Νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης θα υλοποιηθεί τις προσεχείς ημέρες από τον ΟΑΕΔ και θα αφορά εργαζόμενους σε μικρές επιχειρήσεις. Ο ΟΑΕΔ εξέδωσε σήμερα την εγκύκλιο για το πρόγραμμα ΛΑΕΚ 0,45% που θα υλοποηθεί για το 2014 και ορίζει ότι οι αιτήσεις μπορούν να κατατεθούν από τις επιχειρήσεις ως την 20η Δεκεμβρίου 2014. Κάθε χρόνο ο ΟΑΕΔ καταρτίζει και κοινοποιεί το Πρόγραμμα Επαγγελματικής Κατάρτισης Εργαζομένων ΛΑΕΚ-0,45%, μέσω του οποίου δίνεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να επανεισπράξουν την εργοδοτική εισφορά 0,45% που έχουν καταβάλλει.
Προκειμένου να επανεισπράξουν αυτήν την εργοδοτική εισφορά οι επιχειρήσεις, θα πρέπει να υλοποιήσουν προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης του προσωπικού τους σύμφωνα με τους όρους του Προγράμματος ΛΑΕΚ-0,45% όπως εμπεριέχονται στη εκάστοτε ετήσια εγκύκλιο του Ο.Α.Ε.Δ. Το επιδοτούμενο πρόγραμμα ΛΑΕΚ έχει στόχο να διευρυνθούν οι ευκαιρίες κατάρτισης των εργαζομένων στις μικρές επιχειρήσεις (1-25 εργαζόμενοι) και η εγκύκλιος, θέτειτους όρους και τις προϋποθέσεις προγράμματος κατάρτισης υλοποιούμενο από φορείς" εκπροσώπησης των εργοδοτών για μικρές επιχειρήσεις οι οποίες απασχολούν 1-25 εργαζόμενους, με τίτλο «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΕ ΜΙΚΡΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΤΟΥΣ 2014 Ποια προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης υπάγονται στο ΛΑΕΚ; Στο πρόγραμμα ΛΑΕΚ-0,45% δύναται να υπαχθούν: Εκπαιδευτικά Προγράμματα που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα (Ενδοεπιχειρησιακά & Διεπιχειρησιακά). Μεταπτυχιακά ή άλλα μακροχρόνια εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα. Εκπαιδευτικά Προγράμματα που πραγματοποιούνται εκτός Ελλάδας. Στο πρόγραμμα ΛΑΕΚ-0,45% δεν δύναται να υπαχθούν: Κατ' οίκον εκπαιδευτικά προγράμματα. Συνέδρια - Σεμινάρια, με συνολικό αριθμό συμμετεχόντων άνω των 33 ατόμων.
Εξ' αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα. • ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΦΟΡΕΙΣ: Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού, δικαιούχοι υλοποίησης είναι: οι οριζόμενοι από το καταστατικό τους Φορείς Εκπροσώπησης των Εργοδοτών, των οποίων οι αρχαιρεσίες διεξάγονται με την παρουσία δικαστικού αντιπροσώπου. Για τους φορείς οι οποίοι έχουν κατά νόμον διεξαγάγει τις τελευταίες εκλογές χωρίς την παρουσία δικαστικού αντιπροσώπου, απαιτούνται ένορκες βεβαιώσεις ενώπιον ειρηνοδίκη ή συμβολαιογράφου όλων των μελών της εφορευτικής επιτροπής που θα βεβαιώνουν τον αριθμό των ψηφισάντων μελών του φορέα καθώς και ότι η ψηφοφορία διεξήχθη σύμφωνα με τις διατάξεις του καταστατικού και του νόμου.
Οι επιστημονικοί σύλλογοι των οποίων οι επιχειρήσεις-μέλη απασχολούν από 1-25 άτομα και δεν καλύπτονται από τους δικαιούχους του σημείου 1 (φορείς εκπροσώπησης των εργοδοτών). Οι επιστημονικοί σύλλογοι και τα επιμελητήρια - αντί των ένορκων βεβαιώσεων - θα πρέπει να προσκομίσουν - εκτός από το πρακτικό των αρχαιρεσιών ,τις αποφάσεις της περιφέρειας ή του πρωτοδικείου που επικυρώνονται οι συγκεκριμένες αρχαιρεσίες. Οι δικαιούχοι φορείς οφείλουν να συμπεριλάβουν στις προτάσεις τους μόνο εργαζόμενους επιχειρήσεων του κλάδου που εκπροσωπούν. Στο ανωτέρω πρόγραμμα κατάρτισης δίνεται η δυνατότητα, να συμμετέχουν και εργαζόμενοι (ανεξάρτητοι): των οποίων οι εργοδότες δεν καλύπτονται από φορείς εκπροσώπησης εργοδοτών ή των οποίων οι εργοδότες δεν επιθυμούν τη συμμετοχή τους σε πρόγραμμα κατάρτισης μέσω του φορέα εκπροσώπησης του κλάδου τους ή το αντικείμενο απασχόλησής τους δεν τους επιτρέπει να έχουν σταθερό εργοδότη υπό τον όρο ότι καταβάλλεται για αυτούς η εργοδοτική εισφορά ΛΑΕΚ (0,45%). Επισημαίνεται ότι οι εργαζόμενοι που υπάγονται στις παραπάνω περιπτώσεις μπορούν να απευθύνονται στο εργατικό κέντρο της περιοχής τους, στο οποίο είναι εγγεγραμμένοι ως μέλη, στο Νομό που υλοποιείται το συγκεκριμένο πρόγραμμα, για να βεβαιωθεί η ειδικότητα απασχόλησής τους.
Στην περίπτωση αυτή, το εργατικό κέντρο δύναται να συνεργαστεί με φορέα εκπροσώπησης των εργοδοτών, για την υλοποίηση προγράμματος κατάρτισης, με την υποχρέωση τήρησης των όρων της παρούσης. Σε περίπτωση που κάποιος φορέας εκπροσώπησης των εργοδοτών δεν επιθυμεί να υλοποιήσει πρόγραμμα κατάρτισης στο Νομό, τότε το εργατικό κέντρο του Νομού αυτού, εφόσον του έχει παραχωρηθεί εγγράφως το δικαίωμα, μπορεί να υποβάλλει και να υλοποιήσει προγράμματα κατάρτισης για τους εργαζόμενους των επιχειρήσεων του φορέα αυτού. Η έγγραφη παραχώρηση του δικαιώματος θα πρέπει να αποδεικνύεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του φορέα εκπροσώπησης των εργοδοτών. Το εργατικό κέντρο έχει δικαίωμα να υποβάλει προτάσεις υλοποίησης προγραμμάτων κατάρτισης από ένα φορέα εκπροσώπησης των εργοδοτών που δεν επιθυμεί να υλοποιήσει πρόγραμμα κατάρτισης στο Νομό. Η αξιολόγηση των προτάσεων που θα καταθέσει ένα εργατικό κέντρο θα γίνει με τα δεδομένα του φορέα εκπροσώπησης των εργοδοτών, ως να κατέθετε ο ίδιος ο φορέας την πρόταση για την υλοποίηση προγράμματος κατάρτισης. Πα το λόγο αυτό θα πρέπει να καταχωρείται (στα βασικά στοιχεία του εργατικού κέντρου), ο αριθμός των επιχειρήσεων-μελών καθώς και ο αριθμός των εργαζομένων που απασχολούνται στις επιχειρήσεις-μέλη του φορέα που έχει παραχωρήσει το δικαίωμα του. Στην παραπάνω περίπτωση το εργατικό κέντρο, θα πρέπει να τηρεί στο φυσικό του αρχείο βεβαίωση από τον φορέα εκπροσώπησης των εργοδοτών στην οποία θα αναφέρονται: - τα στοιχεία του φορέα εκπροσώπησης των εργοδοτών αναλυτικά (επωνυμία, ΑΦΜ, ταχ.δ/νση, τηλέφωνο κ.λ.π.) - ότι δεν επιθυμεί να υλοποιήσει προγράμματα κατάρτισης ΛΑΕΚ 1-25 το έτος 2014 - ότι παραχωρεί το δικαίωμά του στο συγκεκριμένο εργατικό κέντρο - Τον αριθμό των επιχειρήσεων-μελών του - τον αριθμό των εργαζομένων των επιχειρήσεων-μελών του Κατά τα λοιπά θα πρέπει να τηρούνται τα οριζςμενα^στη παρούσα απόφαση.
Μετά την προκήρυξη του Προγράμματος από τον ΟΑΕΔ και κατά την περίοδο υποβολής προτάσεων, τα δευτεροβάθμια τοπικά συνδικαλιστικά όργανα των δικαιούχων εργοδοτικών φορέων, τα οποία δεν επιθυμούν να υλοποιήσουν προγράμματα κατάρτισης ως δικαιούχοι φορείς, δύνανται να αναλάβουν τη δημοσιοποίηση του Προγράμματος σε τοπικό επίπεδο για την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των πρωτοβάθμιων φορέων εκπροσώπησης των εργοδοτών και των εργαζομένων, με ενδεικτικές ενέργειες όπως προβολή στον τοπικό τύπο, διενέργεια ημερίδων κ.λ.π. Στους στόχους των ανωτέρω ενεργειών εντάσσεται και η προσέλκυση και συμμετοχή στις ενέργειες κατάρτισης, εργαζομένων που δεν συμμετείχαν κατά το παρελθόν, ή νεοεισερχόμενων στην αγορά εργασίας. Επίσης, μετά την υλοποίηση κάθε προγράμματος κατάρτισης από πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο θα συντάσσεται από το δευτεροβάθμιο τοπικό συνδικαλιστικό όργανο στο οποίο ανήκει ο φορέας εκπροσώπησης των εργοδοτών, «έκθεση υλοποίησης του προγράμματος» που θα περιλαμβάνει:
-Τα στοιχεία του δικαιούχου φορέα εκπροσώπησης των εργοδοτών -Τα στοιχεία του συγκεκριμένου προγράμματος κατάρτισης (όπως καταχωρούνται στο πληροφοριακό σύστημα του ΛΑΕΚ) - Σχόλια και παρατηρήσεις σχετικά με την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος κατάρτισης (π.χ. αναγκαιότητα αντικειμένου κατάρτισης, βαθμός δυσκολίας προγράμματος κ.λ.π.) -Προτάσεις σχετικά με μελλοντική υλοποίηση προγράμματος κατάρτισης σύμφωνα με τις ανάγκες: - των επιχειρήσεων που εκπροσωπούνται από τον συγκεκριμένο φορέα εκπροσώπησης των εργοδοτών, - της τοπικής αγοράς εργασίας καθώς και - του εργατικού δυναμικού της περιοχής. • ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΝΤΑΞΗΣ: Στο πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης εντάσσονται οι επιχειρήσεις που: « - επιθυμούν να καταρτίσουν το προσωπικό τους και είναι μέλη των φορέων εκπροσώπησης των εργοδοτών του κλάδου τους, οι οποίοι αναλαμβάνουν την υλοποίηση του προγράμματος κατάρτισης. • καταβάλουν στο ΙΚΑ την εργοδοτική εισφορά ΛΑΕΚ (0,45%) για τους εργαζόμενους της επιχείρησής τους για το έτος 2014. • απασχολούν από 1 έως 25 εργαζόμενους. • - το πρόγραμμα κατάρτισης στο οποίο συμμετέχουν δεν χρηματοδοτείται από άλλο φορέα. ' > • - δεν χρηματοδοτούνται από άλλο πρόγραμμα κατάρτισης του ΟΑΕΔ και του ΛΑΕΚ για τους εργαζόμενους που λαμβάνουν μέρος στο συγκεκριμένο πρόγραμμα κατάρτισης.
Η .χρηματοδότηση του προγράμματος αυτού, ανέρχεται σε ποσό ύψους 25.000.000,00 Ευρώ και βαρύνει τον προϋπολογισμό του Λογαριασμού για την Απασχόληση και την Επαγγελματική Κατάρτιση Τα προγράμματα κατάρτισης πρέπει να υλοποιηθούν έως και τις 20/12/2014 με δικαίωμα παράτασης με απόφαση του Διοικητή ΟΑΕΔ. Δικαίωμα υλοποίησης της κατάρτισης έχουν τα από Πιστοποιημένα από τον ΕΟΠΠΕΠ Κέντρα Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου 2 (ΚΔΒΜ2) - πρώην ΚΕΚ -, των οποίων η έγκριση πιστοποίησης από τον αρμόδιο φορέα, είναι σε ισχύ. 2. Τα ποονράυυατα κατάρτισης: • υλοποιούνται εκτός ωραρίου εργασίας και μέχρι την 22.00' ώρα. • περιλαμβάνουν μόνο θεωρητικό μέρος και η διάρκειά τους κυμαίνεται από είκοσι (20) έως σαράντα (40) ώρες • ο αριθμός διδακτικών ωρών ημερησίως δεν υπερβαίνει τις τέσσερις (4). Μετά από κάθε μία εκπαιδευτική ώρα σαράντα πέντε (45') λεπτών γίνεται διάλειμμα δέκα πέντε (15) λεπτών ή μετά από κάθε δύο εκπαιδευτικές ώρες ενενήντα (90') λεπτών γίνεται διάλειμμα δεκαπέντε λεπτών (15'). 3. Δεν επιτρέπεται κατάρτιση κατά τις Κυριακές και τις επίσημες αργίες. 4. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι καταρτιζόμενοι πρέπει να έχουν αποκλειστικά την ιδιότητα του εργαζόμενου στις συμμετέχουσες επιχειρήσεις στο πρόγραμμα κατάρτισης. Κατ' εξαίρεση οι εργαζόμενοι σε εποχικές επιχειρήσεις (άρθρο 24 του Ν.1836/89) μπορούν να καταρτίζονται, και κατά το χρονικό διάστημα που οι επιχειρήσεις αυτές δεν λειτουργούν. Στη περίπτωση αυτή δεν υφίσταται ωράριο και επομένως δεν ισχύει η δέσμευση υλοποίησης προγράμματος κατάρτισης εκτός ωραρίου. 5. Δεν είναι δυνατή η συμμετοχή του ίδιου εργαζόμενου σε περισσότερα του ενός (1) προγράμματα κατά τη διάρκεια ισχύος της παρούσης.
Σε αντίθετη περίπτωση αποκλείεται η συμμετοχή του καταρτιζόμενου από όλα τα προγράμματα κατάρτισης που δηλώθηκε. 6.ο αριθμός καταρτιζομένων για κάθε πρόγραμμα κατάρτισης κυμαίνεται από δέκα (10) έως είκοσι πέντε (25). 7.οι απουσίες για κάθε καταρτιζόμενο δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 20% του συνόλου των ωρών κατάρτισης που έχουν καταχωρηθεί στην αίτηση υλοποίησης προγράμματος.
Ο παραπάνω αριθμός των απουσιών δεν μπορεί να αποτελέσει αιτιολογία μείωσης των ημερών υλοποίησης του προγράμματος κατάρτισης. Στην περίπτωση υπέρβασης του ανωτέρω ποσοστού με αποτέλεσμα τη μη αποπληρωμή των συγκεκριμένων καταρτιζομένων κατά την αποπληρωμή του προγράμματος: α. δεν υπολογίζονται οι πραγματοποιηθείσες ώρες του συγκεκριμένου καταρτιζομένου σε ότι αφορά στις δαπάνες μετακίνησης-διατροφής, β. υπολογίζεται το 50% των πραγματοποιηθεισών ωρών σε ότι αφορά στις δαπάνες υλοποίησης της κατάρτισης, στις δαπάνες για τη διαχειριστική υποστήριξη και στην αποζημίωση του φορέα εκπροσώπησης των εργαζομένων εφόσον υπάρχει συνεργασία. 8.Για την αποπληρωμή του προγράμματος κατάρτισης, ο αριθμός των καταρτιζομένων που θα ολοκληρώσουν το πρόγραμμα δεν πρέπει να είναι μικρότερος του 50% του αριθμού των αρχικά δηλωθέντων ατόμων. δείτε ΕΔΏ την εγκύκλιο για το πρόγραμμα κατάρτισης του ΟΑΕΔ
πηγη:dikaiologitika.gr
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr