Το ποδόσφαιρο, η "εκδίκηση της κωμωδίας" και άλλα προβλέψιμα και μη γεγονότα που σημάδεψαν την ελληνική τηλεόραση το 2014
Μπορεί το διαδίκτυο να είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, όμως όπως και να έχει, η δύναμη του τηλεκοντρόλ παραμένει ακόμη ο βασικός κυρίαρχος αυτού που ονομάζουμε Μαζικό Μέσο Ενημέρωσης. Αποτελεί τον πιο εύκολο τρόπο πρόσβασης στην ενημέρωση και την ψυχαγωγία ενώ φυσικά είναι η συσκευή που μπορεί να χειριστεί με ευκολία ένας άνθρωπος από τεσσάρων έως 104 ετών.
Τηλεόραση λοιπόν... μπορεί η οικονομική κρίση να χτύπησε για τα καλά και τα τηλεοπτικά πλατό, όμως το 2014 αποτέλεσε μια χρονιά που σαφώς μπορεί να χαρακτηριστεί ως μικρή ανάσα για την ελληνική τηλεόραση, αφού από τα πέτρινα χρόνια της μιας έως καμίας τηλεοπτικής σειράς, οι τηλεοπτικοί σταθμοί έφεραν μια κάποια ανανέωση στα προγράμματά τους.
Τι θα ξεχωρίζαμε όμως από τα όσα είδαμε στους τηλεοπτικούς δέκτες μας μέσα στο 2014; 1. Κάτω Παρτάλι ή αλλιώς η εκδίκηση της ελληνικής κωμικής σειράς
Μετά από μια περίοδο “ξηρασίας” στην ελληνική τηλεόραση, έπειτα από την επέλαση των τούρκικων σήριαλ για τα οποία χύθηκε πολύ μελάνι (και σάλιο), το MEGA έκανε την κίνηση ΜΑΤ και επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά πως το ελληνικό κοινό διψά για καλή, ελληνική κωμωδία και φυσικά πως καμιά παραγωγή που είναι προσεγμένη και φροντισμένη δεν μπορεί να “απογοητεύσει” τους ιθύνοντες οποιουδήποτε τηλεοπτικού σταθμού.
Το Κάτω Παρτάλι προκάλεσε "σεισμό" από την πρώτη κιόλας προβολή του, σημειώνοντας τηλεθεάσεις που το κανάλι της Μεσογείων είχε να δει χρόνια στην prime time ζώνη.
Και τα 15 επεισόδια που προβλήθηκαν κατέλαβαν την πρώτη θέση της τηλεθέασης, με τα ποσοστά να φτάνουν το 53,5%. Ενδεικτικό είναι πως 1 στους 4 Έλληνες συγκεντρώνονταν μπροστά στους τηλεοπτικούς δέκτες τους (2.643 εκατομμύρια τηλεθεατές) για να παρακολουθήσουν την κωμική σειρά. Σε όλο το διάστημα της σεζόν από τον Ιανουάριο μέχρι και σήμερα, το μόνο πρόγραμμα, από όλους τους ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, που κατάφερε να βρεθεί πιο ψηλά σε τηλεθέαση από τη σειρά του μεγάλου καναλιού ήταν το ποδόσφαιρο – ένεκα παγκοσμίου κυπέλλου.
Άλλωστε το έδαφος για την επιστροφή της κωμωδίας στο θρόνο της τηλεόρασης είχε στρώσει η σειρά “Μην Αρχίζεις τη Μουρμούρα” με εντυπωσιακές επιδόσεις που χάρισαν πρωτιές στη ζώνη 21.00 με 22.00 στο Alpha για πρώτη φορά ίσως – με εξαίρεση το Τσαντίρι του Λάκη Λαζόπουλου – απέναντι στους συνηθισμένους στην κορυφή MEGA και ΑΝΤ1. 2. Η στρογγυλή θεά που όλους μας ενώνει
Είναι γνωστό πως η μπάλα κάνει τηλεθέαση. Αν τώρα συνυπολογίσει κανείς πως το '14 ήταν χρονιά Μουντιάλ, εύκολα καταλαβαίνει πώς 10 από τα 20 προγράμματα με την υψηλότερη τηλεθέαση όλης της χρονιάς έχουν σχέση με το ποδόσφαιρο. Σύμφωνα με τη nielsen, τα δύο προγράμματα που κατάφεραν να συγκεντρώσουν το μεγαλύτερο αριθμό τηλεθεατών το 2014 ήταν ισάριθμοι αγώνες της Εθνικής Ελλάδος. Ειδικά ο αγώνας Κόστα Ρίκα – Ελλάδα για το παγκόσμιο κύπελλο συγκέντρωσε 74,8% συντρίβοντας κάθε ανταγωνισμό.
Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε πως η εντυπωσιακή ανταπόκριση του κοινού είναι για την Εθνική ομάδα ποδοσφαίρου κι όχι για τους ελληνικούς συλλόγους. Είναι ενδεικτικό πως οι τηλεθεάσεις των ελληνικών ομάδων σε champions league και Europa Leage, υπολείπονται κατά πολύ των επιδόσεων αντίστοιχων αγώνων ποδοσφαίρου σε άλλες εποχές. 3. Το τέλος του μεσημεριανού
Το τέλος του 2014 βρίσκει την ελληνική τηλεόραση με μια εντυπωσιακή αλλαγή. Τα προγράμματα των τηλεοπτικών σταθμών εξαφανίζουν τη μεσημεριανή ζώνη, τουλάχιστον με τη γνωστή θεματολογία του κατά το κοινώς λεγόμενου “μεσημεριανάδικου”. Εν μέσω κρίσης και με το STAR να αποτελεί το τελευταίο προπύργιο αυτού του είδους εκπομπής, φαίνεται πως η μεσημεριανή συνήθεια με τους πανελίστες και το ανάλαφρο κουτσομπολιό αποτελεί παρελθόν.
Έτσι στο ξεκίνημα της νέας σεζόν, η ματαίωση της “Μεσημεριανής Μελέτης” με παρουσιάστρια την Ελεονώρα Μελέτη, αφήνει τα τηλεοπτικά μεσημέρια χωρίς αυτού του είδους τις εκπομπές. Εδώ, να τονίσουμε πως η μόνη εκπομπή σε αυτό το στιλ που εξακολουθεί, αλλά προβάλλεται Σαββατοκύριακο, είναι η εκπομπή “Αποκαλυπτικά” από τη συχνότητα του νεόκοπου “Ε”. 4. Θεατρική πρεμιέρα για χειροκρότημα στην πρωινή ζώνη
Αν και η πρωινή ζώνη 10.00 με 13.00 συγκεντρώνει ιδιαίτερα χαμηλούς αριθμούς σε επίπεδο πλήθους τηλεθεατών (για να καταλάβετε δείτε το γράφημα της Nielsen που δείχνει τη διαθεσιμότητα του κοινού, ως ποσοστό του πληθυσμού κατά τη διάρκεια της ημέρας), η συζήτηση στα τηλεοπτικά δρώμενα γύρω από τις πρωινές ψυχαγωγικές εκπομπές καταλαμβάνει πάντα τη μερίδα του λέοντος. Με τη μετακίνηση από την περασμένη σεζόν του διδύμου Λιάγκα-Σκορδά στον ΑΝΤ1, το κανάλι της Μεσογείων έπρεπε να βρει μια ιδιαίτερα δελεαστική πρόταση για να επαναφέρει το πρωινό του σε υψηλότερα νούμερα τηλεθέασης. Και κάπως έτσι προέκυψε το όνομα Μάρκος Σεφερλής.
Ο πίνακας δείχνει το μερίδιο τηλεθέασης του συνόλου των τηλεοπτικών καναλιών και πώς κατανέμεται ανά ώρα, μέσα στην ημέρα
Ο ηθοποιός έστησε μια εκπομπή κυριολεκτικά στα μέτρα του, στην περσόνα της επιθεώρησης δηλαδή που έχει λατρέψει το κοινό όλα αυτά τα χρόνια και το αποτέλεσμα έφερε μια πρεμιέρα που θα περάσει στα τηλεοπτικά χρονικά ως η πιο επιτυχημένη όλων των εποχών. Το φρέσκο "MEGA με μία" έφερε 1 στους 2 τηλεθεατές στο MEGA, με τηλεθέαση 53,6% σε άτομα 15-44 ετών. Η φρενίτιδα Μάρκος Σεφερλής βέβαια δεν κράτησε πολύ και πλέον τα δύο αντίπαλα τηλεοπτικά προϊόντα των ΑΝΤ1 και MEGA κονταροχτυπιούνται στους πίνακες της τηλεθέασης. 5. Τα “Γεγονότα” έφεραν εκτός MEGA Τρέμη και Παναγιωτόπουλο
Αδύνατο να κάνεις τηλεοπτική ανασκόπηση της χρονιάς που φεύγει και να μην αναφερθείς στις σαρωτικές ανακατατάξεις στο ενημερωτικό δελτίο του MEGA. Η Όλγα Τρέμη που βρέθηκε στο τιμόνι του κεντρικού δελτίου από το 2005, υπέβαλε το περασμένο καλοκαίρι την παραίτησή της. Λίγο πριν την έναρξη της νέας σεζόν, παρελθόν για τις ειδήσεις του μεγάλου καναλιού αποτελούσε και ο διευθυντής ειδήσεων, Χρήστος Παναγιωτόπουλος. Αιτία; Τι άλλο, από την πτώση στα νούμερα τηλεθέασης και την απώλεια της πρώτης θέσης από το δελτίο του ΑΝΤ1. Το γεγονός αυτό της απώλειας της κορυφής άλλωστε επικαλέστηκε και η ίδια η δημοσιογράφος, ως κύρια αιτία παραίτησης.
Η νέα σεζόν βρίσκει το MEGA πληγωμένο στο επίπεδο της ενημέρωσης, με προσωρινό διευθυντή ειδήσεων τον Νίκο Στραβελάκη και παρουσιάστρια του κεντρικού δελτίου ειδήσεων τη Μαρία Σαράφογλου. 6. Μια Γιουροβίζιον δεν φέρνει την άνοιξη
Αν και δεν αποτελεί πρωτοτυπία του 2014, αφού η Γιουροβίζιον είναι "γκανιάν" της τηλεθέασης την τελευταία δεκαετία, είναι ενδιαφέρον το γεγονός πως η φετινή ευρωπαϊκή μουσική διοργάνωση μεταδόθηκε από την ΝΕΡΙΤ. Φαίνεται πως όσο και αν το συγκεκριμένο προϊόν αποτελεί αναμφισβήτητα “μούσι” και ιδιαίτερα ανάλαφρο, η ελληνική παράδοση το έχει εντάξει για τα καλά στα πιο αγαπημένα προγράμματα της τηλεόρασης. Με ποσοστό 55.7% και 2.127 εκατομμύρια τηλεθεατές, οι υπεύθυνοι της νέας δημόσιας τηλεόρασης είχαν κάθε λόγο να χαμογελούν με το ραβασάκι της AGB τον περασμένο Μάιο.
Βεβαίως, πρέπει εδώ να σημειώσουμε πως στα 10 δημοφιλέστερα προγράμματα της δημόσιας τηλεόρασης για το 2014, μπορεί κανείς να βρει εκπομπές που συνοδεύονται μόνο με πίτσα και σουβλάκι. Με απλά λόγια, ο μόνος λόγος να πατήσει ο τηλεθεατής το κουμπί της ΝΕΡΙΤ, τουλάχιστον προς το παρόν, ήταν η Γιουροβίζιον και οι αγώνες ποδοσφαίρου.
Το μαγικό κουτί που λατρεύουμε να μισούμε
Πόσες φορές δεν έχουμε πει το κλασικό “Κι αυτή η τηλεόραση, δεν έχει τίποτα!”. Και καταριόμαστε την κατρακύλα των τηλεοπτικών σταθμών που δεν προσφέρουν κανένα αξιόλογο πρόγραμμα της προκοπής. Αν αναλογιστεί κανείς πως κανένα από τα ιδιωτικά κανάλια δεν αφιέρωσε τη χρονιά που μας πέρασε (πηγή nielsen) περισσότερο από 0,7% τηλεοπτικού χρόνου σε εκπομπές για την τέχνη και τον πολιτισμό, αυτή η αγανάκτηση του τηλεοπτικού κοινού μοιάζει δικαιολογημένη.
Στον πίνακα αναγράφεται ο μέσος χρόνος που παρακολουθούν οι Έλληνες τηλεόραση ανά μήνα
Από την άλλη, αυτό το θλιβερό ποσοστό έρχεται σε αντίθεση με το γεγονός πως οι Έλληνες ξοδεύουμε καθημερινά περισσότερες από τέσσερις ώρες παρακολουθώντας τηλεόραση, με το χρόνο αυτό να φτάνει έως και τις 6 ώρες στις μεγαλύτερες ηλικίες (άνω των 65). Την επόμενη φορά λοιπόν που θα παραπονεθούμε για τηλεοπτικά προϊόντα χαμηλής ποιότητας, καλό θα είναι να κλείσουμε και την τηλεόραση. Ποιος ξέρει; Ίσως με αυτό τον τρόπο να αναγκάσουμε τους υπεύθυνους των τηλεοπτικών προγραμμάτων να αλλάξουν προς το καλύτερο το περιεχόμενο της τηλεόρασης.
Μπορεί το διαδίκτυο να είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, όμως όπως και να έχει, η δύναμη του τηλεκοντρόλ παραμένει ακόμη ο βασικός κυρίαρχος αυτού που ονομάζουμε Μαζικό Μέσο Ενημέρωσης. Αποτελεί τον πιο εύκολο τρόπο πρόσβασης στην ενημέρωση και την ψυχαγωγία ενώ φυσικά είναι η συσκευή που μπορεί να χειριστεί με ευκολία ένας άνθρωπος από τεσσάρων έως 104 ετών.
Τηλεόραση λοιπόν... μπορεί η οικονομική κρίση να χτύπησε για τα καλά και τα τηλεοπτικά πλατό, όμως το 2014 αποτέλεσε μια χρονιά που σαφώς μπορεί να χαρακτηριστεί ως μικρή ανάσα για την ελληνική τηλεόραση, αφού από τα πέτρινα χρόνια της μιας έως καμίας τηλεοπτικής σειράς, οι τηλεοπτικοί σταθμοί έφεραν μια κάποια ανανέωση στα προγράμματά τους.
Τι θα ξεχωρίζαμε όμως από τα όσα είδαμε στους τηλεοπτικούς δέκτες μας μέσα στο 2014; 1. Κάτω Παρτάλι ή αλλιώς η εκδίκηση της ελληνικής κωμικής σειράς
Μετά από μια περίοδο “ξηρασίας” στην ελληνική τηλεόραση, έπειτα από την επέλαση των τούρκικων σήριαλ για τα οποία χύθηκε πολύ μελάνι (και σάλιο), το MEGA έκανε την κίνηση ΜΑΤ και επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά πως το ελληνικό κοινό διψά για καλή, ελληνική κωμωδία και φυσικά πως καμιά παραγωγή που είναι προσεγμένη και φροντισμένη δεν μπορεί να “απογοητεύσει” τους ιθύνοντες οποιουδήποτε τηλεοπτικού σταθμού.
Το Κάτω Παρτάλι προκάλεσε "σεισμό" από την πρώτη κιόλας προβολή του, σημειώνοντας τηλεθεάσεις που το κανάλι της Μεσογείων είχε να δει χρόνια στην prime time ζώνη.
Και τα 15 επεισόδια που προβλήθηκαν κατέλαβαν την πρώτη θέση της τηλεθέασης, με τα ποσοστά να φτάνουν το 53,5%. Ενδεικτικό είναι πως 1 στους 4 Έλληνες συγκεντρώνονταν μπροστά στους τηλεοπτικούς δέκτες τους (2.643 εκατομμύρια τηλεθεατές) για να παρακολουθήσουν την κωμική σειρά. Σε όλο το διάστημα της σεζόν από τον Ιανουάριο μέχρι και σήμερα, το μόνο πρόγραμμα, από όλους τους ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, που κατάφερε να βρεθεί πιο ψηλά σε τηλεθέαση από τη σειρά του μεγάλου καναλιού ήταν το ποδόσφαιρο – ένεκα παγκοσμίου κυπέλλου.
Άλλωστε το έδαφος για την επιστροφή της κωμωδίας στο θρόνο της τηλεόρασης είχε στρώσει η σειρά “Μην Αρχίζεις τη Μουρμούρα” με εντυπωσιακές επιδόσεις που χάρισαν πρωτιές στη ζώνη 21.00 με 22.00 στο Alpha για πρώτη φορά ίσως – με εξαίρεση το Τσαντίρι του Λάκη Λαζόπουλου – απέναντι στους συνηθισμένους στην κορυφή MEGA και ΑΝΤ1. 2. Η στρογγυλή θεά που όλους μας ενώνει
Είναι γνωστό πως η μπάλα κάνει τηλεθέαση. Αν τώρα συνυπολογίσει κανείς πως το '14 ήταν χρονιά Μουντιάλ, εύκολα καταλαβαίνει πώς 10 από τα 20 προγράμματα με την υψηλότερη τηλεθέαση όλης της χρονιάς έχουν σχέση με το ποδόσφαιρο. Σύμφωνα με τη nielsen, τα δύο προγράμματα που κατάφεραν να συγκεντρώσουν το μεγαλύτερο αριθμό τηλεθεατών το 2014 ήταν ισάριθμοι αγώνες της Εθνικής Ελλάδος. Ειδικά ο αγώνας Κόστα Ρίκα – Ελλάδα για το παγκόσμιο κύπελλο συγκέντρωσε 74,8% συντρίβοντας κάθε ανταγωνισμό.
Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε πως η εντυπωσιακή ανταπόκριση του κοινού είναι για την Εθνική ομάδα ποδοσφαίρου κι όχι για τους ελληνικούς συλλόγους. Είναι ενδεικτικό πως οι τηλεθεάσεις των ελληνικών ομάδων σε champions league και Europa Leage, υπολείπονται κατά πολύ των επιδόσεων αντίστοιχων αγώνων ποδοσφαίρου σε άλλες εποχές. 3. Το τέλος του μεσημεριανού
Το τέλος του 2014 βρίσκει την ελληνική τηλεόραση με μια εντυπωσιακή αλλαγή. Τα προγράμματα των τηλεοπτικών σταθμών εξαφανίζουν τη μεσημεριανή ζώνη, τουλάχιστον με τη γνωστή θεματολογία του κατά το κοινώς λεγόμενου “μεσημεριανάδικου”. Εν μέσω κρίσης και με το STAR να αποτελεί το τελευταίο προπύργιο αυτού του είδους εκπομπής, φαίνεται πως η μεσημεριανή συνήθεια με τους πανελίστες και το ανάλαφρο κουτσομπολιό αποτελεί παρελθόν.
Έτσι στο ξεκίνημα της νέας σεζόν, η ματαίωση της “Μεσημεριανής Μελέτης” με παρουσιάστρια την Ελεονώρα Μελέτη, αφήνει τα τηλεοπτικά μεσημέρια χωρίς αυτού του είδους τις εκπομπές. Εδώ, να τονίσουμε πως η μόνη εκπομπή σε αυτό το στιλ που εξακολουθεί, αλλά προβάλλεται Σαββατοκύριακο, είναι η εκπομπή “Αποκαλυπτικά” από τη συχνότητα του νεόκοπου “Ε”. 4. Θεατρική πρεμιέρα για χειροκρότημα στην πρωινή ζώνη
Αν και η πρωινή ζώνη 10.00 με 13.00 συγκεντρώνει ιδιαίτερα χαμηλούς αριθμούς σε επίπεδο πλήθους τηλεθεατών (για να καταλάβετε δείτε το γράφημα της Nielsen που δείχνει τη διαθεσιμότητα του κοινού, ως ποσοστό του πληθυσμού κατά τη διάρκεια της ημέρας), η συζήτηση στα τηλεοπτικά δρώμενα γύρω από τις πρωινές ψυχαγωγικές εκπομπές καταλαμβάνει πάντα τη μερίδα του λέοντος. Με τη μετακίνηση από την περασμένη σεζόν του διδύμου Λιάγκα-Σκορδά στον ΑΝΤ1, το κανάλι της Μεσογείων έπρεπε να βρει μια ιδιαίτερα δελεαστική πρόταση για να επαναφέρει το πρωινό του σε υψηλότερα νούμερα τηλεθέασης. Και κάπως έτσι προέκυψε το όνομα Μάρκος Σεφερλής.
Ο πίνακας δείχνει το μερίδιο τηλεθέασης του συνόλου των τηλεοπτικών καναλιών και πώς κατανέμεται ανά ώρα, μέσα στην ημέρα
Ο ηθοποιός έστησε μια εκπομπή κυριολεκτικά στα μέτρα του, στην περσόνα της επιθεώρησης δηλαδή που έχει λατρέψει το κοινό όλα αυτά τα χρόνια και το αποτέλεσμα έφερε μια πρεμιέρα που θα περάσει στα τηλεοπτικά χρονικά ως η πιο επιτυχημένη όλων των εποχών. Το φρέσκο "MEGA με μία" έφερε 1 στους 2 τηλεθεατές στο MEGA, με τηλεθέαση 53,6% σε άτομα 15-44 ετών. Η φρενίτιδα Μάρκος Σεφερλής βέβαια δεν κράτησε πολύ και πλέον τα δύο αντίπαλα τηλεοπτικά προϊόντα των ΑΝΤ1 και MEGA κονταροχτυπιούνται στους πίνακες της τηλεθέασης. 5. Τα “Γεγονότα” έφεραν εκτός MEGA Τρέμη και Παναγιωτόπουλο
Αδύνατο να κάνεις τηλεοπτική ανασκόπηση της χρονιάς που φεύγει και να μην αναφερθείς στις σαρωτικές ανακατατάξεις στο ενημερωτικό δελτίο του MEGA. Η Όλγα Τρέμη που βρέθηκε στο τιμόνι του κεντρικού δελτίου από το 2005, υπέβαλε το περασμένο καλοκαίρι την παραίτησή της. Λίγο πριν την έναρξη της νέας σεζόν, παρελθόν για τις ειδήσεις του μεγάλου καναλιού αποτελούσε και ο διευθυντής ειδήσεων, Χρήστος Παναγιωτόπουλος. Αιτία; Τι άλλο, από την πτώση στα νούμερα τηλεθέασης και την απώλεια της πρώτης θέσης από το δελτίο του ΑΝΤ1. Το γεγονός αυτό της απώλειας της κορυφής άλλωστε επικαλέστηκε και η ίδια η δημοσιογράφος, ως κύρια αιτία παραίτησης.
Η νέα σεζόν βρίσκει το MEGA πληγωμένο στο επίπεδο της ενημέρωσης, με προσωρινό διευθυντή ειδήσεων τον Νίκο Στραβελάκη και παρουσιάστρια του κεντρικού δελτίου ειδήσεων τη Μαρία Σαράφογλου. 6. Μια Γιουροβίζιον δεν φέρνει την άνοιξη
Αν και δεν αποτελεί πρωτοτυπία του 2014, αφού η Γιουροβίζιον είναι "γκανιάν" της τηλεθέασης την τελευταία δεκαετία, είναι ενδιαφέρον το γεγονός πως η φετινή ευρωπαϊκή μουσική διοργάνωση μεταδόθηκε από την ΝΕΡΙΤ. Φαίνεται πως όσο και αν το συγκεκριμένο προϊόν αποτελεί αναμφισβήτητα “μούσι” και ιδιαίτερα ανάλαφρο, η ελληνική παράδοση το έχει εντάξει για τα καλά στα πιο αγαπημένα προγράμματα της τηλεόρασης. Με ποσοστό 55.7% και 2.127 εκατομμύρια τηλεθεατές, οι υπεύθυνοι της νέας δημόσιας τηλεόρασης είχαν κάθε λόγο να χαμογελούν με το ραβασάκι της AGB τον περασμένο Μάιο.
Βεβαίως, πρέπει εδώ να σημειώσουμε πως στα 10 δημοφιλέστερα προγράμματα της δημόσιας τηλεόρασης για το 2014, μπορεί κανείς να βρει εκπομπές που συνοδεύονται μόνο με πίτσα και σουβλάκι. Με απλά λόγια, ο μόνος λόγος να πατήσει ο τηλεθεατής το κουμπί της ΝΕΡΙΤ, τουλάχιστον προς το παρόν, ήταν η Γιουροβίζιον και οι αγώνες ποδοσφαίρου.
Το μαγικό κουτί που λατρεύουμε να μισούμε
Πόσες φορές δεν έχουμε πει το κλασικό “Κι αυτή η τηλεόραση, δεν έχει τίποτα!”. Και καταριόμαστε την κατρακύλα των τηλεοπτικών σταθμών που δεν προσφέρουν κανένα αξιόλογο πρόγραμμα της προκοπής. Αν αναλογιστεί κανείς πως κανένα από τα ιδιωτικά κανάλια δεν αφιέρωσε τη χρονιά που μας πέρασε (πηγή nielsen) περισσότερο από 0,7% τηλεοπτικού χρόνου σε εκπομπές για την τέχνη και τον πολιτισμό, αυτή η αγανάκτηση του τηλεοπτικού κοινού μοιάζει δικαιολογημένη.
Στον πίνακα αναγράφεται ο μέσος χρόνος που παρακολουθούν οι Έλληνες τηλεόραση ανά μήνα
Από την άλλη, αυτό το θλιβερό ποσοστό έρχεται σε αντίθεση με το γεγονός πως οι Έλληνες ξοδεύουμε καθημερινά περισσότερες από τέσσερις ώρες παρακολουθώντας τηλεόραση, με το χρόνο αυτό να φτάνει έως και τις 6 ώρες στις μεγαλύτερες ηλικίες (άνω των 65). Την επόμενη φορά λοιπόν που θα παραπονεθούμε για τηλεοπτικά προϊόντα χαμηλής ποιότητας, καλό θα είναι να κλείσουμε και την τηλεόραση. Ποιος ξέρει; Ίσως με αυτό τον τρόπο να αναγκάσουμε τους υπεύθυνους των τηλεοπτικών προγραμμάτων να αλλάξουν προς το καλύτερο το περιεχόμενο της τηλεόρασης.
ΠΗΓΗ: news247
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr