Το υπουργείο Οικονομικών θέλοντας να αντιμετωπίσει το πρόβλημα που εντοπίζεται ιδιαίτερα στην βόρεια Ελλάδα ''Βουλγαροποίησης'' πολυτελών αυτοκινήτων βάζει ''μπλόκο'' σε εταιρικά αυτοκίνητα που κινούνται στην χώρα με ξένες πινακίδες.
Με απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών κ Μαυραγάνη θεσπίζονται έλεγχοι σε όλα τα εταιρικά αυτοκίνητα που προέρχονται από ξένα κράτη μέλη της ΕΕ και κυκλοφορούν στην χώρας μας.
Συγκεκριμένα, πρόσωπα τα οποία έχουν συνήθη κατοικία στην Ελλάδα, εργάζονται σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και χρησιμοποιούν στη χώρα μας επιβατικό όχημα ταξινομημένο στο άλλο αυτό κράτος μέλος, στο όνομα εταιρείας που εδρεύει σε αυτό, θα περάσουν από έλεγχο προσκομίζοντας δικαιολογητικά που θα αποδεικνύουν ότι οι εταιρείες που ανήκουν τα εν λόγω αυτοκίνητα δεν είναι εικονικές.
Τι θα πρέπει να προσκομίζουν οι οδηγοί των αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες που ανήκουν σε εταιρείες με πινακίδες ξένων χωρών στα τελωνεία της χώρας
α) Νόμιμα μεταφρασμένη και επικυρωμένη έγγραφη σύμβαση εργασίας με εταιρεία εγκατεστημένη σε άλλο κράτος μέλος, η οποία προβλέπει τη χορήγηση αυτοκινήτου ως πρόσθετη παροχή και στην οποία αναφέρονται οι όροι της σύμβασης εργασίας, προκειμένου για μισθωτούς εργαζόμενους ή
β) Νόμιμα μεταφρασμένη και επικυρωμένη συμφωνία μη μισθωτού εργαζόμενου με εταιρεία εγκατεστημένη σε άλλο κράτος μέλος, η οποία προβλέπει τη χορήγηση αυτοκινήτου ως πρόσθετη παροχή και περιγράφει την επαγγελματική του σχέση ή συνεργασία του με την εταιρεία. Σε κάθε περίπτωση προσκομίζονται στην αρμόδια αρχή ελέγχου τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
Στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν την έδρα της εταιρείας και την πραγματική επιχειρηματική δραστηριότητα της στο άλλο κράτος μέλος όπου είναι εγκατεστημένη.
Βεβαιώσεις του οικείου ασφαλιστικού φορέα του άλλου κράτους μέλους, στον οποίο υπάγεται ο εργαζόμενος, καθώς και του οικείου ασφαλιστικού φορέα στην Ελλάδα αντίστοιχα, εφόσον υπάρχει.
Φορολογικές δηλώσεις που έχει υποβάλει ο ελεγχόμενος, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο κράτος μέλος όπου είναι εγκατεστημένη η εταιρεία, η οποία του έχει παραχωρήσει το επιβατικό όχημα.
Έως πρόσφατα η «βουλγαροποίηση» στα υψηλού κυβισμού αυτοκίνητα γινόταν μέσω εικονικών εταιρειών. Αν κάποιος διέθετε μια λιμουζίνα και ήθελε να αποφύγει τους υψηλούς φόρους, δεν είχε παρά να ταξιδέψει στο Σαντάνσκι, το Πετρίτσι ή κάποια άλλη κωμόπολη της νότιας Βουλγαρίας.
Εκεί, πληρώνοντας ελάχιστα ευρώ και δίχως να ξοδέψει χρόνο, άνοιγε μια εταιρεία στο όνομά του ή στο όνομα συγγενικού του προσώπου, η οποία στη συνέχεια αγόραζε το αυτοκίνητο, του «φορούσε» βουλγαρικές πινακίδες και το κυκλοφορούσε νομιμότατα στην Ελλάδα, πληρώνοντας στη Βουλγαρία πολύ λιγότερα για τέλη κυκλοφορίας, ασφάλειες, κ.λπ.
Το κόλπο ήταν παλιό και υπολογίζεται ότι χιλιάδες Έλληνες από Μακεδονία - Θράκη κυρίως, αλλά και... Ιταλοί το εκμεταλλεύονταν για να κυκλοφορούν, με ελάχιστα έξοδα, τα πανάκριβα Ι.Χ. επιβατικά τους. Οργανωμένα γραφεία πίσω από τα σύνορα τους εξυπηρετούσαν νομιμότατα, μιας και η Βουλγαρία είναι χώρα της Ε.Ε.
Σύμφωνα με την απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών αναμένεται να πέσουν στην τσιμπίδα της εφορίας πολλοί ιδιοκτήτες πολυτελών αυτοκινήτων που ''γλίτωναν'' φόρους και τέλη χρησιμοποιώντας το κόλπο αυτό της ''Βουλγαροποιησης'' των οχημάτων τους.
ΠΗΓΗ: news247.gr
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr