέρεις. Πρέπει να δείξεις παραπάνω
ενδιαφέρον από όλους τους άλλους ενδιαφερομένους για αυτή τη δουλεία,
και όπως σίγουρα θα έχεις ακούσει «κάνοντας ερωτήσεις δείχνεις
ενδιαφέρον».
Κάνεις δεν είπε ότι το να βγεις από την ανεργία είναι εύκολο πράγμα,
άλλωστε το 50% στους νέους στην χώρα μας μπορεί να στο επιβεβαιώσει,
αλλά θέλω να πιστεύω ότι αυτά τα tips σου έδωσαν έστω μια μικρή ή μεγάλη
βοήθεια στο πώς να αντιμετωπίσεις την όλη αυτή κατάσταση. Το να
σκέφτεσαι αρνητικά και να μένεις αδρανής, σίγουρα δεν θα βοηθήσει
κανέναν, πόσο μάλλον τον ίδιο σου τον εαυτό. Παλιά λέγανε ότι δεν θέλει
κόπο, αλλά θέλει τρόπο. Σε αυτή την περίπτωση θέλει και κόπο αλλά και
τρόπο.
Γράφει ο Γρηγόρης Βαρνάβας
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr