Από τη στιγμή που έκλεισε τις πύλες του το 2001, μετά από 62 χρόνια λειτουργίας, το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ελληνικού στέκει εγκαταλελειμμένο, χωρίς ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα εκμετάλλευσης των χώρων του από το χρεοκοπημένο ελληνικό κράτος.
Το ''Ελληνικό'' κατασκευάστηκε το 1938, μόλις 5 χιλιόμετρα νότια της Αθήνας. Στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής χρησιμοποιήθηκε ως αεροπορική βάση της Λουφτβάφε. Μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, η ελληνική κυβέρνηση ήρθε σε συμφωνία με την αμερικανική αεροπορία, κι έτσι το αεροδρόμιο έγινε η αεροπορική βάση των ΗΠΑ για επιχειρήσεις στην ανατολική Μεσόγειο, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή για τα επόμενα 40 χρόνια.
Το 1988 η συμφωνία ολοκληρώθηκε, και με την αποχώρηση των αμερικανικών αποστολών, το αεροδρόμιο χρησιμοποιήθηκε εξολοκλήρου για την εξυπηρέτηση του κοινού και ως βάση της ελληνικής Ολυμπιακής Αεροπορίας.
Ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, η Ελλάδα προχώρησε στην κατασκευή του ''Ελευθέριος Βενιζέλος'' στα Σπάτα, κι έτσι το Ελληνικό σταμάτησε τη λειτουργία του το 2001. Στους Ολυμπιακούς Αγώνες, οι εγκαταστάσεις του φιλοξένησαν αθλήματα όπως το Κανόε Καγιάκ, το Χόκει επί Χόρτου, το Μπέιζμπολ κ.α. Ακόμη, τα υπόστεγα που άλλοτε φιλοξενούσαν τα ακίνητα αεροπλάνα, έγιναν κλειστά γυμναστήρια μπάσκετ αλλά και ξιφασκίας.
Δείτε παρακάτω το φωτογραφικό αφιέρωμα του flightclub.jalopnik.com στο Διεθνές Αεροδρόμιο Ελληνικού.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr