Η Ελλάδα προστίθεται στον ευρωπαϊκό ενεργειακό χάρτη και αποκτά επιτέλους μία πολύ σημαντική επένδυση. ΟTAP, μπορεί πλέον να θεωρείται, μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που θα πραγματοποιηθούν στη Βόρεια Ελλάδα. Έως τον Μάϊο του 2016, ξεκινούν οι εργασίες κατασκευής των 543 χλμ του αγωγού η κατασκευή του οποίου μόνο για το ελληνικό τμήμα θα φτάσει το 1,5 δις ευρώ, ενώ η προστιθέμενη αξία στην οικονομία της χώρας για τα επόμενα πενήντα χρόνια, εκτιμάται στα 17-18 δις ευρώ.
Σε ετήσια βάση ο αγωγός θα μεταφέρει 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, με δυνατότητα εφόσον απαιτηθεί, να διπλασιάσει τη μεταφορική του ικανότητα σε 20 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ανά έτος. Τεράστιες ποσότητες φυσικού αερίου, οι οποίες θα διέρχονται και από το νότιο τμήμα της Πέλλας εφόσον οι εταιρείες διανομής φυσικού αερίου συνδεθούν με τον TAP.
Σε ετήσια βάση ο αγωγός θα μεταφέρει 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, με δυνατότητα εφόσον απαιτηθεί, να διπλασιάσει τη μεταφορική του ικανότητα σε 20 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ανά έτος. Τεράστιες ποσότητες φυσικού αερίου, οι οποίες θα διέρχονται και από το νότιο τμήμα της Πέλλας εφόσον οι εταιρείες διανομής φυσικού αερίου συνδεθούν με τον TAP.
Έχουν ακουστεί πολλά μέχρι σήμερα για τις πιθανές επιπτώσεις που μπορεί να έχει η περιοχή της Πέλλας, σε σχέση με την κατασκευή του αγωγού TAP. Δεν έχουν ειπωθεί, όμως, τα οφέλη που μπορεί να έχει η Πέλλα τα οποία έχουν πλέον καταστεί κοινός τόπος για όλες τις περιοχές από τις οποίες ο TAP θα διέλθει. Η κατασκευή του αγωγού TAP θα σημάνει: α) την έμμεση ενίσχυση των ιδιοκτητών και χρηστών γης λόγω της πληρωμής των αποζημιώσεων πριν από την έναρξη των εργασιών κατασκευής ως αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης των ίδιων των ιδιοκτητών απευθείας με την κατασκευάστρια κοινοπραξία, οι τιμές των οποίων έχουν ανακοινωθεί και είναι κατά πολύ υψηλότερες από εκείνες που θα λάβουν οι ιδιοκτήτες και χρήστες που επηρεάζονται από την όδευση των οποίων οι ιδιοκτησίες θα τεθούν σε απαλλοτρίωση (οι οποίοι, όμως, σύμφωνα με πληροφορίες είναι ελάχιστοι), β) τη δημιουργία άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας στην περιοχή, λόγω απασχόλησης εργατών, τοπικών προμηθευτών και υπεργολάβων που θα απασχοληθούν και θα εμπλακούν καθ’ όλη τη διάρκεια κατασκευής του έργου & γ) τη δυνατότητα πιθανής τροφοδότησης ολόκληρης της περιοχής Πέλλας μελλοντικά με φυσικό αέριο εφόσον όπως προαναφέρθηκε οι εταιρείες διανομής φυσικού αερίου συνδεθούν με τον TAP.
Στο πλαίσιο αυτό η πιθανή μελλοντική τροφοδότηση με φυσικό αέριο και η χρήση του από νοικοκυριά και επιχειρήσεις, θα έχει άμεσο αντίκτυπο στη μείωση των εξόδων των προϋπολογισμών τους, λόγω της φθηνότερης τιμής του, της μεγαλύτερης απόδοσής του και της μικρότερης ανάγκης συντήρησης των συσκευών που λειτουργούν με φυσικό αέριο, δ) τα αντισταθμιστικά οφέλη για την όδευση τα οποία αγγίζουν το ποσό των 32 εκατομμυρίων ευρώ για το σύνολο των περιοχών από τις οποίες θα διέλθει ο αγωγός. Στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία για τη χώρα μας και όταν μάλιστα καθημερινά μιλάμε για την ανάγκη επενδύσεων ως τον μοναδικό σχεδόν τρόπο για την έξοδό της από την κρίση, το έργο της κατασκευής του αγωγού TAP έρχεται από κάθε άποψη την πιο κατάλληλη στιγμή τόσο για την Πέλλα όσο και για όλη τη Βόρεια Ελλάδα αλλά και για τη χώρα στο σύνολό της.
εφημερίδα "ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ"
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr