ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Ο μοναδικός Γιάννης Παπαδόπουλος αποκλειστικά στην κάμερα του ialmopia.gr [ΒΙΝΤΕΟ]
Επιμέλεια - Συνέντευξη: Τάσος Καλαϊτζής
Δημοσιεύστε την αγγελία σας στο ialmopia.gr εντελώς δωρεάν
Αγορές-Πωλήσεις-Ενοικιάσεις-Εργασία
Η Μπογαλού - Διήγημα του Τσίναλη Κοσμά στη μνήμη της γιαγιάς Ασημώς που έζησε τα τραγικά γεγονότα της Προσφυγιάς του 1922
Διήγημα του Τσίναλη Κοσμά από την Άψαλο αλμωπίας...
Μενέλαος Λουντέμης: Αφιέρωμα στο μεγάλο λογοτέχνη
«Εθελοντής ενός δικαιότερου κόσμου, για το οποίο πρόσφερε τη ψυχή του»
Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014
BINTEO: Σκυλάκος βλέπει το αφεντικό του μετά από επτά μήνες και... τρελαίνεται
Η αφοσίωση των σκύλων είναι παροιμιώδης. Ο πρωταγωνιστής του βίντεο είχε να δει το αγαπημένο του αφεντικό επτά ολόκληρους μήνες. Όταν, λοιπόν, τον είδε και πάλι ξαφνικά μπροστά του... απασφάλισε!
Νέα μεγάλη αγορά από τον Ιβάν Σαββίδη!
Μετά τη "βίλα Ζαρντινίδη", που αγόρασε το περυσινό καλοκαίρι, ο μεγαλομέτοχος του ΠΑΟΚ Ιβάν Σαββίδης, πριν από μερικές ημέρες, απέκτησε ένα από τα εμβληματικότερα κτήρια στην καρδιά της Θεσσαλονίκης!
«Χτύπημα» από κοινού ετοιμάζουν Ξηρός-Μαζιώτης
«Συναγερμός» έχει σημάνει τις τελευταίες ημέρες στην ΕΛ.ΑΣ. καθώς σύμφωνα με απόρρητα στοιχεία που φέρεται να έχει στη διάθεσή της η Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία, ο Χριστόδουλος Ξηρός και ο Νίκος Μαζιώτης ετοιμάζουν από κοινού «χτύπημα».
Πήρε τη νίκη στο ντέρμπι με την Νάουσα ο Φ.Ο.Α με το εντυπωσιακό 82-55!
Σε μεγάλα κέφια βρέθηκαν το απόγευμα του Σαββάτου οι παίχτες του Φ.Ο.Α,οι οποίοι συνέτριψαν τον 2ο της βαθμολογίας Ζαφειράκη Νάουσας με τον εμφατικό 82-55!
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! Νεκροταφείο πλοίων στην ΕΡΗΜΟ!!! Πού βρίσκεται αυτό το παράξενο μέρος; (pics)
Πολλοί έχουν επισκεφθεί μια πόλη που έχει εγκαταλειφθεί και αναρωτήθηκαν ποιο καταστροφικό γεγονός θα μπορούσε να προκαλέσει τη φυγή των κατοίκων από μια πόλη. Μια τέτοια πόλη είναι και το Mo’ynaq στο Ουζμπεκιστάν που πλέον είναι ένα νεκροταφείο πλοίων μέσα στην έρημο.
Η πινακίδα από την εποχή της ΕΣΣΔ στέκεται αγέρωχη και καλωσορίζει τους επισκέπτες της πόλης, οι οποίοι μένουν ελάχιστες ώρες. Όλοι φεύγουν, αφού έχουν πρώτα δει το τοπίο που θυμίζει σκηνικό από ταινία επιστημονικής φαντασίας.
Τι στο καλό συνέβη;
Ο πληθυσμός της πόλης μειώθηκε απότομα τη δεκαετία του 1980. Το πρόβλημα; Το Mo’ynaq είναι -ή καλύτερα ήταν- λιμάνι. Η θάλασσα όμως πλέον απέχει 150 χλμ από το σημείο στο οποίο κάποτε ήταν το λιμάνι της πόλης. Τα απομεινάρια της καταστροφής είναι παντού, με τη μορφή των διαβρωμένων αλιευτικών σκαφών.
Μέσα στην τεράστια έκταση άμμου, τα σκάφη έμειναν απομονωμένα να σκουριάζουν.
Το Mo’ynaq (το μοναδικό λιμάνι στο ηπειρωτικό Ουζμπεκιστάν) βρισκόταν στην Αράλη, την τέταρτη μεγαλύτερη λίμνη στον κόσμο και τη μοιραζόταν με το γειτονικό Καζακστάν. Και οι δύο χώρες ήταν κάποτε μέλη της ΕΣΣΔ. Η στάθμη της Αράλης έπεσε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960, εξαιτίας των αρδευτικών έργων που άρχισαν οι Σοβιετικοί. Το νερό αποστραγγιζόταν από τους παραποτάμους της λίμνης για να στηριχτεί η ταχέως αναπτυσσόμενη βαμβακοβιομηχανία της χώρας και έτσι η ακτογραμμή άρχισε να υποχωρεί.
Το πρόβλημα για τη λίμνη άρχισε να επιδεινώνεται, εξαιτίας της υπεραλίευσης από τους κατοίκους της πόλης. Λίγο αργότερα, οι ίδιοι, άρχισαν να πεθαίνουν, σε μεγάλους αριθμούς. Οι αμμοθύελλες από την αφυδατωμένη και μολυσμένη περιοχή που ήταν κάποτε ο βυθός, δηλητηρίασε τα πνευμόνια τους. Αντιμέτωποι με την προοπτική της μη απασχόλησης οι περισσότεροι έφυγαν.
Κάποιοι όμως εξακολουθούν να είναι εκεί. Οι Karakalpak ζουν στην περιοχή για πάνω από χίλια χρόνια.
Η πινακίδα από την εποχή της ΕΣΣΔ στέκεται αγέρωχη και καλωσορίζει τους επισκέπτες της πόλης, οι οποίοι μένουν ελάχιστες ώρες. Όλοι φεύγουν, αφού έχουν πρώτα δει το τοπίο που θυμίζει σκηνικό από ταινία επιστημονικής φαντασίας.
Τι στο καλό συνέβη;
Ο πληθυσμός της πόλης μειώθηκε απότομα τη δεκαετία του 1980. Το πρόβλημα; Το Mo’ynaq είναι -ή καλύτερα ήταν- λιμάνι. Η θάλασσα όμως πλέον απέχει 150 χλμ από το σημείο στο οποίο κάποτε ήταν το λιμάνι της πόλης. Τα απομεινάρια της καταστροφής είναι παντού, με τη μορφή των διαβρωμένων αλιευτικών σκαφών.
Μέσα στην τεράστια έκταση άμμου, τα σκάφη έμειναν απομονωμένα να σκουριάζουν.
Το Mo’ynaq (το μοναδικό λιμάνι στο ηπειρωτικό Ουζμπεκιστάν) βρισκόταν στην Αράλη, την τέταρτη μεγαλύτερη λίμνη στον κόσμο και τη μοιραζόταν με το γειτονικό Καζακστάν. Και οι δύο χώρες ήταν κάποτε μέλη της ΕΣΣΔ. Η στάθμη της Αράλης έπεσε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960, εξαιτίας των αρδευτικών έργων που άρχισαν οι Σοβιετικοί. Το νερό αποστραγγιζόταν από τους παραποτάμους της λίμνης για να στηριχτεί η ταχέως αναπτυσσόμενη βαμβακοβιομηχανία της χώρας και έτσι η ακτογραμμή άρχισε να υποχωρεί.
Το πρόβλημα για τη λίμνη άρχισε να επιδεινώνεται, εξαιτίας της υπεραλίευσης από τους κατοίκους της πόλης. Λίγο αργότερα, οι ίδιοι, άρχισαν να πεθαίνουν, σε μεγάλους αριθμούς. Οι αμμοθύελλες από την αφυδατωμένη και μολυσμένη περιοχή που ήταν κάποτε ο βυθός, δηλητηρίασε τα πνευμόνια τους. Αντιμέτωποι με την προοπτική της μη απασχόλησης οι περισσότεροι έφυγαν.
Κάποιοι όμως εξακολουθούν να είναι εκεί. Οι Karakalpak ζουν στην περιοχή για πάνω από χίλια χρόνια.
Αναδρομές: Πρώτο βήμα για ειρήνη στον κόσμο
Στις 26 Ιανουαρίου 1919 ο κύριος τίτλος στο πρωτοσέλιδο των New York Times πληροφορούσε τον αναγνώστη: «Το σχέδιο για την Κοινωνία των Εθνών υιοθετήθηκε. Η Συνδιάσκεψη της Ειρήνης ανταποκρίνεται στην έκκληση του Γουίλσον, σθεναρά στηριζόμενου από τον Λόιντ Τζορτζ». Κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, διάφορες κυβερνήσεις και ομάδες είχαν ήδη αρχίσει να αναπτύσσουν σχέδια αλλαγής του τρόπου διεξαγωγής των διεθνών σχέσεων. Ο Αμερικανός πρόεδρος Γούντροου Γουίλσον προώθησε με ενθουσιασμό την ιδέα για την Κοινωνία των Εθνών (ΚτΕ). Με τη στήριξη του Βρετανού πρωθυπουργού Ντέιβιντ Λόιντ Τζορτζ, η Συνδιάσκεψη Ειρήνης των Παρισίων δέχθηκε τις προτάσεις για τη δημιουργία της ΚτΕ. Στις 10 Ιανουαρίου 1920 ετέθη σε ισχύ η συνθήκη με την οποία η διεθνής οργάνωση, με στόχο την αποφυγή μελλοντικών πολέμων, θα γινόταν πραγματικότητα. Με έδρα τη Γενεύη, η ΚτΕ επόπτευε τη λειτουργία οργάνων, πολλά από τα οποία το 1946 συνέχισαν ως όργανα του ΟΗΕ, όπως ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας, το Διαρκές Δικαστήριο Διεθνούς Δικαίου (που έγινε Διεθνές Δικαστήριο) και ο Οργανισμός Υγείας (που αναδιαρθρώθηκε σε Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας).
Ακολουθήστε μας στην σελίδα μας στο facebook : Δείτε Τι Έγινε Σαν Σήμερα Στον Κόσμο
Σε όλους αυτούς τους τομείς σημείωσε σημαντικές επιτυχίες. Στο τέλος, όμως, η ΚτΕ δεν κατάφερε να αποτρέψει ούτε την εισβολή της Ιαπωνίας στη Μαντζουρία, αλλά ούτε και την προσάρτηση της Αιθιοπίας στην Ιταλία το 1936 και της Αυστρίας από τον Χίτλερ το 1938. Μαζί με τις ατελέσφορες προσπάθειες της Ειδικής Επιτροπής για τον Παγκόσμιο Αφοπλισμό, ο δρόμος προς τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο άνοιγε όλο και περισσότερο. Tο ξέσπασμα του πολέμου έφερε ουσιαστικά το τέλος της ΚτΕ. Παρά την τελική αποτυχία της, η ΚτΕ έθεσε τα θεμέλια για τη διεθνή συνεργασία όπως υφίσταται σήμερα. Μέχρι και η Ε. Ε. οφείλει κάτι στην ΚτΕ. Το 1929, ο εκπρόσωπος της Γαλλίας, Αριστείδης Μπριάν, έθεσε στη Συνέλευση το πρώτο πολιτικό σχέδιο για μία Ευρωπαϊκή Ομοσπονδιακή Ενωση.
Η οικουμενική οργάνωση
Κατά τα εξήντα και πλέον χρόνια λειτουργίας τους, τα Ηνωμένα Εθνη επέδειξαν ικανότητα προσαρμογής στις προκλήσεις που ταλάνισαν τη διεθνή πολιτική αρένα: Ψυχρός Πόλεμος, αποαποικιοποίηση, κατάρρευση του ανατολικού συνασπισμού. Παρά τις θεαματικές ποσοτικές και ποιοτικές μεταβολές της μεταψυχροπολεμικής εποχής, παραμένουν ένα δυναμικό πλαίσιο δράσης με παγκόσμια συμμετοχή. Η οικουμενική οργάνωση έχει αποκτήσει στέρεες βάσεις, εξακολουθεί, παρά ταύτα, να διατηρεί ορισμένα από τα αρχικά της χαρακτηριστικά. Οσοι ασκούν έντονη κριτική στην αποτελεσματικότητα των Ηνωμένων Εθνών λησμονούν ότι, όπως και η Κοινωνία των Εθνών, είναι μια ένωση κυρίαρχων κρατών, η οποία αντανακλά την πραγματικότητα των διεθνών σχέσεων (αντιπαράθεση ιδεολογιών, οικονομικών και κοινωνικών δυνάμεων, αλληλεξάρτηση κ.λπ.). Οι αποφάσεις δεν λαμβάνονται από τεχνοκράτες, αλλά από κυβερνητικούς αντιπροσώπους που ενεργούν με βασικό γνώμονα την εξυπηρέτηση εθνικών συμφερόντων.
Υπό αυτές τις συνθήκες, τα Ηνωμένα Εθνη δεν κατόρθωσαν, πράγματι, να εδραιώσουν μια παγκόσμια τάξη στον τομέα της ασφάλειας και της οικονομίας, διαδραμάτισαν ωστόσο ένα χρήσιμο ρόλο προς αυτήν την κατεύθυνση. Αδιαμφισβήτητη είναι η συνεισφορά τους στον κοινωνικό τομέα, ιδίως στο πεδίο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της προστασίας του περιβάλλοντος. Στη σημερινή εποχή, όπου η συλλογική διαχείριση των παγκοσμίων προβλημάτων είναι περισσότερο αναγκαία απ’ ό,τι στο παρελθόν, τα Ηνωμένα Εθνη, παρά τις αδυναμίες τους, εξακολουθούν να προσφέρουν το πλέον κατάλληλο πλαίσιο δράσης. Η ενδυνάμωσή τους, ιδίως μέσω της υλοποίησης ορισμένων αναγκαίων θεσμικών μεταρρυθμίσεων (αναφερόμαστε εδώ ειδικότερα στην αναγκαία μεταρρύθμιση της σύνθεσης του Συμβουλίου Ασφαλείας, που δεν απεικονίζει τη σημερινή διεθνή τάξη πραγμάτων), θα σηματοδοτούσε ένα ακόμη άλμα για το διεθνές σύστημα.
Eμπνευση και έργο
Η ιδέα για την ΚτΕ φαίνεται να ανήκει στον Βρετανό υπ. Εξωτερικών Σερ Εντουαρντ Γκρέι.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Γούντροου Γουίλσον υιοθέτησε την ιδέα.
Τα σχέδια του Γουίλσον για την ΚτΕ επηρεάστηκαν από τον πρωθυπουργό της Ν. Αφρικής Γιαν Κρίστιαν Σματς.
Ο Βρετανός πρωθυπουργός Ντέιβιντ Λόιντ Τζορτζ στήριξε την προσπάθεια του Γουίλσον.
Υπό την ηγεσία του Νορβηγού Φρίντχοφ Νάνσεν η Επιτροπή Προσφύγων της ΚτΕ έφερε εις πέρας έργο δίχως προηγούμενο, φροντίζοντας τους πρόσφυγες και επιβλέποντας τον επαναπατρισμό τους.
Εξελίξεις στον χρόνο που έκριναν την ΚτΕ
25.01.1919
H Συνδιάσκεψη Ειρήνης των Παρισίων ενέκρινε την πρόταση για τη δημιουργία της ΚτΕ και στις 10 Ιανουαρίου 1920
ετέθη σε ισχύ η σχετική συνθήκη, ενώ στις 16 Ιανουαρίου 1920 συνεκλήθη το πρώτο της Συμβούλιο στο Παρίσι και στις 15 Νοεμβρίου 1920 η πρώτη της Συνέλευση, πλέον στη Γενεύη.
1.12.1920
Tο Συμβούλιο ενέκρινε τον διορισμό της Μόνιμης Αρμοστείας Εντολών και το ίδιο έτος ο Σερ Χέρμπερτ Σάμιουελ, διοικητής της Εντολής της Παλαιστίνης, μπήκε στη Γιάφα.
12.08.1921
H ΚτΕ κλήθηκε να διευθετήσει το θέμα της Ανω Σιλεσίας, μέρος της Πρωσίας για το οποίο στο τέλος του Α΄ Π.Π. έθεσε αξίωση η Πολωνία, έπειτα από ένα επεισοδιακό δημοψήφισμα στις 20 Μαρτίου 1921, στο οποίο το 59,6% του πληθυσμού ψήφισε υπέρ της ένωσης με τη Γερμανία (η πολωνική αφίσα από το δημοψήφισμα γράφει: «Μητέρα να με θυμηθείς. Ψηφίστε για την Πολωνία»). Επιτροπή της ΚτΕ εισηγήθηκε τη διαίρεση της Ανω Σιλεσίας μεταξύ των δύο χωρών, η οποία και πραγματοποιήθηκε με συμφωνία που υπεγράφη στις 15 Μαΐου 1922.
8.09.1926
H Γερμανία εντάχθηκε στην ΚτΕ και έγινε το πέμπτο μόνιμο μέλος του Συμβουλίου (μετά τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ιαπωνία).
09.1931
Tμήμα της νότιας μαντζουριανής σιδηροδρομικής γραμμής στην Κίνα καταστράφηκε από τον ιαπωνικό στρατό. Οι Ιάπωνες κατηγόρησαν Κινέζους στρατιώτες για σαμποτάζ και σε «αντίποινα» κατέλαβαν ολόκληρη τη Μαντζουρία.
Η ΚτΕ απαίτησε την απόσυρση των ιαπωνικών στρατευμάτων από τη Μαντζουρία, αλλά αντ’ αυτού στις 27 Μαρτίου 1933 η Ιαπωνία απέσυρε τη συμμετοχή της στην ΚτΕ. Το σαμποτάζ έμεινε γνωστό ως επεισόδιο του Μούκντεν. Στις 21 Οκτωβρίου 1933, απέσυρε τη συμμετοχή της στην ΚτΕ και η Γερμανία.
10.1935
O Μπενίτο Μουσολίνι έστειλε 400.000 στρατεύματα να εισβάλουν στην Αβησσυνία (Αιθιοπία). Η ΚτΕ καταδίκασε την επίθεση και επέβαλε οικονομικές κυρώσεις τον Νοέμβριο του 1935, τις οποίες όμως
ήρε στις 4 Ιουλίου 1936. Στις 11 Δεκεμβρίου 1937 η Ιταλία απέσυρε τη συμμετοχή της στην ΚτΕ.
11-14.12.1939
Eλαβε χώρα η 20ή και τελευταία πριν από τον Β΄ Π.Π. Συνέλευση. Η 21η και τελική Συνέλευση, από 8 έως 18 Απριλίου 1946, ασχολήθηκε με την εκκαθάριση και τη διάλυση της ΚτΕ, η οποία έπαψε να υφίσταται στις 20 Απριλίου 1946.
Πηγή: pinokio.gr
Ακολουθήστε μας στην σελίδα μας στο facebook : Δείτε Τι Έγινε Σαν Σήμερα Στον Κόσμο
Σε όλους αυτούς τους τομείς σημείωσε σημαντικές επιτυχίες. Στο τέλος, όμως, η ΚτΕ δεν κατάφερε να αποτρέψει ούτε την εισβολή της Ιαπωνίας στη Μαντζουρία, αλλά ούτε και την προσάρτηση της Αιθιοπίας στην Ιταλία το 1936 και της Αυστρίας από τον Χίτλερ το 1938. Μαζί με τις ατελέσφορες προσπάθειες της Ειδικής Επιτροπής για τον Παγκόσμιο Αφοπλισμό, ο δρόμος προς τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο άνοιγε όλο και περισσότερο. Tο ξέσπασμα του πολέμου έφερε ουσιαστικά το τέλος της ΚτΕ. Παρά την τελική αποτυχία της, η ΚτΕ έθεσε τα θεμέλια για τη διεθνή συνεργασία όπως υφίσταται σήμερα. Μέχρι και η Ε. Ε. οφείλει κάτι στην ΚτΕ. Το 1929, ο εκπρόσωπος της Γαλλίας, Αριστείδης Μπριάν, έθεσε στη Συνέλευση το πρώτο πολιτικό σχέδιο για μία Ευρωπαϊκή Ομοσπονδιακή Ενωση.
Η οικουμενική οργάνωση
Κατά τα εξήντα και πλέον χρόνια λειτουργίας τους, τα Ηνωμένα Εθνη επέδειξαν ικανότητα προσαρμογής στις προκλήσεις που ταλάνισαν τη διεθνή πολιτική αρένα: Ψυχρός Πόλεμος, αποαποικιοποίηση, κατάρρευση του ανατολικού συνασπισμού. Παρά τις θεαματικές ποσοτικές και ποιοτικές μεταβολές της μεταψυχροπολεμικής εποχής, παραμένουν ένα δυναμικό πλαίσιο δράσης με παγκόσμια συμμετοχή. Η οικουμενική οργάνωση έχει αποκτήσει στέρεες βάσεις, εξακολουθεί, παρά ταύτα, να διατηρεί ορισμένα από τα αρχικά της χαρακτηριστικά. Οσοι ασκούν έντονη κριτική στην αποτελεσματικότητα των Ηνωμένων Εθνών λησμονούν ότι, όπως και η Κοινωνία των Εθνών, είναι μια ένωση κυρίαρχων κρατών, η οποία αντανακλά την πραγματικότητα των διεθνών σχέσεων (αντιπαράθεση ιδεολογιών, οικονομικών και κοινωνικών δυνάμεων, αλληλεξάρτηση κ.λπ.). Οι αποφάσεις δεν λαμβάνονται από τεχνοκράτες, αλλά από κυβερνητικούς αντιπροσώπους που ενεργούν με βασικό γνώμονα την εξυπηρέτηση εθνικών συμφερόντων.
Υπό αυτές τις συνθήκες, τα Ηνωμένα Εθνη δεν κατόρθωσαν, πράγματι, να εδραιώσουν μια παγκόσμια τάξη στον τομέα της ασφάλειας και της οικονομίας, διαδραμάτισαν ωστόσο ένα χρήσιμο ρόλο προς αυτήν την κατεύθυνση. Αδιαμφισβήτητη είναι η συνεισφορά τους στον κοινωνικό τομέα, ιδίως στο πεδίο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της προστασίας του περιβάλλοντος. Στη σημερινή εποχή, όπου η συλλογική διαχείριση των παγκοσμίων προβλημάτων είναι περισσότερο αναγκαία απ’ ό,τι στο παρελθόν, τα Ηνωμένα Εθνη, παρά τις αδυναμίες τους, εξακολουθούν να προσφέρουν το πλέον κατάλληλο πλαίσιο δράσης. Η ενδυνάμωσή τους, ιδίως μέσω της υλοποίησης ορισμένων αναγκαίων θεσμικών μεταρρυθμίσεων (αναφερόμαστε εδώ ειδικότερα στην αναγκαία μεταρρύθμιση της σύνθεσης του Συμβουλίου Ασφαλείας, που δεν απεικονίζει τη σημερινή διεθνή τάξη πραγμάτων), θα σηματοδοτούσε ένα ακόμη άλμα για το διεθνές σύστημα.
Eμπνευση και έργο
Η ιδέα για την ΚτΕ φαίνεται να ανήκει στον Βρετανό υπ. Εξωτερικών Σερ Εντουαρντ Γκρέι.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Γούντροου Γουίλσον υιοθέτησε την ιδέα.
Τα σχέδια του Γουίλσον για την ΚτΕ επηρεάστηκαν από τον πρωθυπουργό της Ν. Αφρικής Γιαν Κρίστιαν Σματς.
Ο Βρετανός πρωθυπουργός Ντέιβιντ Λόιντ Τζορτζ στήριξε την προσπάθεια του Γουίλσον.
Υπό την ηγεσία του Νορβηγού Φρίντχοφ Νάνσεν η Επιτροπή Προσφύγων της ΚτΕ έφερε εις πέρας έργο δίχως προηγούμενο, φροντίζοντας τους πρόσφυγες και επιβλέποντας τον επαναπατρισμό τους.
Εξελίξεις στον χρόνο που έκριναν την ΚτΕ
25.01.1919
H Συνδιάσκεψη Ειρήνης των Παρισίων ενέκρινε την πρόταση για τη δημιουργία της ΚτΕ και στις 10 Ιανουαρίου 1920
ετέθη σε ισχύ η σχετική συνθήκη, ενώ στις 16 Ιανουαρίου 1920 συνεκλήθη το πρώτο της Συμβούλιο στο Παρίσι και στις 15 Νοεμβρίου 1920 η πρώτη της Συνέλευση, πλέον στη Γενεύη.
1.12.1920
Tο Συμβούλιο ενέκρινε τον διορισμό της Μόνιμης Αρμοστείας Εντολών και το ίδιο έτος ο Σερ Χέρμπερτ Σάμιουελ, διοικητής της Εντολής της Παλαιστίνης, μπήκε στη Γιάφα.
12.08.1921
H ΚτΕ κλήθηκε να διευθετήσει το θέμα της Ανω Σιλεσίας, μέρος της Πρωσίας για το οποίο στο τέλος του Α΄ Π.Π. έθεσε αξίωση η Πολωνία, έπειτα από ένα επεισοδιακό δημοψήφισμα στις 20 Μαρτίου 1921, στο οποίο το 59,6% του πληθυσμού ψήφισε υπέρ της ένωσης με τη Γερμανία (η πολωνική αφίσα από το δημοψήφισμα γράφει: «Μητέρα να με θυμηθείς. Ψηφίστε για την Πολωνία»). Επιτροπή της ΚτΕ εισηγήθηκε τη διαίρεση της Ανω Σιλεσίας μεταξύ των δύο χωρών, η οποία και πραγματοποιήθηκε με συμφωνία που υπεγράφη στις 15 Μαΐου 1922.
8.09.1926
H Γερμανία εντάχθηκε στην ΚτΕ και έγινε το πέμπτο μόνιμο μέλος του Συμβουλίου (μετά τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ιαπωνία).
09.1931
Tμήμα της νότιας μαντζουριανής σιδηροδρομικής γραμμής στην Κίνα καταστράφηκε από τον ιαπωνικό στρατό. Οι Ιάπωνες κατηγόρησαν Κινέζους στρατιώτες για σαμποτάζ και σε «αντίποινα» κατέλαβαν ολόκληρη τη Μαντζουρία.
Η ΚτΕ απαίτησε την απόσυρση των ιαπωνικών στρατευμάτων από τη Μαντζουρία, αλλά αντ’ αυτού στις 27 Μαρτίου 1933 η Ιαπωνία απέσυρε τη συμμετοχή της στην ΚτΕ. Το σαμποτάζ έμεινε γνωστό ως επεισόδιο του Μούκντεν. Στις 21 Οκτωβρίου 1933, απέσυρε τη συμμετοχή της στην ΚτΕ και η Γερμανία.
10.1935
O Μπενίτο Μουσολίνι έστειλε 400.000 στρατεύματα να εισβάλουν στην Αβησσυνία (Αιθιοπία). Η ΚτΕ καταδίκασε την επίθεση και επέβαλε οικονομικές κυρώσεις τον Νοέμβριο του 1935, τις οποίες όμως
ήρε στις 4 Ιουλίου 1936. Στις 11 Δεκεμβρίου 1937 η Ιταλία απέσυρε τη συμμετοχή της στην ΚτΕ.
11-14.12.1939
Eλαβε χώρα η 20ή και τελευταία πριν από τον Β΄ Π.Π. Συνέλευση. Η 21η και τελική Συνέλευση, από 8 έως 18 Απριλίου 1946, ασχολήθηκε με την εκκαθάριση και τη διάλυση της ΚτΕ, η οποία έπαψε να υφίσταται στις 20 Απριλίου 1946.
Πηγή: pinokio.gr
Τα ομορφότερα γκράφιτι της Αθήνας! (pics)
Sonke
Έργα στους δρόμους της πόλης από καλλιτέχνες που δεν εγκλωβίζονται σε μια gallery.
Tα παραμυθένια πλάσματα του κατά κόσμον Αλέκου Σκουταριώτη, βρίσκονται σε πάρα πολλά σημεία του κέντρου και η ασπρόμαυρη τεχνική του σε συνδυασμό με τις κόκκινες λεπτομέρειες που συχνά χρησιμοποιεί, δημιουργούν ένα πολύ ιδιαίτερο εφέ. Ρομαντικά σχέδια από τον άνθρωπο που ξεκίνησε να ομορφαίνει το άστυ εξαιτίας μιας ερωτικής απογοήτευσης. Αυτό το θλιμμένο δίχρωμο κορίτσι του με τα πλούσια καμπυλωτά μαλλιά βρίσκεται στο μικρό πάρκινγκ απέναντι από την είσοδο του Λαίς.
Woozy
To ” Colorful tsounami” επιβεβαιώνει το όνομα του με τα άπειρα χρώματα που έχει χρησιμοποιήσει ο Βαγγέλης Χούρσογλου σε αυτή την τοιχογραφία διαστάσεων 20 x 12m. Παρότι το συγκεκριμένο του έργο μπορεί να μην ξεπερνάει σε φήμη το επίσης δικό του ”Colorful warrior”, που βρίσκεται στο σταθμό μοναστηράκι, έχει ως ατού το ότι βρίσκεται στον τοίχο μιας πολυκατοικίας τον οποίο μπορούν να χαζέψουν οι λιλιπούτειοι μαθητές του 64ο δημοτικού σχολείου Αθηνών από το προαύλιο τους.
ΑΣΚΤ
Εμπνευσμένο από το έργο του Albrecht Dürer αποτελείται από τα επιβλητικά ενωμένα χέρια που προσεύχονται πάνω από τα σταθμευμένα αμάξια στην οδό Πειραιώς 20, δίπλα από το ξενοδοχείο Vienna. Φιλοτεχνήθηκε από τον Παύλο Τσάκωνα στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΥΠΕΚΑ και της ΑΣΚΤ για το πρόγραμμα «Τέχνη και Δημόσιος χώρος, Ζωγραφική επί τυφλών όψεων κτιρίων της Αθήνας», χρειάστηκε 25 μέρες για να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2011 και από τότε καθηλώνει όσους υψώνουν το βλέμμα ανεβαίνοντας προς την πλατεία Ομονοίας.
WD
To ψευδώνυμο του, καταγόμενου από το εξωτικό Μπαλί, street artιist επιβεβαιώνεται σε αυτό το installation ιδανικά τοποθετημένο στην οδό Τζαβέλλα. O Wild Drawing μας παρουσιάζει τον παραπάνω ιδιόμορφο κουκουλοφόρο με μια μολότοφ ανά χείρας να μας καλωσορίζει στην πόλη όπου η μάχη αστυνομίας και διαδηλωτών έχει γράψει τη δική της ιστορία στους δρόμους του κέντρου, πόσο μάλλον στον συγκεκριμένο που διασταυρώνεται με την Θεμιστοκλέους και την Μεσολογγίου.
Vasmou
Στον ίδιο τοίχο, συντροφιά στον κουκουλοφόρο κάνει μια ανάλαφρη φιγούρα του Αλέξανδρου Βασμουλάκη, η οποία με την πάροδο των χρόνων έχει δεχτεί αρκετούς βανδαλισμούς, αφού δεν έχει γλιτώσει από spray που έφθειραν διάφορα σημεία της. Ωστόσο δύσκολα μπορεί να αφαιρέσει κανείς την ονειροπόλα διάθεση από αυτό το σχετικά μικρό έργο για τα δεδομένα του περί ου ο λόγος καλλιτέχνη, που μας έχει συνηθίσει στο να σχεδιάζει τεράστιες επιφάνειες των τοίχων της Αθήνας.
Ino
Ακόμη ένα mural στην οδό Πειραιώς η οποία έχει να δείξει πολλά όσον αφορά το street art της πόλης, ιδίως από το Τεχνόπολις και κάτω. Ένας ακόμη απόφοιτος της σχολής καλών τεχνών είναι αυτός που σχεδίασε το ”Access control”, με μια sci fi αισθητική που τραβά την προσοχή όσων κοντοστέκονται ή όσων περιμένουν λεωφορείο στην ακριβώς απέναντι στάση κάτω από το φωταέριο και χαζεύουν το ζωγραφισμένο μάτι που απειλείται – μάλλον – από το απροσδιόριστο μηχάνημα που το πλησιάζει.
SΤMTS
To hipster μωρό που μας βγάζει τη γλώσσα, έχει ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα έχοντας βρεθεί στις σελίδες της Guardian και των Νew Υοrk Times. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του Stamatis που αγαπά να γεμίζει την πόλη με παιδικές φάτσες γιατί, όπως λέει, αποπνέουν κάτι αθώο, ανέμελο και μαγικό. Αν και το πολιτικό σύνθημα που έχει προστεθεί από πάνω του ίσως και να απορροφά κάτι από αυτή την ανεμελιά, ωστόσο αποδίδει στο σύνολο ένα ρεαλιστικό urban στοιχείο.
ΜΒ
Το εντυπωσιακό έργο του Βασίλη Μαργκοσιάν με τίτλο ”Δεν λέω, καλά περνάω”, βρίσκεται επί της Μ. Αλεξάνδρου και Μυκηνών γωνία. Ολοκληρώθηκε λίγο πριν φύγει το 2013 και προφανώς ο τίτλος εμπεριέχει μια δόση ειρωνείας που μπορεί κανείς να την διακρίνει ακόμη και με μια γρήγορη ματιά, εστιάζοντας απλά στον εγκλωβισμένο άνθρωπο, του οποίου εξέχει μόνο το κεφάλι μέσα από το κλουβί στο οποίο είναι κλεισμένος.
HOPE
O γνωστός εικαστικός και performer τοποθέτησε το συγκεκριμένο του έργο στην οδό του αγοραίου έρωτα, στην Ιάσωνος του Μεταξουργείου. Με μότο του το ”κατέστρεψε τα πάντα, για να δημιουργήσεις κάτι καινούργιο”, ο δικηγόρος που έκανε στροφή στην τέχνη, χρησιμοποιεί για άλλη μια φορά αλλοιωμένες φιγούρες της αρχαιότητας, ενώ το graffiti ακριβώς από κάτω, γραμμένο προφανώς από κάποιον φίλαθλο του Ηρακλείου, επιβεβαιώνει την άποψή του πως η streetart είναι τόσο δημόσια όσο και διαδραστική.
MORA
Ψηλά στα Εξάρχεια, στον πεζόδρομου της οδού Μεθώνης συναντάς αυτό την ασπρόμαυρη γυναικεία φιγούρα που μοιάζει σαν βγαλμένη από κάποιο ιαπωνικό manga. Αυτή η πρώτη εντύπωση όμως θα αλλάξει αν την τραβήξεις φωτογραφία και την επεξεργαστείς στο Photoshop ως negative, αφού θα πάρει τα χρώματα που κανονικά θα είχε. Η δημιουργός με αυτή την τεχνική καταφέρνει να μην μας δώσει το έκθεμα της στο πιάτο και μας κάνει να θαυμάσουμε το πόσο catchy ήταν η ιδέα της, που αν και έχει εμφανιστεί σε πόλεις του εξωτερικού, στην Ελλάδα δεν έχει διαδοθεί ακόμα. Η ΜORA λοιπόν, μας έπιασε στον ύπνο.
Έργα στους δρόμους της πόλης από καλλιτέχνες που δεν εγκλωβίζονται σε μια gallery.
Tα παραμυθένια πλάσματα του κατά κόσμον Αλέκου Σκουταριώτη, βρίσκονται σε πάρα πολλά σημεία του κέντρου και η ασπρόμαυρη τεχνική του σε συνδυασμό με τις κόκκινες λεπτομέρειες που συχνά χρησιμοποιεί, δημιουργούν ένα πολύ ιδιαίτερο εφέ. Ρομαντικά σχέδια από τον άνθρωπο που ξεκίνησε να ομορφαίνει το άστυ εξαιτίας μιας ερωτικής απογοήτευσης. Αυτό το θλιμμένο δίχρωμο κορίτσι του με τα πλούσια καμπυλωτά μαλλιά βρίσκεται στο μικρό πάρκινγκ απέναντι από την είσοδο του Λαίς.
Woozy
To ” Colorful tsounami” επιβεβαιώνει το όνομα του με τα άπειρα χρώματα που έχει χρησιμοποιήσει ο Βαγγέλης Χούρσογλου σε αυτή την τοιχογραφία διαστάσεων 20 x 12m. Παρότι το συγκεκριμένο του έργο μπορεί να μην ξεπερνάει σε φήμη το επίσης δικό του ”Colorful warrior”, που βρίσκεται στο σταθμό μοναστηράκι, έχει ως ατού το ότι βρίσκεται στον τοίχο μιας πολυκατοικίας τον οποίο μπορούν να χαζέψουν οι λιλιπούτειοι μαθητές του 64ο δημοτικού σχολείου Αθηνών από το προαύλιο τους.
ΑΣΚΤ
Εμπνευσμένο από το έργο του Albrecht Dürer αποτελείται από τα επιβλητικά ενωμένα χέρια που προσεύχονται πάνω από τα σταθμευμένα αμάξια στην οδό Πειραιώς 20, δίπλα από το ξενοδοχείο Vienna. Φιλοτεχνήθηκε από τον Παύλο Τσάκωνα στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΥΠΕΚΑ και της ΑΣΚΤ για το πρόγραμμα «Τέχνη και Δημόσιος χώρος, Ζωγραφική επί τυφλών όψεων κτιρίων της Αθήνας», χρειάστηκε 25 μέρες για να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2011 και από τότε καθηλώνει όσους υψώνουν το βλέμμα ανεβαίνοντας προς την πλατεία Ομονοίας.
WD
To ψευδώνυμο του, καταγόμενου από το εξωτικό Μπαλί, street artιist επιβεβαιώνεται σε αυτό το installation ιδανικά τοποθετημένο στην οδό Τζαβέλλα. O Wild Drawing μας παρουσιάζει τον παραπάνω ιδιόμορφο κουκουλοφόρο με μια μολότοφ ανά χείρας να μας καλωσορίζει στην πόλη όπου η μάχη αστυνομίας και διαδηλωτών έχει γράψει τη δική της ιστορία στους δρόμους του κέντρου, πόσο μάλλον στον συγκεκριμένο που διασταυρώνεται με την Θεμιστοκλέους και την Μεσολογγίου.
Vasmou
Στον ίδιο τοίχο, συντροφιά στον κουκουλοφόρο κάνει μια ανάλαφρη φιγούρα του Αλέξανδρου Βασμουλάκη, η οποία με την πάροδο των χρόνων έχει δεχτεί αρκετούς βανδαλισμούς, αφού δεν έχει γλιτώσει από spray που έφθειραν διάφορα σημεία της. Ωστόσο δύσκολα μπορεί να αφαιρέσει κανείς την ονειροπόλα διάθεση από αυτό το σχετικά μικρό έργο για τα δεδομένα του περί ου ο λόγος καλλιτέχνη, που μας έχει συνηθίσει στο να σχεδιάζει τεράστιες επιφάνειες των τοίχων της Αθήνας.
Ino
Ακόμη ένα mural στην οδό Πειραιώς η οποία έχει να δείξει πολλά όσον αφορά το street art της πόλης, ιδίως από το Τεχνόπολις και κάτω. Ένας ακόμη απόφοιτος της σχολής καλών τεχνών είναι αυτός που σχεδίασε το ”Access control”, με μια sci fi αισθητική που τραβά την προσοχή όσων κοντοστέκονται ή όσων περιμένουν λεωφορείο στην ακριβώς απέναντι στάση κάτω από το φωταέριο και χαζεύουν το ζωγραφισμένο μάτι που απειλείται – μάλλον – από το απροσδιόριστο μηχάνημα που το πλησιάζει.
SΤMTS
To hipster μωρό που μας βγάζει τη γλώσσα, έχει ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα έχοντας βρεθεί στις σελίδες της Guardian και των Νew Υοrk Times. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του Stamatis που αγαπά να γεμίζει την πόλη με παιδικές φάτσες γιατί, όπως λέει, αποπνέουν κάτι αθώο, ανέμελο και μαγικό. Αν και το πολιτικό σύνθημα που έχει προστεθεί από πάνω του ίσως και να απορροφά κάτι από αυτή την ανεμελιά, ωστόσο αποδίδει στο σύνολο ένα ρεαλιστικό urban στοιχείο.
ΜΒ
Το εντυπωσιακό έργο του Βασίλη Μαργκοσιάν με τίτλο ”Δεν λέω, καλά περνάω”, βρίσκεται επί της Μ. Αλεξάνδρου και Μυκηνών γωνία. Ολοκληρώθηκε λίγο πριν φύγει το 2013 και προφανώς ο τίτλος εμπεριέχει μια δόση ειρωνείας που μπορεί κανείς να την διακρίνει ακόμη και με μια γρήγορη ματιά, εστιάζοντας απλά στον εγκλωβισμένο άνθρωπο, του οποίου εξέχει μόνο το κεφάλι μέσα από το κλουβί στο οποίο είναι κλεισμένος.
HOPE
O γνωστός εικαστικός και performer τοποθέτησε το συγκεκριμένο του έργο στην οδό του αγοραίου έρωτα, στην Ιάσωνος του Μεταξουργείου. Με μότο του το ”κατέστρεψε τα πάντα, για να δημιουργήσεις κάτι καινούργιο”, ο δικηγόρος που έκανε στροφή στην τέχνη, χρησιμοποιεί για άλλη μια φορά αλλοιωμένες φιγούρες της αρχαιότητας, ενώ το graffiti ακριβώς από κάτω, γραμμένο προφανώς από κάποιον φίλαθλο του Ηρακλείου, επιβεβαιώνει την άποψή του πως η streetart είναι τόσο δημόσια όσο και διαδραστική.
MORA
Ψηλά στα Εξάρχεια, στον πεζόδρομου της οδού Μεθώνης συναντάς αυτό την ασπρόμαυρη γυναικεία φιγούρα που μοιάζει σαν βγαλμένη από κάποιο ιαπωνικό manga. Αυτή η πρώτη εντύπωση όμως θα αλλάξει αν την τραβήξεις φωτογραφία και την επεξεργαστείς στο Photoshop ως negative, αφού θα πάρει τα χρώματα που κανονικά θα είχε. Η δημιουργός με αυτή την τεχνική καταφέρνει να μην μας δώσει το έκθεμα της στο πιάτο και μας κάνει να θαυμάσουμε το πόσο catchy ήταν η ιδέα της, που αν και έχει εμφανιστεί σε πόλεις του εξωτερικού, στην Ελλάδα δεν έχει διαδοθεί ακόμα. Η ΜORA λοιπόν, μας έπιασε στον ύπνο.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)