Την αναλγησία της απέναντι στην ευαίσθητη κατηγορία των ΑμεΑ δείχνει για άλλη μία φορά η κυβέρνηση μέσω τροπολογίας που ετοιμάσει το υπουργείο Παιδείας και ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση για αυτή, δίχως όμως να κληθούν οι θιγόμενοι να εκφράσουν τις θέσεις τους στην νομοπαρασκευαστική επιτροπή. Ουσιαστικά, το υπουργείο καταργεί τις υφιστάμενες προβλέψεις του νόμου για τις προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού και ψυχολόγων που ανήκουν στην κατηγορία των ΑμεΑ.
Ο υφιστάμενος νόμος που αφορά τα θέματα της ειδικής αγωγής είναι εκτός από τις θέσεις των μονίμων εκπαιδευτικών και ειδικοτήτων (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, βοηθητικό προσωπικό κλπ), πολλές θέσεις στην ειδική αγωγή που καλύπτονται μέσω συμβάσεων ιδιωτικού δικαίου από εκπαιδευτικούς που εργάζονται ως ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές και οι οποίοι διορίζονται με βάση τα τυπικά τους προσόντα και απολύονταν στο τέλος της σχολικής χρονιάς κάνοντας εκ νέου δήλωση ενδιαφέροντος για την επόμενη.
Ο υφιστάμενος νόμος 3699 δίνει μια προτεραιότητα στους αναπληρωτές ΑμεΑ μέσω ενός συγκεκριμένου πίνακα, τον λεγόμενο Πίνακα Α. Για την κάθε ειδικότητα επομένως υπάρχει ο πίνακας Α όπου τοποθετούνται οι ΑμεΑ υποψήφιοι αναπληρωτές και τον πίνακα Β όπου τοποθετούνται οι υπόλοιποι υποψήφιοι. Το νομοσχέδιο αυτό υποχρεώνει το Υπουργείο να δίνει μια προτεραιότητα στους ΑμεΑ υποψηφίους σε ποσοστό 20% επί των διορισμών. Δηλαδή, για κάθε τέσσερις υποψήφιους του πίνακα Β (αιτούμενοι για πρόσληψη χωρίς κάποια πάθηση) προσλαμβανόταν ένας υποψήφιος ΑμεΑ από τον πίνακα Α.
Στις 17 Απριλίου βγήκε σε διαβούλευση ένα νέο νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το επόμενο διάστημα. Το νομοσχέδιο αυτό, σύμφωνα με την καταγγελία των καθηγητών της ειδικής κατηγορίας που θίγονται στο koutipandoras.gr, καταπατούνται βασικά ανθρώπινα δικαιώματα μέσω των αλλαγών στον τρόπο διορισμού και μοριοδότησης των ΑμεΑ εκπαιδευτικών:
1.Καταργεί τον πίνακα Α και την προταιρεότητα 20% των ΑμεΑ εκπαιδευτικών και ειδικοτήτων, δίνοντας τους μόνο 3 μόρια για την αναπηρία τους.
2.Εισάγει ως προϋπόθεση τη δια βίου αναπηρία 67% και άνω
Μάλιστα, ορίζει πως εργαζόμενοι στην ειδική αγωγή (εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κλπ) που πάσχουν από δια βίου αναπηρία 67% με απώλεια όρασης ή απώλεια ακοής ή τετραπληγίας θα διορίζονται, θα αποσπώνται ή θα παίρνουν μετάθεση ΜΟΝΟ στις σχολικές μονάδες που αφορούν μαθητές με τις ίδιες αναπηρίες με μια προτεραιότητα 30% ανά κλάδο και ειδικότητα. Με άλλα λόγια, ο κωφός και ο βαρήκοος στα σχολεία κωφών, ο τυφλός στα σχολεία τυφλών και ο τετραπληγικός στα σχολεία κινητικά αναπήρων.
Οι συνέπειες για τους ΑμεΑ εκπαιδευτικούς, αν το νομοσχέδιο αυτό τελικά ψηφιστεί, σύμφωνα με τους ίδιους είναι καταστροφικές:
1.«Η κατάργηση του πίνακα Α και η ένταξη μας στον γενικό πίνακα θα οδηγήσει πολλούς εκπαιδευτικούς ΑμεΑ να αρνηθούν τις θέσεις τους καθώς πέφτοντας στη λίστα μοριοδότησης (χάνοντας δηλαδή την προτεραιότητα που είχαν) θα βρεθούν σε επαρχιακές σχολικές μονάδες μακριά από νοσοκομεία, προσωπικούς γιατρούς κλπ που τα έχουν ανάγκη για την επιβίωσή τους (π.χ. νεφροπαθείς). Τόσα χρόνια παλεύαμε να δημιουργηθεί πίνακας Α και στην Γενική Αγωγή και τώρα βρισκόμαστε πάλι στο σημείο μηδέν. Εξάλλου, η αναπηρία ενός ανθρώπου είναι κάτι πολύ σοβαρό, που δυσχεραίνει τη ζωή του ατόμου και όχι ένα απλό προσόν μοριοδότησης με 3 μόρια όπως αντιστοιχούν σε ένα μεταπτυχιακό.
2. Εισάγοντας τη λέξη «δια βίου» αναπηρία στο νέο νομοσχέδιο καταργούν το δικαίωμα πολλών εκπαιδευτικών να αιτηθούν για διορισμό είτε γιατί κάποιες κατηγορίες AμεΑ όπως οι καρκινοπαθείς δεν παίρνουν απαραίτητα «δια βίου» στις γνωματεύσεις τους είτε γιατί δυστυχώς στην ελληνική πραγματικότητα τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) λειτουργούν με τρόπο φειδωλό, τέτοιο που δεν παρέχουν το «δια βίου» ακόμα και σε αναμενόμενες περιπτώσεις, όπως οι χρόνιες και μη αναστρέψιμες αναπηρίες. Ενώ, βέβαια ο νόμος για την αναγνώριση του «δια βίου» είναι υπέρ μας και δικαιωνόμαστε μέσω ενστάσεων, η διαδικασία αυτή είναι αρκετά χρονοβόρα και μέχρι να ολοκληρωθεί πολλοί αναπληρωτές που θα είναι σε διαδικασία ένστασης δεν θα μπορέσουν να κάνουν τα χαρτιά τους έγκαιρα.
Ο αποκλεισμός όμως των κωφών/βαρήκοων, των τυφλών και τετραπληγικών εκπαιδευτικών είναι το πιο αναχρονιστικό μέτρο που προτείνει το νομοσχέδιο αυτό διότι υπάρχουν ελάχιστες σχολικές μονάδες κωφών, τυφλών και κινητικά αναπήρων και οι ελάχιστες διαθέσιμες θέσεις δεν επαρκούν ώστε να απορροφήσουν τον συντριπτικά μεγαλύτερο αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών των αντίστοιχων παθήσεων. Οπότε οι άνθρωποι αυτοί θα μείνουν άνεργοι εφόσον δεν δικαιούνται διορισμό σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής που δεν αφορούν την αναπηρία τους», αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί που θίγονται από τις αλλαγές του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου.
Πώς εξηγεί το Υπουργείο τις κινήσεις του;
Για να δικαιολογήσει τις κινήσεις αυτές το Υπουργείο μιλά για καταγγελίες γονέων προς ΑμεΑ εκπαιδευτικούς. «Στα κοινωνικά κριτήρια πηγαίνει και ο πίνακας Α', ο οποίος, όπως είπε ο κ. υφυπουργός, καταργήθηκε. Ο πίνακας Α' ήταν ο πίνακας των ΑΜΕΑ, στον οποίο προσλαμβάνονταν κατά προτεραιότητα σε ένα ποσοστό 20% που σημαίνει ότι θα έπρεπε να προσλάβουμε 4 από τον πίνακα Β' των υπολοίπων για να προσλάβουμε έναν από τον πίνακα των ΑΜΕΑ. Αυτό το γεγονός ως πίνακας δημιουργούσε προβλήματα με τον τρόπο που λειτουργούσε η πρόσληψη, δηλαδή δεν υπήρχε τρόπος να ελεγχθεί πού πηγαίνει κάποιος που προσλαμβάνεται. Δηλαδή, θα μπορούσε να προσληφθεί κάποιος κωφός ή τυφλός εκπαιδευτικός και να πάει σε ένα παιδί με αυτισμό. Αυτό δεν μπορούσαμε να το προβλέψουμε, να το ελέγξουμε και να επέμβουμε στον πίνακα. Δεν υπήρχε τρόπος να γίνει αυτό. Είχαμε πάρα πολλές καταγγελίες, πολλές ενστάσεις από γονείς που διαμαρτύρονταν για τον εκπαιδευτικό που είχε τοποθετηθεί στο παιδί τους και δυστυχώς δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτε».
Σύσσωμη η κοινότητα των ΑμεΑ εκπαιδευτικών αντιδρά στα παραπάνω καθώς δεν είναι δυνατόν καταγγελίες προς ένα συγκεκριμένο πρόσωπο να γενικεύονται στο σύνολο των ΑμεΑ εκπαιδευτικών. Οι θιγόμενοι καθηγητές θεωρούν, πως το θέμα των καταγγελιών είναι απλά πρόφαση του Υπουργείου για να διώξει από τον δημόσιο τομέα σταδιακά όλους τους ΑμεΑ εκπαιδευτικούς εφαρμόζοντας την λογική των περικοπών και του κοινωνικού αποκλεισμού, καταπατώντας ανθρώπινα δικαιώματα. «Αυτές οι πρακτικές περιχαρακώνουν την αξιοπρέπεια μας, μας στιγματίζουν και δημιουργούν αρνητικά στερεότυπα στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο», αναφέρουν συγκεκριμένα στο koutipandoras.gr.
Μάλιστα, οι ίδιοι τονίζουν πως η Διεθνής Σύμβαση Δικαιωμάτων των Ανθρώπων με Ειδικές Ανάγκες, στο άρθρο 27 προβλέπει τους όρους που η κάθε χώρα πρέπει να τηρεί σχετικά με την εργασία και την απασχόληση του ΑμεΑ πληθυσμού.
Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό και που ίδιοι οι καθηγητές, οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί της ευαίσθητης αυτής κατηγορίας τονίζουν, είναι πως με την κατάργηση του δικαιώματος του 1-4 στις προσλήψεις και την αντικατάστασή του με την παροχή 3 μορίων για την αναπηρία τους, πρακτικά θα τεθούν εκτός συναγωνισμού με τους συναδέλφους τους που δεν αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα και ενδεχομένως τους ήταν πιο εύκολη και πιο δυνατή η πρόσβαση σε μεταπτυχιακά και διδακτορικά, απ’ ότι σε εκείνους και άρα στην εκ των πραγμάτων «εξορία» τους στον Καιάδα…
Πρόσθετα, οι θιγόμενοι προχώρησαν τα τελευταία 24ωρα σε διαδικτυακό δημοψήφισμα που ήδη έχει ξεπεράσει τις 340 υπογραφές μέσα στο οποίο παρατίθεται και η επιστολή που έστειλαν στον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής. Επίσης, επισυνάπτεται και ένα έγγραφο με υπογραφές διαμαρτυρίας αποκλειστικά από κωφούς και βαρήκοους, που συνοδεύει το έγγραφο διαμαρτυρίας προς τον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής.
Αξίζει να σημειωθεί, πως η Πανελλήνια Συνομοσπονδία Αναπήρων (ΕΣΑΜΕΑ) απέστειλε υπόμνημα/διαμαρτυρία προς τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, τον Ευάγγελο Bενιζέλο και την Υποεπιτροπή για τη μελέτη θεμάτων αναπηρίας της Βουλής και ζητά την άρση του νομοσχεδίου.
Ο υφιστάμενος νόμος που αφορά τα θέματα της ειδικής αγωγής είναι εκτός από τις θέσεις των μονίμων εκπαιδευτικών και ειδικοτήτων (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, βοηθητικό προσωπικό κλπ), πολλές θέσεις στην ειδική αγωγή που καλύπτονται μέσω συμβάσεων ιδιωτικού δικαίου από εκπαιδευτικούς που εργάζονται ως ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές και οι οποίοι διορίζονται με βάση τα τυπικά τους προσόντα και απολύονταν στο τέλος της σχολικής χρονιάς κάνοντας εκ νέου δήλωση ενδιαφέροντος για την επόμενη.
Ο υφιστάμενος νόμος 3699 δίνει μια προτεραιότητα στους αναπληρωτές ΑμεΑ μέσω ενός συγκεκριμένου πίνακα, τον λεγόμενο Πίνακα Α. Για την κάθε ειδικότητα επομένως υπάρχει ο πίνακας Α όπου τοποθετούνται οι ΑμεΑ υποψήφιοι αναπληρωτές και τον πίνακα Β όπου τοποθετούνται οι υπόλοιποι υποψήφιοι. Το νομοσχέδιο αυτό υποχρεώνει το Υπουργείο να δίνει μια προτεραιότητα στους ΑμεΑ υποψηφίους σε ποσοστό 20% επί των διορισμών. Δηλαδή, για κάθε τέσσερις υποψήφιους του πίνακα Β (αιτούμενοι για πρόσληψη χωρίς κάποια πάθηση) προσλαμβανόταν ένας υποψήφιος ΑμεΑ από τον πίνακα Α.
Στις 17 Απριλίου βγήκε σε διαβούλευση ένα νέο νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το επόμενο διάστημα. Το νομοσχέδιο αυτό, σύμφωνα με την καταγγελία των καθηγητών της ειδικής κατηγορίας που θίγονται στο koutipandoras.gr, καταπατούνται βασικά ανθρώπινα δικαιώματα μέσω των αλλαγών στον τρόπο διορισμού και μοριοδότησης των ΑμεΑ εκπαιδευτικών:
1.Καταργεί τον πίνακα Α και την προταιρεότητα 20% των ΑμεΑ εκπαιδευτικών και ειδικοτήτων, δίνοντας τους μόνο 3 μόρια για την αναπηρία τους.
2.Εισάγει ως προϋπόθεση τη δια βίου αναπηρία 67% και άνω
Μάλιστα, ορίζει πως εργαζόμενοι στην ειδική αγωγή (εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κλπ) που πάσχουν από δια βίου αναπηρία 67% με απώλεια όρασης ή απώλεια ακοής ή τετραπληγίας θα διορίζονται, θα αποσπώνται ή θα παίρνουν μετάθεση ΜΟΝΟ στις σχολικές μονάδες που αφορούν μαθητές με τις ίδιες αναπηρίες με μια προτεραιότητα 30% ανά κλάδο και ειδικότητα. Με άλλα λόγια, ο κωφός και ο βαρήκοος στα σχολεία κωφών, ο τυφλός στα σχολεία τυφλών και ο τετραπληγικός στα σχολεία κινητικά αναπήρων.
Οι συνέπειες για τους ΑμεΑ εκπαιδευτικούς, αν το νομοσχέδιο αυτό τελικά ψηφιστεί, σύμφωνα με τους ίδιους είναι καταστροφικές:
1.«Η κατάργηση του πίνακα Α και η ένταξη μας στον γενικό πίνακα θα οδηγήσει πολλούς εκπαιδευτικούς ΑμεΑ να αρνηθούν τις θέσεις τους καθώς πέφτοντας στη λίστα μοριοδότησης (χάνοντας δηλαδή την προτεραιότητα που είχαν) θα βρεθούν σε επαρχιακές σχολικές μονάδες μακριά από νοσοκομεία, προσωπικούς γιατρούς κλπ που τα έχουν ανάγκη για την επιβίωσή τους (π.χ. νεφροπαθείς). Τόσα χρόνια παλεύαμε να δημιουργηθεί πίνακας Α και στην Γενική Αγωγή και τώρα βρισκόμαστε πάλι στο σημείο μηδέν. Εξάλλου, η αναπηρία ενός ανθρώπου είναι κάτι πολύ σοβαρό, που δυσχεραίνει τη ζωή του ατόμου και όχι ένα απλό προσόν μοριοδότησης με 3 μόρια όπως αντιστοιχούν σε ένα μεταπτυχιακό.
2. Εισάγοντας τη λέξη «δια βίου» αναπηρία στο νέο νομοσχέδιο καταργούν το δικαίωμα πολλών εκπαιδευτικών να αιτηθούν για διορισμό είτε γιατί κάποιες κατηγορίες AμεΑ όπως οι καρκινοπαθείς δεν παίρνουν απαραίτητα «δια βίου» στις γνωματεύσεις τους είτε γιατί δυστυχώς στην ελληνική πραγματικότητα τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) λειτουργούν με τρόπο φειδωλό, τέτοιο που δεν παρέχουν το «δια βίου» ακόμα και σε αναμενόμενες περιπτώσεις, όπως οι χρόνιες και μη αναστρέψιμες αναπηρίες. Ενώ, βέβαια ο νόμος για την αναγνώριση του «δια βίου» είναι υπέρ μας και δικαιωνόμαστε μέσω ενστάσεων, η διαδικασία αυτή είναι αρκετά χρονοβόρα και μέχρι να ολοκληρωθεί πολλοί αναπληρωτές που θα είναι σε διαδικασία ένστασης δεν θα μπορέσουν να κάνουν τα χαρτιά τους έγκαιρα.
Ο αποκλεισμός όμως των κωφών/βαρήκοων, των τυφλών και τετραπληγικών εκπαιδευτικών είναι το πιο αναχρονιστικό μέτρο που προτείνει το νομοσχέδιο αυτό διότι υπάρχουν ελάχιστες σχολικές μονάδες κωφών, τυφλών και κινητικά αναπήρων και οι ελάχιστες διαθέσιμες θέσεις δεν επαρκούν ώστε να απορροφήσουν τον συντριπτικά μεγαλύτερο αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών των αντίστοιχων παθήσεων. Οπότε οι άνθρωποι αυτοί θα μείνουν άνεργοι εφόσον δεν δικαιούνται διορισμό σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής που δεν αφορούν την αναπηρία τους», αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί που θίγονται από τις αλλαγές του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου.
Πώς εξηγεί το Υπουργείο τις κινήσεις του;
Για να δικαιολογήσει τις κινήσεις αυτές το Υπουργείο μιλά για καταγγελίες γονέων προς ΑμεΑ εκπαιδευτικούς. «Στα κοινωνικά κριτήρια πηγαίνει και ο πίνακας Α', ο οποίος, όπως είπε ο κ. υφυπουργός, καταργήθηκε. Ο πίνακας Α' ήταν ο πίνακας των ΑΜΕΑ, στον οποίο προσλαμβάνονταν κατά προτεραιότητα σε ένα ποσοστό 20% που σημαίνει ότι θα έπρεπε να προσλάβουμε 4 από τον πίνακα Β' των υπολοίπων για να προσλάβουμε έναν από τον πίνακα των ΑΜΕΑ. Αυτό το γεγονός ως πίνακας δημιουργούσε προβλήματα με τον τρόπο που λειτουργούσε η πρόσληψη, δηλαδή δεν υπήρχε τρόπος να ελεγχθεί πού πηγαίνει κάποιος που προσλαμβάνεται. Δηλαδή, θα μπορούσε να προσληφθεί κάποιος κωφός ή τυφλός εκπαιδευτικός και να πάει σε ένα παιδί με αυτισμό. Αυτό δεν μπορούσαμε να το προβλέψουμε, να το ελέγξουμε και να επέμβουμε στον πίνακα. Δεν υπήρχε τρόπος να γίνει αυτό. Είχαμε πάρα πολλές καταγγελίες, πολλές ενστάσεις από γονείς που διαμαρτύρονταν για τον εκπαιδευτικό που είχε τοποθετηθεί στο παιδί τους και δυστυχώς δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτε».
Σύσσωμη η κοινότητα των ΑμεΑ εκπαιδευτικών αντιδρά στα παραπάνω καθώς δεν είναι δυνατόν καταγγελίες προς ένα συγκεκριμένο πρόσωπο να γενικεύονται στο σύνολο των ΑμεΑ εκπαιδευτικών. Οι θιγόμενοι καθηγητές θεωρούν, πως το θέμα των καταγγελιών είναι απλά πρόφαση του Υπουργείου για να διώξει από τον δημόσιο τομέα σταδιακά όλους τους ΑμεΑ εκπαιδευτικούς εφαρμόζοντας την λογική των περικοπών και του κοινωνικού αποκλεισμού, καταπατώντας ανθρώπινα δικαιώματα. «Αυτές οι πρακτικές περιχαρακώνουν την αξιοπρέπεια μας, μας στιγματίζουν και δημιουργούν αρνητικά στερεότυπα στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο», αναφέρουν συγκεκριμένα στο koutipandoras.gr.
Μάλιστα, οι ίδιοι τονίζουν πως η Διεθνής Σύμβαση Δικαιωμάτων των Ανθρώπων με Ειδικές Ανάγκες, στο άρθρο 27 προβλέπει τους όρους που η κάθε χώρα πρέπει να τηρεί σχετικά με την εργασία και την απασχόληση του ΑμεΑ πληθυσμού.
Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό και που ίδιοι οι καθηγητές, οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί της ευαίσθητης αυτής κατηγορίας τονίζουν, είναι πως με την κατάργηση του δικαιώματος του 1-4 στις προσλήψεις και την αντικατάστασή του με την παροχή 3 μορίων για την αναπηρία τους, πρακτικά θα τεθούν εκτός συναγωνισμού με τους συναδέλφους τους που δεν αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα και ενδεχομένως τους ήταν πιο εύκολη και πιο δυνατή η πρόσβαση σε μεταπτυχιακά και διδακτορικά, απ’ ότι σε εκείνους και άρα στην εκ των πραγμάτων «εξορία» τους στον Καιάδα…
Πρόσθετα, οι θιγόμενοι προχώρησαν τα τελευταία 24ωρα σε διαδικτυακό δημοψήφισμα που ήδη έχει ξεπεράσει τις 340 υπογραφές μέσα στο οποίο παρατίθεται και η επιστολή που έστειλαν στον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής. Επίσης, επισυνάπτεται και ένα έγγραφο με υπογραφές διαμαρτυρίας αποκλειστικά από κωφούς και βαρήκοους, που συνοδεύει το έγγραφο διαμαρτυρίας προς τον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής.
Αξίζει να σημειωθεί, πως η Πανελλήνια Συνομοσπονδία Αναπήρων (ΕΣΑΜΕΑ) απέστειλε υπόμνημα/διαμαρτυρία προς τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, τον Ευάγγελο Bενιζέλο και την Υποεπιτροπή για τη μελέτη θεμάτων αναπηρίας της Βουλής και ζητά την άρση του νομοσχεδίου.
koutipandoras.gr
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr