Ποιος ήταν ο μονόφθαλμος Σαμουράι - θρύλος που πέθανε την ώρα που τον τιμούσε η Αμερική για την προσφορά του (Pics)
Ο Σαμπούρο Σακάι γεννήθηκε το 1916 στην πόλη Σάγκα της Ιαπωνίας. Σε ηλικία 16 ετών κατατάχθηκε στο Αυτοκρατορικό Ναυτικό.
Το 1937 αποφοίτησε από τη σχολή ιπταμένων υπαξιωματικών, ανακηρυσσόμενος μάλιστα ως ο καλύτερος εκπαιδευόμενος της σειράς του. Τον επόμενο χρόνο σημείωσε την πρώτη του επιτυχία, όταν κατέρριψε ένα κινεζικό αεροσκάφος, κατά τη διάρκεια του Σινοϊαπωνικού πολέμου.
Δύο μόλις ημέρες μετά την ιαπωνική επιδρομή στο Περλ Χάρμπορ κατέρριψε ένα αμερικανικό βομβαρδιστικό Β-17. Έως τον Αύγουστο του 1942 είχε ήδη στο ενεργητικό του 60 βεβαιωμένες καταρρίψεις εχθρικών αεροπλάνων. Σε μια από τις εκατοντάδες αερομαχίες στις οποίες ενεπλάκη, αντιμετώπισε δύο αμερικανικά Β-26. Το ένα καταρρίφθηκε από τα πυρά του ιάπωνα άσσου ενώ το δεύτερο κατάφερε να ξεφύγει. Μετά τον πόλεμο διαπιστώθηκε ότι σε εκείνο το αεροπλάνο βρισκόταν ο μετέπειτα Αμερικανός πρόεδρος Λίντον Τζόνσον!
Την ημέρα που ο Σακάι κατέρριπτε το εξηκοστό εχθρικό αεροσκάφος, επιτέθηκε και σε ένα αμερικανικό βομβαρδιστικό κάθετης εφόρμησης. Καθώς λανθασμένα το θεώρησε ως μαχητικό, του «πήρε» την ουρά προκειμένου να το πολυβολήσει. Όμως, το αμερικανικό βομβαρδιστικό διέθετε ουραίο πολυβολητή ο οποίος «ράντισε» με πυρά το κόκπιτ του ιάπωνα πιλότου. Σοβαρά τραυματισμένος στο κεφάλι ο Σακάι κατόρθωσε να επιστρέψει στη βάση του. Το τραύμα του ωστόσο του στοίχισε το ένα του μάτι. Η θρυλική του δράση ως πιλότου είχε τελειώσει… ή μήπως όχι;
Έως το 1944 ήταν εκπαιδευτής πιλότων του Ναυτικού. Οι τύχες του πολέμου όμως είχαν αλλάξει δραματικά για την Ιαπωνία. Η έλλειψη έμπειρων στελεχών λόγω των απωλειών ήταν κάτι παραπάνω από εμφανής. Έτσι ο μονόφθαλμος Σακάι ανακλήθηκε στην ενεργό δράση!
Παρά το πολύ σοβαρό μειονέκτημα του κατάφερε να καταρρίψει πέντε ακόμη εχθρικά αεροπλάνα! Ο μονόφθαλμος άσσος εξαιτίας της αναπηρίας του είχε περιορισμένη την αντίληψη του βάθους. Ωστόσο, εκτιμούσε την απόσταση που τον χώριζε από τα εχθρικά αεροπλάνα, εκτιμώντας το φαινομενικό μέγεθος τους. Φυσικά διέπραττε και σοβαρά λάθη. Όπως μια φορά που εντάχθηκε σε ένα σμήνος…αμερικανικών καταδιωκτικών νομίζοντας ότι είναι ιαπωνικά. Όταν αντιλήφθηκε ότι η παρέα δεν ήταν τόσο φιλική, διέφυγε μέσα από ένα καταιγισμό πυρών και πετώντας ξυστά στα κύματα. Επέστρεψε στη βάση του με το αεροπλάνο του άθικτο!
Ο Σακάι μεταπολεμικά παρέμεινε στην αφάνεια, μέχρι που ο αμερικανός συγγραφέας Μάρτιν Τσαίντιν τον ανακάλυψε και τον βοήθησε να γράψει την αυτοβιογραφία του με τίτλο «Σαμουράι». Στις 22 Σεπτεμβρίου 2000 ο Σακάι προσκλήθηκε σε ένα δείπνο στη βάση του Αμερικανικού Ναυτικού στο Σταθμό Αεροπορίας Ναυτικού Ατσούγκι. Καθώς έτεινε το χέρι για να χαιρετήσει έναν αμερικανό πιλότο υπέστη καρδιακή προσβολή. Πέθανε σε ηλικία 84 ετών. Η μοναδική ανταμοιβή από την πατρίδα του ήταν η προαγωγή του σε σημαιοφόρο.
Ο Σαμπούρο Σακάι γεννήθηκε το 1916 στην πόλη Σάγκα της Ιαπωνίας. Σε ηλικία 16 ετών κατατάχθηκε στο Αυτοκρατορικό Ναυτικό.
Το 1937 αποφοίτησε από τη σχολή ιπταμένων υπαξιωματικών, ανακηρυσσόμενος μάλιστα ως ο καλύτερος εκπαιδευόμενος της σειράς του. Τον επόμενο χρόνο σημείωσε την πρώτη του επιτυχία, όταν κατέρριψε ένα κινεζικό αεροσκάφος, κατά τη διάρκεια του Σινοϊαπωνικού πολέμου.
Δύο μόλις ημέρες μετά την ιαπωνική επιδρομή στο Περλ Χάρμπορ κατέρριψε ένα αμερικανικό βομβαρδιστικό Β-17. Έως τον Αύγουστο του 1942 είχε ήδη στο ενεργητικό του 60 βεβαιωμένες καταρρίψεις εχθρικών αεροπλάνων. Σε μια από τις εκατοντάδες αερομαχίες στις οποίες ενεπλάκη, αντιμετώπισε δύο αμερικανικά Β-26. Το ένα καταρρίφθηκε από τα πυρά του ιάπωνα άσσου ενώ το δεύτερο κατάφερε να ξεφύγει. Μετά τον πόλεμο διαπιστώθηκε ότι σε εκείνο το αεροπλάνο βρισκόταν ο μετέπειτα Αμερικανός πρόεδρος Λίντον Τζόνσον!
Την ημέρα που ο Σακάι κατέρριπτε το εξηκοστό εχθρικό αεροσκάφος, επιτέθηκε και σε ένα αμερικανικό βομβαρδιστικό κάθετης εφόρμησης. Καθώς λανθασμένα το θεώρησε ως μαχητικό, του «πήρε» την ουρά προκειμένου να το πολυβολήσει. Όμως, το αμερικανικό βομβαρδιστικό διέθετε ουραίο πολυβολητή ο οποίος «ράντισε» με πυρά το κόκπιτ του ιάπωνα πιλότου. Σοβαρά τραυματισμένος στο κεφάλι ο Σακάι κατόρθωσε να επιστρέψει στη βάση του. Το τραύμα του ωστόσο του στοίχισε το ένα του μάτι. Η θρυλική του δράση ως πιλότου είχε τελειώσει… ή μήπως όχι;
Έως το 1944 ήταν εκπαιδευτής πιλότων του Ναυτικού. Οι τύχες του πολέμου όμως είχαν αλλάξει δραματικά για την Ιαπωνία. Η έλλειψη έμπειρων στελεχών λόγω των απωλειών ήταν κάτι παραπάνω από εμφανής. Έτσι ο μονόφθαλμος Σακάι ανακλήθηκε στην ενεργό δράση!
Παρά το πολύ σοβαρό μειονέκτημα του κατάφερε να καταρρίψει πέντε ακόμη εχθρικά αεροπλάνα! Ο μονόφθαλμος άσσος εξαιτίας της αναπηρίας του είχε περιορισμένη την αντίληψη του βάθους. Ωστόσο, εκτιμούσε την απόσταση που τον χώριζε από τα εχθρικά αεροπλάνα, εκτιμώντας το φαινομενικό μέγεθος τους. Φυσικά διέπραττε και σοβαρά λάθη. Όπως μια φορά που εντάχθηκε σε ένα σμήνος…αμερικανικών καταδιωκτικών νομίζοντας ότι είναι ιαπωνικά. Όταν αντιλήφθηκε ότι η παρέα δεν ήταν τόσο φιλική, διέφυγε μέσα από ένα καταιγισμό πυρών και πετώντας ξυστά στα κύματα. Επέστρεψε στη βάση του με το αεροπλάνο του άθικτο!
Ο Σακάι μεταπολεμικά παρέμεινε στην αφάνεια, μέχρι που ο αμερικανός συγγραφέας Μάρτιν Τσαίντιν τον ανακάλυψε και τον βοήθησε να γράψει την αυτοβιογραφία του με τίτλο «Σαμουράι». Στις 22 Σεπτεμβρίου 2000 ο Σακάι προσκλήθηκε σε ένα δείπνο στη βάση του Αμερικανικού Ναυτικού στο Σταθμό Αεροπορίας Ναυτικού Ατσούγκι. Καθώς έτεινε το χέρι για να χαιρετήσει έναν αμερικανό πιλότο υπέστη καρδιακή προσβολή. Πέθανε σε ηλικία 84 ετών. Η μοναδική ανταμοιβή από την πατρίδα του ήταν η προαγωγή του σε σημαιοφόρο.
ΠΗΓΗ: mixanitouxronou
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr