Πώς ψήφισαν άνεργοι, νέοι, αναποφάσιστοι
Τη μερίδα του λέοντος των ψηφοφόρων που μετακινήθηκαν από όλα τα κόμματα εισέπραξε ο ΣΥΡΙΖΑ στις τελευταίες εκλογές.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων των exit polls, το συγκεκριμένο κόμμα απέσπασε ιδιαιτέρως σημαντικά ποσοστά ψηφοφόρων από όλα τα αντίπαλα κόμματα. Σύμφωνα με τις ίδιες αναλύσεις, το συνολικό ποσοστό των μετακινηθέντων ψηφοφόρων (από και προς όλα τα κόμματα) αυτή τη φορά ανήλθε στο 36%, ενώ τον Μάιο του 2014 υπολογιζόταν στο 43%. Αντίστοιχα στις εκλογές του Μαΐου 2012 έφτανε το 60%, ενώ τον Ιούνιο του ιδίου έτους ήταν 36%. Όσο δηλαδή και στις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015, αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος.
Εξίσου ενδιαφέρον στοιχείο, σύμφωνα με τη Metron Analysis, είναι ότι οι άνεργοι στο μεγαλύτερό τους ποσοστό ψήφισαν υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ (43,5%), ενώ στη Ν.Δ. έδωσαν θεαματικά κατώτερο ποσοστό (20,4%). Μεγάλο ποσοστό (9,1%) πήρε και η Χρυσή Αυγή. Ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε τα μεγαλύτερα ποσοστά του από μισθωτούς ιδιωτικού και δημόσιου τομέα (39,5% και 38,1% αντίστοιχα). Οι γυναίκες ψηφίσαν περισσότερο ΣΥΡΙΖΑ (37,9%), ενώ, σε αντίθεση με τους άντρες, έδωσαν τα χαμηλότερα ποσοστά στη Χρυσή Αυγή (8,5% άνδρες έναντι 3,8% γυναίκες).
Πάντως, την «εκλογική ζυγαριά» φαίνεται πως έγειραν σε σημαντικό βαθμό οι ονομαζόμενοι ψηφοφόροι της τελευταίας στιγμής. Σύμφωνα με τα exit polls, το 13% αποφάσισε τι θα ψηφίσει την ημέρα των εκλογών, ενώ το 12% την τελευταία εβδομάδα. Αντίθετα, το 41% δήλωσε ότι είχε αποφασίσει «εδώ και αρκετό καιρό», ενώ μόνον το 23% είπε ότι «πάντα αυτό ψηφίζω».
Ωστόσο, όταν ερωτήθηκαν οι ψηφοφόροι «πόσο κοντά αισθάνονται στο κόμμα που ψήφισαν», το 31% δήλωσε «ούτε κοντά ούτε μακριά». Βέβαια, το 56% είπε ότι αισθάνεται «κοντά», ενώ «μακριά» δήλωσε μόνον το 7%. Να σημειωθεί πως το 31% των ερωτηθέντων δήλωσε πως κριτήριο της ψήφου του ήταν «να αποδοκιμάσω την κυβέρνηση». Πάντως, ο ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται να κυριάρχησε στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου τα συμπτώματα της κρίσης είναι εντονότατα, αν και ενίσχυσε τις δυνάμεις του και στην επαρχία, η οποία παραδοσιακά ψήφιζε περισσότερο υπέρ της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ.
Ιδιαιτέρως προνομιακή σχέση φαίνεται να έχει ο ΣΥΡΙΖΑ με τις ηλικίες από 35 έως 54 ετών, απ’ όπου πήρε το μερίδιο του λέοντος (41,2%). Υψηλά ποσοστά πάντως, κατέγραψε και στις ηλικίες 18-24 και 25-34. Αντίθετα, η Ν.Δ. ως συνήθως πήρε τα μεγαλύτερά της ποσοστά από τις ηλικίες 55 ετών και πάνω, ενώ καλά ποσοστά σημείωσε και στις ηλικίες 25-34. Το ΠΑΣΟΚ, επίσης, πήρε τα υψηλότερά ποσοστά του από ηλικίες 55 και πάνω, το ΚΚΕ τα πήρε κυρίως σε νεαρές ηλικίες (18-24) και η Χρυσή Αυγή στις ηλικίες 25-34.
Όσον αφορά τις μετακινήσεις ψηφοφόρων προς τον ΣΥΡΙΖΑ, το συγκεκριμένο κόμμα απέσπασε από τους ΑΝ.ΕΛ. το 29,8%, από το ΠΑΣΟΚ το 23,9%, από το ΚΚΕ το 23,8%, από τη ΔΗΜ.ΑΡ. το 23,3%, από το Ποτάμι το 21,7%, από τη Χρυσή Αυγή το 12,4% και από τη Ν.Δ. το 11,6%.
Τη μερίδα του λέοντος των ψηφοφόρων που μετακινήθηκαν από όλα τα κόμματα εισέπραξε ο ΣΥΡΙΖΑ στις τελευταίες εκλογές.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων των exit polls, το συγκεκριμένο κόμμα απέσπασε ιδιαιτέρως σημαντικά ποσοστά ψηφοφόρων από όλα τα αντίπαλα κόμματα. Σύμφωνα με τις ίδιες αναλύσεις, το συνολικό ποσοστό των μετακινηθέντων ψηφοφόρων (από και προς όλα τα κόμματα) αυτή τη φορά ανήλθε στο 36%, ενώ τον Μάιο του 2014 υπολογιζόταν στο 43%. Αντίστοιχα στις εκλογές του Μαΐου 2012 έφτανε το 60%, ενώ τον Ιούνιο του ιδίου έτους ήταν 36%. Όσο δηλαδή και στις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015, αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος.
Εξίσου ενδιαφέρον στοιχείο, σύμφωνα με τη Metron Analysis, είναι ότι οι άνεργοι στο μεγαλύτερό τους ποσοστό ψήφισαν υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ (43,5%), ενώ στη Ν.Δ. έδωσαν θεαματικά κατώτερο ποσοστό (20,4%). Μεγάλο ποσοστό (9,1%) πήρε και η Χρυσή Αυγή. Ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε τα μεγαλύτερα ποσοστά του από μισθωτούς ιδιωτικού και δημόσιου τομέα (39,5% και 38,1% αντίστοιχα). Οι γυναίκες ψηφίσαν περισσότερο ΣΥΡΙΖΑ (37,9%), ενώ, σε αντίθεση με τους άντρες, έδωσαν τα χαμηλότερα ποσοστά στη Χρυσή Αυγή (8,5% άνδρες έναντι 3,8% γυναίκες).
Πάντως, την «εκλογική ζυγαριά» φαίνεται πως έγειραν σε σημαντικό βαθμό οι ονομαζόμενοι ψηφοφόροι της τελευταίας στιγμής. Σύμφωνα με τα exit polls, το 13% αποφάσισε τι θα ψηφίσει την ημέρα των εκλογών, ενώ το 12% την τελευταία εβδομάδα. Αντίθετα, το 41% δήλωσε ότι είχε αποφασίσει «εδώ και αρκετό καιρό», ενώ μόνον το 23% είπε ότι «πάντα αυτό ψηφίζω».
Ωστόσο, όταν ερωτήθηκαν οι ψηφοφόροι «πόσο κοντά αισθάνονται στο κόμμα που ψήφισαν», το 31% δήλωσε «ούτε κοντά ούτε μακριά». Βέβαια, το 56% είπε ότι αισθάνεται «κοντά», ενώ «μακριά» δήλωσε μόνον το 7%. Να σημειωθεί πως το 31% των ερωτηθέντων δήλωσε πως κριτήριο της ψήφου του ήταν «να αποδοκιμάσω την κυβέρνηση». Πάντως, ο ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται να κυριάρχησε στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου τα συμπτώματα της κρίσης είναι εντονότατα, αν και ενίσχυσε τις δυνάμεις του και στην επαρχία, η οποία παραδοσιακά ψήφιζε περισσότερο υπέρ της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ.
Ιδιαιτέρως προνομιακή σχέση φαίνεται να έχει ο ΣΥΡΙΖΑ με τις ηλικίες από 35 έως 54 ετών, απ’ όπου πήρε το μερίδιο του λέοντος (41,2%). Υψηλά ποσοστά πάντως, κατέγραψε και στις ηλικίες 18-24 και 25-34. Αντίθετα, η Ν.Δ. ως συνήθως πήρε τα μεγαλύτερά της ποσοστά από τις ηλικίες 55 ετών και πάνω, ενώ καλά ποσοστά σημείωσε και στις ηλικίες 25-34. Το ΠΑΣΟΚ, επίσης, πήρε τα υψηλότερά ποσοστά του από ηλικίες 55 και πάνω, το ΚΚΕ τα πήρε κυρίως σε νεαρές ηλικίες (18-24) και η Χρυσή Αυγή στις ηλικίες 25-34.
Όσον αφορά τις μετακινήσεις ψηφοφόρων προς τον ΣΥΡΙΖΑ, το συγκεκριμένο κόμμα απέσπασε από τους ΑΝ.ΕΛ. το 29,8%, από το ΠΑΣΟΚ το 23,9%, από το ΚΚΕ το 23,8%, από τη ΔΗΜ.ΑΡ. το 23,3%, από το Ποτάμι το 21,7%, από τη Χρυσή Αυγή το 12,4% και από τη Ν.Δ. το 11,6%.
ΠΗΓΗ: newsbeast
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr