Εφαρμογή της αρχής της αιρεσιμότητας και για τον ΟΑΕΔ. Τούτο σημαίνει πως από την αναδιοργάνωσή του, η οποία πρέπει να γίνει ορατή ήδη από το 2014, θα εξαρτηθεί η διατήρηση της κανονικότητας ροών στα κεφάλαια που εισέρχονται στη χώρα από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.
Εάν δεν αναδιοργανωθεί σε άλλη, πιο αποτελεσματική βάση το σύστημα των δημόσιων υπηρεσιών απασχόλησης στη χώρα, θα τεθεί ζήτημα ακόμη και επιστροφής κονδυλίων. Το καμπανάκι από τις Βρυξέλλες δεν χτυπά για πρώτη φορά σε σχέση με προγράμματα απασχόλησης. Ωστόσο η σύνδεση της αναδιοργάνωσης του ΟΑΕΔ με την εφαρμογή της αρχής της αιρεσιμότητας προσδίδει όντως μια πιο σοβαρή πτυχή στη συγκεκριμένη προειδοποίηση από την Κομισιόν. Ο στόχος είναι να γίνει ο ΟΑΕΔ φορέας συντονισμού και στοίχισης όλων των οργανισμών που εμπλέκονται στην αγορά εργασίας (ιδιωτικές εταιρείες, δημοτικοί και τοπικοί φορείς, ΜΚΟ). Εάν δεν τα καταφέρει, είναι βέβαιο ότι τον ρόλο αυτό που επιβάλλεται από μια «πελατεία» 1,5 εκατ. ανέργων θα διαδραματίσει ένας νέος ιδιωτικός φορέας που θα προκύψει από τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς.
Εάν δεν αναδιοργανωθεί σε άλλη, πιο αποτελεσματική βάση το σύστημα των δημόσιων υπηρεσιών απασχόλησης στη χώρα, θα τεθεί ζήτημα ακόμη και επιστροφής κονδυλίων. Το καμπανάκι από τις Βρυξέλλες δεν χτυπά για πρώτη φορά σε σχέση με προγράμματα απασχόλησης. Ωστόσο η σύνδεση της αναδιοργάνωσης του ΟΑΕΔ με την εφαρμογή της αρχής της αιρεσιμότητας προσδίδει όντως μια πιο σοβαρή πτυχή στη συγκεκριμένη προειδοποίηση από την Κομισιόν. Ο στόχος είναι να γίνει ο ΟΑΕΔ φορέας συντονισμού και στοίχισης όλων των οργανισμών που εμπλέκονται στην αγορά εργασίας (ιδιωτικές εταιρείες, δημοτικοί και τοπικοί φορείς, ΜΚΟ). Εάν δεν τα καταφέρει, είναι βέβαιο ότι τον ρόλο αυτό που επιβάλλεται από μια «πελατεία» 1,5 εκατ. ανέργων θα διαδραματίσει ένας νέος ιδιωτικός φορέας που θα προκύψει από τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς.
Οπως εξηγεί στην «Κ» ο διοικητής του ΟΑΕΔ, Θ. Αμπατζόγλου, «για τον επαναπροσδιορισμό του επιχειρησιακού μοντέλου του ΟΑΕΔ έχει δημιουργηθεί οργανωτικό σχήμα στο οποίο εκτός από τους εκπροσώπους της διοίκησης συμμετέχουν σύμβουλοι από την ομάδα δράσης του Ράιχεμπαχ, καθώς και εκπρόσωποι δημόσιων υπηρεσιών απασχόλησης από χώρες με ανεπτυγμένα και αποτελεσματικά συστήματα. Κάθε 6 μήνες η επιτροπή αξιολογεί την πρόοδο με καθοριστικότερο σημείο τις συστημικές δράσεις που θα αναδείξουν τη σύμπραξη της δημόσιας υπηρεσίας με ιδιωτικούς φορείς, επιμελητήρια και άλλους οργανισμούς. Πρόκειται για δέσμευση την οποία το ίδιο το κράτος απέτρεπε όλα αυτά τα χρόνια, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο το περίκλειστο περιβάλλον μέσα στο οποίο μπορούν να αναζητήσουν οι άνεργοι ακόμη και ένα πρόγραμμα κατάρτισης.
Επίσης, εξίσου σημαντικό στη διαδικασία της αναδιοργάνωσης είναι να δημιουργηθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2014 ένα ψηφιακό τρίγωνο το οποίο θα συνδέει το ΙΚΑ, τον ΟΑΕΔ και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Κάτι τέτοιο όχι μόνο αποδεσμεύει ανέργους και υπαλλήλους του ΟΑΕΔ από τη γραφειοκρατική διαδικασία ανανέωσης της κάρτας ανεργίας, αλλά θα παρέχει άμεσα πληροφορίες για το εάν υφίσταται δεύτερο εισόδημα, παροχή σύνταξης που καταβάλλεται στον ταυτοχρόνως επιδοτούμενο άνεργο, κενές θέσεις εργασίας. Δύσκολα μπορεί κανείς να βρει μια πειστική απάντηση γιατί επί τόσα χρόνια αυτά τα τρία συστήματα δεν μπόρεσαν να συνεργαστούν σε ψηφιακή βάση. Κι ακόμη πιο δύσκολα μπορεί να επινοηθεί μια λογική εξήγηση στο γιατί σε μία χώρα όπου σπαταλώνται –ακόμη και σήμερα– χιλιάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ (μεγάλη παραμένει η δυνατότητα ανάθεσης μελετών από τους γενικούς γραμματείς και τους υπουργούς) δεν υφίσταται ένα σύστημα διάγνωσης αναγκών σε επαγγέλματα και ειδικότητες. Μια απώλεια την οποία το υπουργείο Εργασίας φαίνεται διατεθειμένο να καλύψει σήμερα μέσω ειδικού ερωτηματολογίου που θα συμπληρώνεται ηλεκτρονικά από τις επιχειρήσεις μέσω ηλεκτρονικής «Εργάνης».
Η απλοποίηση και αυτοματοποίηση των διεργασιών και συναλλαγών του ΟΑΕΔ είναι μία από τις 4 προτεραιότητες αναδιοργάνωσης για το 2014. Στις άλλες τρεις περιλαμβάνονται οι συμπράξεις με τον δημόσιο και ιδιωτικό φορέα και ο επανασχεδιασμός του τρόπου με τον οποίο επανασχεδιάζονται τα αποκαλούμενα ενεργά μέτρα απασχόλησης. Επίσης κατά προτεραιότητα πρέπει να αναβαθμιστεί ο συνεχής διάλογος με τους εργοδότες και η επανασύσταση των εργασιακών συμβούλων. Ο θεσμός σήμερα έχει κυριολεκτικά διαλυθεί, καθώς όλοι ανεξαιρέτως οι υπάλληλοι ασχολούνται με διεκπεραίωση είτε των προγραμμάτων είτε των συναλλαγών με τους ασφαλισμένους. Εάν δεν αναβαθμιστεί το προσωπικό δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί ο ΟΑΕΔ στο μεγαλεπήβολο έργο προσέλκυσης επιχειρήσεων και 25.000 μαθητών κατ’ έτος στις σχολές Μαθητείας. «Υπό τη σημερινή οργάνωση και λειτουργία ο ΟΑΕΔ δεν έχει αναπτύξει σε ικανοποιητικό βαθμό τους μηχανισμούς και τις δομές ώστε να καλύψει τις ευθύνες που προκύπτουν από τη ραγδαία αύξηση της ανεργίας» αναφέρει ο διοικητής του.
ΠΗΓΗ: kathimerini.gr
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr