Ερώτηση στη Βουλή για την προαστιακή σύνδεση Θεσσαλονίκης- Άδενδρο- Χαλκηδώνα- Σκύδρα- Έδεσσα και παράκαμψη Σκύδρα- Αριδαία υπέβαλε στην Βουλή ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Πέλλας Γιάννης Σηφάκης. Παράλληλα συναντήθηκε για αυτό το θέμα με την νέα Γενική Γραμματέα Υποδομών κ. Μπέτυ Πέρκα (που κατάγεται από την Φλώρινα και άρα έχει ιδία γνώμη για το εν λόγω έργο) και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Θεοφανόπουλο.
Στην κ. Πέρκα ο βουλευτής ανάλυσε την συγκοινωνιακή απομόνωση της Πέλλας από τους κεντρικούς συγκοινωνιακούς άξονες ( μη ολοκλήρωση του οδικού άξονα Χαλκηδώνα- όρια Ν. Φλώρινας – λείπουν τρία τμήματα ), δεν υπάρχει κάθετη προς την Εγνατία και δεν έχει έξοδο προς το Βορρά. Ανέλυσε την απόλυτη σπουδαιότητα της προαστιακής σιδηροδρομικής σύνδεσης για την ασφαλή γρήγορη και περιβαλλοντική μεταφορά πολιτών και εμπορευμάτων από και προς Πέλλα, Φλώρινα και Κοζάνη.
Ακόμη παρέδωσε στην νέα Γενική Γραμματέα τον φάκελο της μελέτης σκοπιμότητας του έργου που είχε εκπονηθεί το 2008 που είχε αποδείξει την βιωσιμότητα του.
Η κ. Πέρκα αναγνώρισε την απόλυτη σπουδαιότητα του έργου και δεσμεύτηκε να συζητήσει μαζί με τον Αν. Υπουργό Υποδομών κ. Σπίρτζη και τους υπηρεσιακούς παράγοντες του ΟΣΕ για την ανάθεση της οριστικής μελέτης του έργου στην προοπτική κατασκευής του μέσα στην προγραμματική περίοδο 2014-2020.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Θεοφανόπουλος είπε ότι 5 χρόνια που είναι Δ/νων Σύμβουλος του ΟΣΕ δεν άκουσε ποτέ ούτε λέξη για αυτό το έργο. Άλλη μια απόδειξη της υποεκπροσώπησης της Πέλλας στην κεντρική πολιτική σκηνή όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Τι έκαναν οι βουλευτές Πέλλας τόσα χρόνια; Τι έκανε η Τοπική Αυτοδιοίκηση πρώτου και δευτέρου βαθμού; Τι έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις που καταδίκασαν την Πέλλα στην απομόνωση και την υποβάθμιση;
Ο βουλευτής πρότεινε και έγινε δεκτό από το Υπουργείο να γίνει την εβδομάδα αμέσως μετά την Κυριακή του Θωμά συνάντηση των φορέων της Πέλλας και Φλώρινας με τον Υπουργό και την Γενική Γραμματέα για το ζήτημα αυτό.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης στην Βουλή του Γιάννη Σηφάκη
Προς τον κ. Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού
ΘΕΜΑ: Προαστιακή σύνδεση Θεσσαλονίκης- Σκύδρας- Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών και παράκαμψη προς Αριδαία
Η σιδηροδρομική σύνδεση του Ν. Πέλλας απευθείας από Θεσσαλονίκη μέσω Γιαννιτσών αποτελεί πάγιο αίτημα της κοινωνίας της Πέλλας που θα συμβάλει στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πέλλας. Η απομόνωση αυτή είναι αυταπόδεικτη με δεδομένα την μη ολοκλήρωση (απομένουν 3 τμήματα) του οδικού άξονα Χαλκηδόνα- όρια Ν. Φλώρινας, την ανυπαρξία κάθετου άξονα στην Εγνατία από την Πέλλα και εξόδου προς τον Βορρά.
Η κοινωνία της Πέλλας έχει αγωνιστεί για την προαστιακή αυτή σύνδεση επί μακρόν, τόσο μέσω πρωτοβουλίας πολιτών με σημαντικές παρεμβάσεις όσο και μέσω Δήμων κλπ. Στο παρελθόν υπήρξαν μάλιστα και υποσχέσεις για την μελέτη και κατασκευή του έργου, για το οποίο έχει εκπονηθεί μελέτη σκοπιμότητας το 2008 η οποία και έχει τεκμηριώσει την αναγκαιότητα και την ωφελιμότητα του. Ακόμη το έργο είχε ενταχθεί στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Θεσσαλονίκης το οποίο, όπως γνωρίζετε, απεσύρθη πριν την τελική ψήφιση του.
Παρά όμως τα προαναφερόμενα γεγονότα, η σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Έδεσσα και Φλώρινα εξακολουθεί να γίνεται με την υπάρχουσα συμβατική γραμμή μέσω Πλατέως-Βέροιας- Νάουσας- Σκύδρας, με μια διαδρομή που ενδεικτικά για το τμήμα Θεσσαλονίκης- Έδεσσας διαρκεί χρονικά 1 ώρα και 40’ αφού διανύσει ένα τόξο 122 χιλιομέτρων. Με την δημιουργία απευθείας σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών με ηλεκτροκίνηση η χρονική διάρκεια του ταξιδιού θα είναι περί τα 45’. Την ίδια στιγμή, το πιο πυκνοκατοικημένο τμήμα της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας, η ευρύτερη περιοχή των Γιαννιτσών, βρίσκεται εκτός της κάλυψης σιδηροδρομικού δικτύου.
Ο ανορθολογισμός αυτός στο παρελθόν προήλθε από την δυσκολία που προέκυπτε από την ύπαρξη της λίμνης των Γιαννιτσών και δυστυχώς διατηρήθηκε και μετά την αποξήρανση της.
Είναι προφανές ότι το έργο της απευθείας σιδηροδρομικής σύνδεσης της Σκύδρας μέσω Γιαννιτσών (γιατί από την Σκύδρα υπάρχει σιδηροδρομικό δίκτυο προς Έδεσσα και Φλώρινα) και η διακλάδωση προς Αριδαία (με το τμήμα Σκύδρα- Αριδαία) αποτελεί εξαιρετική αναγκαιότητα για τους ακόλουθους λόγους:
· Θα διευκολύνει τις μετακινήσεις εργαζομένων, πολιτών και εμπορευμάτων από και προς την Θεσσαλονίκη, την βιομηχανική περιοχή Σίνδου και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης από τους Νομούς Πέλλας, Φλώρινας και Κοζάνης σε χρόνο πολύ συντομότερο από την σημερινή σύνδεση.
· Θα μειώσει το κόστος διακίνησης των αγροτικών προϊόντων του Ν. Πέλλας συμβάλλοντας στην αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους.
· Θα διευκολύνει την επίσκεψη τουριστών προς τις περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος (Αρχαία Πέλλα, Καταρράκτες Έδεσσας, Λουτρά Λουτρακίου (Πόζαρ), Χιονοδρομικό Καϊμακτσαλάν, Νυμφαίο, Χιονοδρομικό Πισοδερίου, Φλώρινα).
· Θα ενισχύσει την προστασία του περιβάλλοντος και την ποιότητα ζωής αποθαρρύνοντας την χρήση του Ι.Χ. αυτοκινήτου καθιστώντας την ασύμφορη. Ακόμη θα αποφορτίσει το κέντρο της Θεσσαλονίκης από εισερχόμενα Ι.Χ. από τις προαναφερόμενες Περιφερειακές Ενότητες.
· Θα συμβάλει στην ασφαλέστερη μεταφορά ανθρώπων και εμπορευμάτων
Το έργο έχει μικρές τεχνικές δυσκολίες, με άμεσο αποτέλεσμα το μειωμένο κόστος του, αφού:
· Δεν θα χρειαστεί κάποιο σημαντικό τεχνικό έργο καθόσον η εκκίνηση της γραμμής δύναται να γίνει δυτικά του Αξιού από υφιστάμενο σιδ/κό σταθμό (π.χ. Άδενδρο) με χρήση από Θεσσαλονίκη έως εκεί της υφιστάμενης γραμμής. Το τμήμα Άδενδρο (ή πλησίον αυτού) ως Σκύδρα μέσω Γιαννιτσών δεν υπερβαίνει τα 35 km, το δε τμήμα της παράκαμψης Σκύδρα- Αριδαία δεν υπερβαίνει τα 25km.
· Το ανάγλυφο της περιοχής είναι πεδινό και δεν υφίστανται εμπόδια ελαχιστοποιώντας το κόστος του έργου και τον χρόνο κατασκευής του.
· Ο προϋπολογισμός του με βάση την προμελέτη δεν υπερβαίνει τα 160.000.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων νέων σταθμών (ενδέχεται η οριστική μελέτη να διαφοροποιήσει το κόστος αλλά η αίσθηση που υπάρχει είναι ότι η όποια διαφοροποίηση δεν θα είναι σημαντική).
Λαμβάνοντας υπόψη, τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Εντάσσεται στον στρατηγικό σχεδιασμό του Υπουργείου η οριστική μελέτη και κατασκευή του νέου σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης- Σκύδρας- Έδεσσας (νέο τμήμα Άδενδρο – Γιαννιτσά - Σκύδρα) με παράκαμψη προς Αριδαία (Σκύδρα - Αριδαία); Αν ναι, με ποιο χρονοδιάγραμμα; Θα επιδιωχθεί η ένταξη του στο Σ.Ε.Σ. για την προγραμματική περίοδο 2014-2020;
Ο ερωτών βουλευτής
Σηφάκης Γιάννης
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr