Κατάργηση του πενθήμερου της υποχρεωτικής μέχρι σήμερα διάρκειας 'ζωής' του φρέσκου γάλακτος και αντικατάστασή του με ένα σύστημα… πολλαπλών επιλογών για τις γαλακτοβιομηχανίες που θα μπορούν ελεύθερα να επισημαίνουν τη χρόνο παραμονής του προϊόντος τους στο ράφι προωθεί η κυβέρνηση επικαλούμενη τις συστάσεις του ΟΟΣΑ και το γνώριμο επιχείρημα της «ανάγκης να υποχωρήσουν οι τιμές στο ράφι».
Οι βιομηχανίες θα επισημαίνουν το προϊόν τους ως «γάλα μίας ή δύο ημερών» ενώ θα υπάρχει ακόμα και γάλα «δέκα ημερών».
Τη σχετική ρύθμιση προανήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε το απόγευμα της Τετάρτης 27 Νοεμβρίου από κοινού με τον γενικό γραμματέα του ΟΟΣΑ, Άνχελ Γκουρία.
Το υπουργείο Ανάπτυξης σκοπεύει να υιοθετήσει την εισήγηση του ΟΟΣΑ για κατάργηση της υποχρεωτικής διάρκειας ζωής του γάλακτος (συγκεκριμένα, τη συγκαταλέγει στα 330 «εμπόδια» που υπονομεύουν τον ανταγωνισμό στους κλάδους του λιανικού εμπορίου, του τουρισμού, της μεταποίησης τροφίμων και των δομικών υλικών). Αντ’ αυτής, δεν προτάσσει την επιμήκυνσή της αλλά τη θεσμοθέτηση ενός «πακέτου» επιλογών για τις γαλακτοβιομηχανίες που θα τους δίνει τη δυνατότητα να επισημαίνουν το προϊόν τους ως «γάλα μίας ημέρας», «γάλα δύο ημερών» ή «γάλα τριών ημερών» καθώς ενώ θα υπάρχει ακόμα και γάλα «δέκα ημερών».
Ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι το υπουργείο είναι αποφασισμένο να υιοθετήσει το μεγαλύτερο μέρος των προτάσεων του ΟΟΣΑ καθώς, όπως υποστήριξε, "το φρέσκο γάλα στην Ελλάδα είναι ακριβότερο έως 34% από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο λόγω των μεθόδων παστερίωσης".
Σύμφωνα με πληροφορίες, σε μια προσπάθεια να χρυσωθεί το χάπι των αναμενόμενων αντιδράσεων από τους παραγωγούς, το υπουργείο σχεδιάζει να συνδυάσει τη ρύθμιση με την καθιέρωση του ελληνικού σήματος και, πιο συγκεκριμένα, των προδιαγραφών που πρέπει να πληροί προκειμένου να το αποκτήσει κάποια επιχείρηση.
Έρχονται αλλαγές και στην αγορά ψωμιού
Πέρα από το γάλα, όμως, το υπουργείο Ανάπτυξης δρομολογεί ριζικές αλλαγές και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το ψωμί. Πιο συγκεκριμένα, στην έκθεσή του ο ΟΟΣΑ αναφέρει ότι τα προκαθορισμένα βάρη για τον άρτο (500, 1.000, 1.500, 2.000 γραμμ.) και για τα αρτοσκευάσματα (250, 350, 500, 750 και 1.000 γραμμ.) δεν δίνουν επιλογές τιμών και προϊόντων στους καταναλωτές, ενώ ταυτόχρονα προκαλείται και παραπλάνηση. Γι’ αυτό προτείνει την πώλησή του με τη ζυγαριά, δηλαδή το κιλό.
Απορρυπαντικά
Οι βιομηχανίες θα επισημαίνουν το προϊόν τους ως «γάλα μίας ή δύο ημερών» ενώ θα υπάρχει ακόμα και γάλα «δέκα ημερών».
Τη σχετική ρύθμιση προανήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε το απόγευμα της Τετάρτης 27 Νοεμβρίου από κοινού με τον γενικό γραμματέα του ΟΟΣΑ, Άνχελ Γκουρία.
Το υπουργείο Ανάπτυξης σκοπεύει να υιοθετήσει την εισήγηση του ΟΟΣΑ για κατάργηση της υποχρεωτικής διάρκειας ζωής του γάλακτος (συγκεκριμένα, τη συγκαταλέγει στα 330 «εμπόδια» που υπονομεύουν τον ανταγωνισμό στους κλάδους του λιανικού εμπορίου, του τουρισμού, της μεταποίησης τροφίμων και των δομικών υλικών). Αντ’ αυτής, δεν προτάσσει την επιμήκυνσή της αλλά τη θεσμοθέτηση ενός «πακέτου» επιλογών για τις γαλακτοβιομηχανίες που θα τους δίνει τη δυνατότητα να επισημαίνουν το προϊόν τους ως «γάλα μίας ημέρας», «γάλα δύο ημερών» ή «γάλα τριών ημερών» καθώς ενώ θα υπάρχει ακόμα και γάλα «δέκα ημερών».
Ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι το υπουργείο είναι αποφασισμένο να υιοθετήσει το μεγαλύτερο μέρος των προτάσεων του ΟΟΣΑ καθώς, όπως υποστήριξε, "το φρέσκο γάλα στην Ελλάδα είναι ακριβότερο έως 34% από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο λόγω των μεθόδων παστερίωσης".
Σύμφωνα με πληροφορίες, σε μια προσπάθεια να χρυσωθεί το χάπι των αναμενόμενων αντιδράσεων από τους παραγωγούς, το υπουργείο σχεδιάζει να συνδυάσει τη ρύθμιση με την καθιέρωση του ελληνικού σήματος και, πιο συγκεκριμένα, των προδιαγραφών που πρέπει να πληροί προκειμένου να το αποκτήσει κάποια επιχείρηση.
Έρχονται αλλαγές και στην αγορά ψωμιού
Πέρα από το γάλα, όμως, το υπουργείο Ανάπτυξης δρομολογεί ριζικές αλλαγές και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το ψωμί. Πιο συγκεκριμένα, στην έκθεσή του ο ΟΟΣΑ αναφέρει ότι τα προκαθορισμένα βάρη για τον άρτο (500, 1.000, 1.500, 2.000 γραμμ.) και για τα αρτοσκευάσματα (250, 350, 500, 750 και 1.000 γραμμ.) δεν δίνουν επιλογές τιμών και προϊόντων στους καταναλωτές, ενώ ταυτόχρονα προκαλείται και παραπλάνηση. Γι’ αυτό προτείνει την πώλησή του με τη ζυγαριά, δηλαδή το κιλό.
Απορρυπαντικά
Επιπλέον, ο ΟΟΣΑ συστήνει την κατάργηση της υποχρεωτικής ενημέρωσης του Γενικού Χημείου του Κράτους για κάθε απορρυπαντικό κάτι το οποίο, σύμφωνα με τον ίδιο, αυξάνει το κόστος των προϊόντων για τις εταιρείες και τις τελικές τιμές καταναλωτή, ενώ λειτουργεί αποθαρρυντικά για επιχειρήσεις που επιθυμούν να λανσάρουν νέα προϊόντα στην ελληνική αγορά
πηγη:agrenda
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.
Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr