Δείτε τις νέες φωτογραφίες από το πλοίο στο Μπρίντιζι - Νέες συγκλονιστικές μαρτυρίες - Δείτε τα σημαντικότερα βίντεο - Νέο αλαλούμ με τις λίστες των αγνοουμένων - Συνεχής ενημέρωση
Στο λιμάνι του Μπρίντιζι στην Ιταλία βρίσκεται, πλέον, το κουφάρι του πλοίου Norman Atlantic, το οποίο τυλίχτηκε στις φλόγες την Κυριακή 28 Δεκεμβρίου, παρασύροντας στο θάνατο δέκα άτομα. Το πλοίο με 478 επιβαίνοντες, εκ των οποίων οι 234 Έλληνες, βρισκόταν ανοιχτά της Κέρκυρας, στην περιοχή των Οθωνών, όταν ξέσπασε φωτιά στο γκαράζ, από άγνωστη αιτία.
Την ίδια ώρα, εξοργίζει το αλαλούμ με τις λίστες των αγνοούμενων Ελλήνων, αφού οι αριθμοί που δίνουν οι ιταλικές και οι ελληνικές αρχές παρουσιάζουν μεγάλες αποκλίσεις. Το ιταλικό ειδησεογραφικό δίκτυο Tg5 έκανε λόγο για 40 αγνοούμενους, ενώ η Ελλάδα για μόλις 18. Το Tg5 σε μια προσπάθεια να εξηγήσει τη μεγάλη απόκλιση σημείωσε ότι τα «ίδια ονόματα μπορεί και να έχουν συμπεριληφθεί στις ιταλικές λίστες περισσότερες από μια φορές, με ελαφρώς διαφορετική γραφή».
Το πλοίο έχει ήδη τεθεί υπό κατάσχεση και οι εισαγγελείς αναμένουν σημαντικές απαντήσεις από το μαύρο κουτί, σχετικά με το τι ακριβώς συνέβη και ποιοι ήταν οι πρώτοι χειρισμοί μετά το ξέσπασμα της πυρκαγιάς. Θα πρέπει να διαπιστωθεί αν υπάρχουν νεκροί στο αμπάρι του πλοίου, αφού κάποιοι διασωθέντες έχουν αναφέρει ότι στο γκαράζ ταξίδευαν μετανάστες και οδηγοί, οι οποίοι είχαν αποφασίσει να κοιμηθούν μέσα στα φορτηγά τους.
Η ιταλική δικαιοσύνη άσκησε δίωξη κατά του πλοιοκτήτη Κάρλο Βιζεντίνι και του κυβερνήτη του Νorman Atlantic, Αρτζίλιο Τζακομάτσι. Οι δύο άντρες κατηγορούνται για πολλαπλή ανθρωποκτονία, ναυάγιο και πρόκληση τραυμάτων εξ αμελείας.
Σύμφωνα με το ιταλικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Αnsa δίωξη ασκήθηκε και σε βάρος δύο εκπροσώπων της εταιρίας ΑΝΕΚ και δυο μελών του πληρώματος, με τις κατηγορίες πολλαπλής ανθρωποκτονίας εξ αμελείας και πρόκλησης ναυαγίου εξ αμελείας.
Δείτε τις συγκλονιστικές φωτογραφίες από το πλοίο όπως είναι σήμερα…
Οι οικογένειες ψάχνουν τους ανθρώπους τους
Τραγικές φιγούρες είναι οι οικογένειες των αγνοούμενων που μάταια ζητούν απαντήσεις για τους δικούς τους ανθρώπους. Κάποιοι καταγγέλλουν ότι τους ενημέρωσαν ότι είναι ζωντανοί και μετά «το πήραν πίσω» όπως χαρακτηριστικά λένε.
Μια τέτοια περίπτωση είναι και αυτή του Έλληνα Γιώργου Δούλη, που ήταν από τους πρώτους στη λίστα με τους νεκρούς Έλληνες επιβάτες. Όταν όμως κλήθηκε ο γιος του να αναγνωρίσει τη σορό αυτή, όπως είπε, δεν ανήκε στον πατέρα του.
Τι συμβαίνει με τους νεκρούς
Το Κέντρο Επιχειρήσεων της Ρώμης (RCC ROMΑ) με επίσημο έγγραφό του προς το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος ανέφερε ότι ο Γεώργιος Δούλης δεν είναι θανών, αλλά συγκαταλέγεται στη λίστα επιβατών και είναι μεταξύ των ανθρώπων για τους οποίους δεν υπάρχει καμία πληροφόρηση.
Στους νεκρούς επιβάτες περιλαμβάνεται το όνομα και δεύτερου Έλληνα, το οποίο επιβεβαίωσε η Πρεσβεία της Ελλάδας στη Ρώμη. Πρόκειται για τον ελληνικής υπηκοότητας Κωνσταντίνο Κουφόπουλο, η σορός του οποίου έχει μεταφερθεί στην Πολυκλινική του Μπάρι Ιταλίας, ενώ την τελευταία μέρα του 2014 ήρθε η επιβεβαίωση από την Πρεσβεία της Ελλάδας στη Ρώμη, ότι ταυτοποιήθηκε η σορός ενός άνδρα που προκύπτει ότι πρόκειται για τον ελληνικής υπηκοότηταςΝικόλαο Παράσχη.
Η προκαταρκτική εξέταση που ζήτησε προϊσταμένη της εισαγγελίας Πειραιά από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά περιλαμβάνει σειρά πολλαπλών ενεργειών, που έχουν να κάνουν με το αξιόπλοο του Norman Atlantic και με το κατά πόσον τηρήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας από πλευράς των ελληνικών αλλά και των ιταλικών Αρχών.
Σύμφωνα με δικαστικές πηγές, αυτό που -σε γενικές γραμμές- ζητεί η εισαγγελία Πειραιά είναι να διερευνηθεί πότε έγιναν οι επιθεωρήσεις του πλοίου και αν είχαν τηρηθεί όλα τα προβλεπόμενα, αν υπήρχαν στο πλοίο όλοι οι μηχανισμοί πυρασφάλειας και σωστικά μέσα και να επισυναφθεί από τις ιταλικές Αρχές σχετική έκθεση αυτοψίας του Norman Atlantic και προνακριτικό υλικό, καθώς το πλοίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ξένο έδαφος.
Βάση της συνθήκης Σένγκεν, ο κεντρικός λιμενάρχης Πειραιά μπορεί να ζητήσει όλα τα σχετικά έγγραφα, προανακριτικό υλικό και σχετικές εκθέσεις από τις ιταλικές Αρχές, οι οποίες είναι υποχρεωμένες να ανταποκριθούν. Όταν ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, τότε δεν αποκλείεται η εισαγγελία Πειραιά σε συνεννόηση με τον κεντρικό λιμενάρχη να ζητήσει κάποιες καταθέσεις.
Σημειώνεται ότι η εισαγγελία Πειραιά διέταξε την κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση, για δύο κακουργήματα: για διατάραξη της υδάτινης συγκοινωνίας, από την οποία μπορούσε να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο και από την οποία επήλθε θάνατος, αλλά και για εμπρησμό.
Στο λιμάνι του Μπρίντιζι στην Ιταλία βρίσκεται, πλέον, το κουφάρι του πλοίου Norman Atlantic, το οποίο τυλίχτηκε στις φλόγες την Κυριακή 28 Δεκεμβρίου, παρασύροντας στο θάνατο δέκα άτομα. Το πλοίο με 478 επιβαίνοντες, εκ των οποίων οι 234 Έλληνες, βρισκόταν ανοιχτά της Κέρκυρας, στην περιοχή των Οθωνών, όταν ξέσπασε φωτιά στο γκαράζ, από άγνωστη αιτία.
Την ίδια ώρα, εξοργίζει το αλαλούμ με τις λίστες των αγνοούμενων Ελλήνων, αφού οι αριθμοί που δίνουν οι ιταλικές και οι ελληνικές αρχές παρουσιάζουν μεγάλες αποκλίσεις. Το ιταλικό ειδησεογραφικό δίκτυο Tg5 έκανε λόγο για 40 αγνοούμενους, ενώ η Ελλάδα για μόλις 18. Το Tg5 σε μια προσπάθεια να εξηγήσει τη μεγάλη απόκλιση σημείωσε ότι τα «ίδια ονόματα μπορεί και να έχουν συμπεριληφθεί στις ιταλικές λίστες περισσότερες από μια φορές, με ελαφρώς διαφορετική γραφή».
Το πλοίο έχει ήδη τεθεί υπό κατάσχεση και οι εισαγγελείς αναμένουν σημαντικές απαντήσεις από το μαύρο κουτί, σχετικά με το τι ακριβώς συνέβη και ποιοι ήταν οι πρώτοι χειρισμοί μετά το ξέσπασμα της πυρκαγιάς. Θα πρέπει να διαπιστωθεί αν υπάρχουν νεκροί στο αμπάρι του πλοίου, αφού κάποιοι διασωθέντες έχουν αναφέρει ότι στο γκαράζ ταξίδευαν μετανάστες και οδηγοί, οι οποίοι είχαν αποφασίσει να κοιμηθούν μέσα στα φορτηγά τους.
Η ιταλική δικαιοσύνη άσκησε δίωξη κατά του πλοιοκτήτη Κάρλο Βιζεντίνι και του κυβερνήτη του Νorman Atlantic, Αρτζίλιο Τζακομάτσι. Οι δύο άντρες κατηγορούνται για πολλαπλή ανθρωποκτονία, ναυάγιο και πρόκληση τραυμάτων εξ αμελείας.
Σύμφωνα με το ιταλικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Αnsa δίωξη ασκήθηκε και σε βάρος δύο εκπροσώπων της εταιρίας ΑΝΕΚ και δυο μελών του πληρώματος, με τις κατηγορίες πολλαπλής ανθρωποκτονίας εξ αμελείας και πρόκλησης ναυαγίου εξ αμελείας.
Δείτε τις συγκλονιστικές φωτογραφίες από το πλοίο όπως είναι σήμερα…
Οι οικογένειες ψάχνουν τους ανθρώπους τους
Τραγικές φιγούρες είναι οι οικογένειες των αγνοούμενων που μάταια ζητούν απαντήσεις για τους δικούς τους ανθρώπους. Κάποιοι καταγγέλλουν ότι τους ενημέρωσαν ότι είναι ζωντανοί και μετά «το πήραν πίσω» όπως χαρακτηριστικά λένε.
Μια τέτοια περίπτωση είναι και αυτή του Έλληνα Γιώργου Δούλη, που ήταν από τους πρώτους στη λίστα με τους νεκρούς Έλληνες επιβάτες. Όταν όμως κλήθηκε ο γιος του να αναγνωρίσει τη σορό αυτή, όπως είπε, δεν ανήκε στον πατέρα του.
Τι συμβαίνει με τους νεκρούς
Το Κέντρο Επιχειρήσεων της Ρώμης (RCC ROMΑ) με επίσημο έγγραφό του προς το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος ανέφερε ότι ο Γεώργιος Δούλης δεν είναι θανών, αλλά συγκαταλέγεται στη λίστα επιβατών και είναι μεταξύ των ανθρώπων για τους οποίους δεν υπάρχει καμία πληροφόρηση.
Στους νεκρούς επιβάτες περιλαμβάνεται το όνομα και δεύτερου Έλληνα, το οποίο επιβεβαίωσε η Πρεσβεία της Ελλάδας στη Ρώμη. Πρόκειται για τον ελληνικής υπηκοότητας Κωνσταντίνο Κουφόπουλο, η σορός του οποίου έχει μεταφερθεί στην Πολυκλινική του Μπάρι Ιταλίας, ενώ την τελευταία μέρα του 2014 ήρθε η επιβεβαίωση από την Πρεσβεία της Ελλάδας στη Ρώμη, ότι ταυτοποιήθηκε η σορός ενός άνδρα που προκύπτει ότι πρόκειται για τον ελληνικής υπηκοότηταςΝικόλαο Παράσχη.
Η προκαταρκτική εξέταση που ζήτησε προϊσταμένη της εισαγγελίας Πειραιά από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά περιλαμβάνει σειρά πολλαπλών ενεργειών, που έχουν να κάνουν με το αξιόπλοο του Norman Atlantic και με το κατά πόσον τηρήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας από πλευράς των ελληνικών αλλά και των ιταλικών Αρχών.
Σύμφωνα με δικαστικές πηγές, αυτό που -σε γενικές γραμμές- ζητεί η εισαγγελία Πειραιά είναι να διερευνηθεί πότε έγιναν οι επιθεωρήσεις του πλοίου και αν είχαν τηρηθεί όλα τα προβλεπόμενα, αν υπήρχαν στο πλοίο όλοι οι μηχανισμοί πυρασφάλειας και σωστικά μέσα και να επισυναφθεί από τις ιταλικές Αρχές σχετική έκθεση αυτοψίας του Norman Atlantic και προνακριτικό υλικό, καθώς το πλοίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ξένο έδαφος.
Βάση της συνθήκης Σένγκεν, ο κεντρικός λιμενάρχης Πειραιά μπορεί να ζητήσει όλα τα σχετικά έγγραφα, προανακριτικό υλικό και σχετικές εκθέσεις από τις ιταλικές Αρχές, οι οποίες είναι υποχρεωμένες να ανταποκριθούν. Όταν ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, τότε δεν αποκλείεται η εισαγγελία Πειραιά σε συνεννόηση με τον κεντρικό λιμενάρχη να ζητήσει κάποιες καταθέσεις.
Σημειώνεται ότι η εισαγγελία Πειραιά διέταξε την κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση, για δύο κακουργήματα: για διατάραξη της υδάτινης συγκοινωνίας, από την οποία μπορούσε να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο και από την οποία επήλθε θάνατος, αλλά και για εμπρησμό.
ΠΗΓΗ: newsbeast
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr